Skocz do zawartości

Tehnologia budowy ścian a koszty


Recommended Posts

Napisano
Proszę o informację o kosztach budowy ścian oraz jaką technologie najlepiej wybrać w obecnych czasach. Moje pytanie dotyczy rodzaju ścian. Budować w technologii ścian dwuwarstwowych (porotherm 25cm + styropian) czy ścianę trójwarstwową (porotherm 24cm + wełna 10cm + ścianka zewnętrzna porotherm 11cm). Jakie są różnice w kosztach budowy tych dwóch rodzajów ścian? Na którą się zdecydować?
Napisano
Cytat

Proszę o informację o kosztach budowy ścian oraz jaką technologie najlepiej wybrać w obecnych czasach. Moje pytanie dotyczy rodzaju ścian. Budować w technologii ścian dwuwarstwowych (porotherm 25cm + styropian) czy ścianę trójwarstwową (porotherm 24cm + wełna 10cm + ścianka zewnętrzna porotherm 11cm). Jakie są różnice w kosztach budowy tych dwóch rodzajów ścian? Na którą się zdecydować?


Uważam że obecnie porotherm plus 12cm styropianu jest chyba optymalnym rozwiązaniem jeśli chodzi o koszty budowy w powiązaniu z kosztami eksploatacji w najbliższej przyszłości/ogrzewanie/.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
No tak, jeśli chodzi o koszty to wiadomo, że pustak + styropian jest najtańszym rozwiązaniem ale wiadomo tez, że ściana trójwarstwowa ma swoje plusy. I stąd moje pytanie, czy warto np dać 10tys więcej za ścianę trójwarstwową? 10tys więcej to takie moje wstępne wyliczenia ale słyszałem opinie, że przy ścianie dwuwarstwowej też jest dużo innego rodzaju prac i ten koszt może stać się w końcowej fazie porównywalny dla obu ścian.
Napisano
Po rozmowie z murarzem wychodzi, że robocizna budowy ściany trójwarstwowej jest porównywalna ze ścianą dwuwarstwową. Wynika z tego, że ogólna różnica w kosztach to dodatkowa zewnętrzna warstwa, czyli w przypadku pustaka ceramicznego jakieś 4-5tys więcej. Myślę, że to już jest warte rozpatrzenia.
Napisano
Cytat

Po rozmowie z murarzem wychodzi, że robocizna budowy ściany trójwarstwowej jest porównywalna ze ścianą dwuwarstwową. Wynika z tego, że ogólna różnica w kosztach to dodatkowa zewnętrzna warstwa, czyli w przypadku pustaka ceramicznego jakieś 4-5tys więcej. Myślę, że to już jest warte rozpatrzenia.


Dodaj koszty tynku i farby elewacyjnej,oraz konieczność wykonania szerszej ściany fundamentowej ,również jako trójwarstwowej dla zapewnienia ciągłości ocieplenia.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
a ktory porothemr wybrac do budowy sciany z ocieplenei porotherm 40 czy 44 czy jaksi inny jeszcze?i ile na to styropianu dac b y było tanio ogrzewac i ciepło?
Napisano
Cytat

Dodaj koszty tynku i farby elewacyjnej,oraz konieczność wykonania szerszej ściany fundamentowej ,również jako trójwarstwowej dla zapewnienia ciągłości ocieplenia.Bob icon_biggrin.gif



A co, do ściany dwuwarstwowej nie potrzeba tynku i farby?? Tu jest właśnie jeszcze większy problem, bo dom ocieplony styropianem nie może długo stać bez tynku, a taki zbudowany z trzech warstw może nie być w ogóle tynkowany.
Napisano
Cytat

a ktory porothemr wybrac do budowy sciany z ocieplenei porotherm 40 czy 44 czy jaksi inny jeszcze?i ile na to styropianu dac b y było tanio ogrzewac i ciepło?



Po pierwsze to załóż sobie własny wątek, a nie dodajesz jakieś swoje kwestie w moim.
A po drugie to po co chcesz dawać taki pustak skoro masz zamiar ocieplać ścianę??
Napisano
Cytat

A co, do ściany dwuwarstwowej nie potrzeba tynku i farby?? Tu jest właśnie jeszcze większy problem, bo dom ocieplony styropianem nie może długo stać bez tynku, a taki zbudowany z trzech warstw może nie być w ogóle tynkowany.


