Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Cześć! Potrzebuję porady w kwestii wyciszenia ściany w sypialni. Czytałam o różnych sposobach, jednak nie jestem przekonana do stawiania przedścianki z profilami aluminiowymi czy samej płyty akustycznej. Zastanawiam się, czy można przykleić do ściany litą gumę izolacyjną o gęstości 2000 kg/m3 z Bitmat, a na to położyć bloczek silikatowy H+H NW18 kl. 20. Czy może lepiej tylko bloczek silikatowy bez gumy? Boję się żeby nie wyszło z tego „pudło akustyczne”. Technologia wykonania budynku tradycyjna, konstrukcja żelbetowa monolityczna słupowo-płytowa. Moja ściana będzie miała grubość 24 cm, sąsiada też 24 cm i dodatkowo tynk 2 cm, są to silikaty firmy Prefbet. Na mojej ścianie nie będzie kontaktów, otworów, gniazd, natomiast sąsiad na TEJ ścianie będzie miał gniazda, telewizor, trochę dalej aneks kuchenny, stąd moje obawy co do hałasu, zależy mi na komforcie podczas snu. Martwię się niepotrzebnie, czy może faktycznie lepiej wyciszyć?

Napisano
39 minut temu, ilona1018 napisał:

Cześć! Potrzebuję porady w kwestii wyciszenia ściany w sypialni. Czytałam o różnych sposobach, jednak nie jestem przekonana do stawiania przedścianki z profilami aluminiowymi czy samej płyty akustycznej. Zastanawiam się, czy można przykleić do ściany litą gumę izolacyjną o gęstości 2000 kg/m3 z Bitmat, a na to położyć bloczek silikatowy H+H NW18 kl. 20. Czy może lepiej tylko bloczek silikatowy bez gumy? Boję się żeby nie wyszło z tego „pudło akustyczne”. Technologia wykonania budynku tradycyjna, konstrukcja żelbetowa monolityczna słupowo-płytowa. Moja ściana będzie miała grubość 24 cm, sąsiada też 24 cm i dodatkowo tynk 2 cm, są to silikaty firmy Prefbet. Na mojej ścianie nie będzie kontaktów, otworów, gniazd, natomiast sąsiad na TEJ ścianie będzie miał gniazda, telewizor, trochę dalej aneks kuchenny, stąd moje obawy co do hałasu, zależy mi na komforcie podczas snu. Martwię się niepotrzebnie, czy może faktycznie lepiej wyciszyć?

Stropy też przenoszą, łączą się ze ścianami. 

Napisano
2 godziny temu, ilona1018 napisał:

Martwię się niepotrzebnie, czy może faktycznie lepiej wyciszyć?

Pomieszczenia wycisza się od strony źródła hałasu...

Jak wyciszysz od Twojej strony, to sąsiad będzie zadowolony - będzie miał u siebie ciszę... i nie będzie nic wiedział, co Ty w tej sypialni działasz...

Napisano

Panowie czyli lepiej odpuścić temat wyciszania? Ściana będzie podwójna, więc może niepotrzebnie obawiam się tej ścianki tv u sąsiada :7_sweat_smile:

Napisano
2 godziny temu, ilona1018 napisał:

 Ściana będzie podwójna.

Trudny temat.

 

Najlepiej z podstawowych materiałów wyciszają pomieszczenia ściany z cegły klinkierowej, bloczków silikatowych i betonu komórkowego. 

 

Wykonaj też tynki dźwiękochłonne – silikatowe lub celulozowe. Pochłaniają one nawet 70% dźwięków i pozostają trwałe na przestrzeni wielu lat.

Napisano

48 cm silikatu to bardzo dużo. W moim odczuciu (bo to kwestia subiektywna) już ściana z bloczków silikatowych o grubości 18 cm, łączonych na cienką spoinę, w zasadzie całkowicie odcina od dźwięków z zewnątrz.

W tym układzie znaczenie ma też dylatacja między ścianami - czy jest, ewentualnie czym wypełniona.

Napisano
12 godzin temu, ilona1018 napisał:

Panowie czyli lepiej odpuścić temat wyciszania? Ściana będzie podwójna, więc może niepotrzebnie obawiam się tej ścianki tv u sąsiada :7_sweat_smile:

 

Bardzo prawdopodobne. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...