Skocz do zawartości

Montaż markizy bocznej na balkonie


Recommended Posts

Napisano

Cześć,

 

Zakupiłem kiedyś takie ustrojstwo jak markiza boczna. Dałem się złapać na promocję ;)

Natomiast powoli zbliża się sezon i zamontować to na balkonie. Problem polega na tym, że nie może to zostać przymocowane do ściany, a raczej do balustrady balkonowej. Natomiast uchwyty i elementy w zestawie nie pozwalają na taki montaż.

Załączam zdjęcie balkonu. I zdjęcie tej markizy jak to zazwyczaj jest montowane.

 

 

Chciałbym uniknąć:
- wiercenia w płytkach
- wiercenia w płytach działowych pomiędzy balkonami (to jest jakieś gówno z mieszanki gipsu i czegoś)

 

CleanShot 2025-03-08 at 16.27.45@2x.png

CleanShot 2025-03-08 at 16.27.40@2x.png

CleanShot 2025-03-08 at 16.28.41@2x.png

Napisano
  Dnia 8.03.2025 o 15:30, Ch1ndler napisał:

Chciałbym uniknąć:
- wiercenia w płytkach
- wiercenia w płytach działowych pomiędzy balkonami (to jest jakieś gówno z mieszanki gipsu i czegoś)

Rozwiń  

 

Więc pozostaje ci zakup jakiegoś płaskownika stalowego, ucięcie dwóch kawałków i wygięcie ich na odpowiednie kształty, wywiercenie otworów, wiercenie w elementach balustrady i skręcenie wszystkiego tak, aby nawet nie drgnęło. Oczywiście jak powyginać i gdzie nawiercić to trzeba wymyślić, to najważniejsza część całej roboty.

Pytanie pomocnicze. czy ta kaseta z markizą może być przy balustradzie, nie będzie tam narażona na deszcz? Bo jeśli tak, to jej żywotność mocno się skróci.

Napisano (edytowany)

@retrofood akurat o tę żywotność aż tak chyba nie dbam. Strasznie w okna mi naparza słońce i płytki na balkonie też się nagrzewają więc tworzy się niezła fala ciepła tam. A balkon jest na całą długość mieszkania w zasadzie. Taki beznadziejny układ. To znaczy. Fajnie, bo duży balkon, ale oba pokoje mają drzwi balkonowe i przez to zmniejsza się "ustawność" tych pomieszczeń. Ale nie o tym...

 

1. Zastanawia mnie na co to montować? Nity? To jedyne co mi przychodzi do głowy. Bo jeszcze jak będą miejsca gdzie będzie można dać śrubę i nakrętkę to ok. Ale nie wiem czy nie będę robić otworów w dolnej części balustrady, tam przy płytkach ta pozioma belka. I tak nie będę miał dostępy by coś "nakręcić" :)

 

 

2. I nie powiem. Kusi mnie montaż do tej ścianki działowej 😈 Bo to by w sumie ułatwiło sprawę :D Ewentualnie jak się za jakiś czas uszkodzi to wymienić na coś trwalszego. Jakiś panel HPL w podobnym kolorze i wtedy na spokojnie na nity zamontować.

Edytowano przez Ch1ndler (zobacz historię edycji)
Napisano

Te płyty "goowniane" są przymocowane nitami zrywalnymi do jakiejś konstrukcji metalowej...

U sąsiada balkonowego jest druga taka płyta, czy widać jakieś metalowe profile?

Czy to już jest koniec konstrukcji bariery balkonowej?

Napisano
  Dnia 8.03.2025 o 19:46, Ch1ndler napisał:

1. Zastanawia mnie na co to montować? Nity? To jedyne co mi przychodzi do głowy. 

Rozwiń  

 

Nie nity. Nitonakrętki. Słyszałeś o czymś takim? Wiercisz otwór i wstawiasz w niego nitonakrętkę, do której później wkręcasz śrubę. Ja mam bramę wjazdową, wiszącą na nitonakrętkach wstawionych w kwadratową rurkę, znaczy słupek.

 

image.png.b089e03cb7e75eb04f4884de9e87f7a6.png

 

Tylko do tego trzeba kupić nitownicę do nitonakrętek, inaczej nie osadzisz nitonakrętki właściwie.

Przyda się w domu na pewno. To jest bardzo dobra sprawa.

 

image.png.87ea17c9603bc3639aec27055572df78.png

 

 

Tylko pamiętaj! Nitonakrętkę należy bezwzględnie nakręcać całą na trzpień!!! Cały gwint nakręcić! Szwagier se nakręcił połowę i zerwał gwint trzpienia. I do wyrzucenia. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...