Porady szukasz czy chcesz się kłócić?Jeśli porady to jeszcze podpowiem że styropian może pozostać bez tynku ,jest odporny na wilgoć a warstwa utleniająca się/żółty kolor/jest tak cienka że przetarcie jej tarką przed tynkowaniem ,skutecznie ją likwiduje/przetarcie tarką przed tynkowaniem i tak jest zabiegiem standartowym/.Goły styropian wygląda równie żle jak goły mur-tak myślę ,może się mylę? Tak na marginesie ,kilka domów dalej na mojej ulicy otynkowano dom ocieplony styropianem ok 10 lat temu.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Porady szukasz czy chcesz się kłócić?Jeśli porady to jeszcze podpowiem że styropian może pozostać bez tynku ,jest odporny na wilgoć a warstwa utleniająca się/żółty kolor/jest tak cienka że przetarcie jej tarką przed tynkowaniem ,skutecznie ją likwiduje/przetarcie tarką przed tynkowaniem i tak jest zabiegiem standartowym/.Goły styropian wygląda równie żle jak goły mur-tak myślę ,może się mylę? Tak na marginesie ,kilka domów dalej na mojej ulicy otynkowano dom ocieplony styropianem ok 10 lat temu.Bob icon_biggrin.gif


No dobra ale to i tak nie zmienia faktu, że i w jednym jak i w drugim wypadku tynk jest potrzebny, więc to akurat nie może być argumentem jeśli chodzi o koszty budowy.
A to, że ktoś otynkował dom po 10 latach od założenia styropianu nie świadczy o tym, że można tak postępować.
Napisano
Cytat

Po pierwsze to załóż sobie własny wątek, a nie dodajesz jakieś swoje kwestie w moim.
A po drugie to po co chcesz dawać taki pustak skoro masz zamiar ocieplać ścianę??


sam sie pytałes co lepiej wybrac jako technologie i napisąłem porotherm 24 plus styropian wiec nei udawaj dzinwego,a i tu kazdy moze sie wtracici kiedy chce to nei twoje forum
Napisano
Cytat

sam sie pytałes co lepiej wybrac jako technologie i napisąłem porotherm 24 plus styropian wiec nei udawaj dzinwego,a i tu kazdy moze sie wtracici kiedy chce to nei twoje forum


tak napisąłes wiec sam o porotherm si epytasz jelsi masz zamiar porotherm to po co ci styropian do tego?mi liczby nci nei mwoio cyz porotherm 40 czy 44 czy 24(porotherm 25cm + styropian) czy ścianę trójwarstwową (porotherm 24cm + wełna 10cm + ścianka zewnętrzna porotherm 11cm). Jakie są różnice w kosztach budowy tych dwóch rodzajów ścian? Na którą się zdecydować?
Napisano
Cytat

Po pierwsze to załóż sobie własny wątek, a nie dodajesz jakieś swoje kwestie w moim.
A po drugie to po co chcesz dawać taki pustak skoro masz zamiar ocieplać ścianę??


jak to po co taki putska a co na porotherm nei mozna ocieplic?mozna jak widze to ludiz eraczej ocieplaja,chyab ze chces zpozneij płąicic za ogrzeqwanie 600 złoty miesieczniem madralo
Napisano
Cytat

jak to po co taki putska a co na porotherm nei mozna ocieplic?mozna jak widze to ludiz eraczej ocieplaja,chyab ze chces zpozneij płąicic za ogrzeqwanie 600 złoty miesieczniem madralo



Człowieku, naucz się najpierw pisać i składać poprawnie zdania zanim coś odpowiesz, bo trudno stwierdzić o co Ci chodzi.
Napisano
Cytat

Człowieku, naucz się najpierw pisać i składać poprawnie zdania zanim coś odpowiesz, bo trudno stwierdzić o co Ci chodzi.


prosze, po co sam piszesz ze chcesz porotherm 24 plus styropian a potem do mnie z tekstem ze jesli buduje z porothermu to po co mi styropian sam piszesz ze chcesz styropian uzyc w swoim pierwszym poscie
Napisano
Cytat

prosze, po co sam piszesz ze chcesz porotherm 24 plus styropian a potem do mnie z tekstem ze jesli buduje z porothermu to po co mi styropian sam piszesz ze chcesz styropian uzyc w swoim pierwszym poscie


Ale nie na pustak 44cm!
  • 3 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

Naprawdę? Wszyscy tynkują ściany zaraz po tym jak położą na niej styropian. To mi wygląda na regułę.


By ładnie wyglądało generalnie powinno sie tylko klejem położyć by słońce nie zniszczyło styropianu a dokładnie promienie uv
Jak z ceramiki to najlepiej 30 cm styropianu koszt wychodzi podobnie do pustaka 44 cm a mamy ścianę domu pasywnego icon_lol.gif z 44 cm napewno nie
Napisano
Witam, chciałem zapytać czy znacznie różnią się ceny jesli chodzi o materialy budowlane ścian jedno, dwu i trójwarstwowych. Jak znaczące są to rożnice w cenie?
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam, chciałem zapytać czy znacznie różnią się ceny jesli chodzi o materialy budowlane ścian jedno, dwu i trójwarstwowych. Jak znaczące są to rożnice w cenie?


Zależy jak na to patrzeć i jakie będą konfiguracje ścian.np.ściana 2W z silikatu 18cm(35zł/m2)+20cm styro 0,4 (30zł/m2) będzie tańsza od 1W z BK 44cm ale już 2W z BK 24 (55zł/m2)+20cm styro 0,32 (40zł/m2) będzie w podobnej cenie lecz dalej będzie tańsza niż Ytong energo 44cm icon_smile.gif Ściana 3W jest najdroższą opcją. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...