Skocz do zawartości

Plamy po położeniu gipsowej masy szpachlowej


Recommended Posts

Napisano

Witam, trzy dni temu, oczywiście po uprzednim zagruntowaniu, na ścianę położyłem gipsową masę szpachlową "Knauf G-K START". Na początku myślałem, że po wyschnięciu koloryt się wyrówna, ponieważ przez pierwsze godziny plamy stopniowo "zanikały", tak jakby była to właśnie kwestia schnięcia. Jednak po trzech dniach, ściana wygląda jak na załączonym zdjęciu. Do pewnego momentu te plamy zanikały, natomiast od wczoraj nie zmieniło się już nic. Czy to jest jakiś problem? Masa wygląda na związaną, nic nie odpada, jest twarda, nie odparza się ani nic. Jedynie te plamy. W dalszej kolejności planowałem kłaść jakąś szpachlę typu finish no i wykończenie częściowo farbą, częściowo tapetą. Zastanawiam się jednak czy nie będzie jakichś problemów, w stylu wykwity na kolejnych warstwach itd.

Pozdrawiam 

PXL_20241117_094920259.jpg

Napisano

To, ze wygląda na związaną, nie znaczy, że jest sucha. Mi się wydaje, ze ona nadal jest miejscami mokra stąd tez te plamy. Miejscami było położone grubiej i w tych miejscach jeszcze wysycha. 

Napisano
2 godziny temu, Ferdynand napisał:

Witam, trzy dni temu, oczywiście po uprzednim zagruntowaniu, na ścianę położyłem gipsową masę szpachlową 

 

A co to za ściana? Stara  czy nowo postawiona? Jednolita, czy naprawiana?

Wietrzysz to pomieszczenie czy jest zamknięte? Jaka jest temperatura? Mierzyłeś wilgotność powietrza?

Napisano

Ściana stara, mieszkanie z lat 70/80. Do tej pory była tapeta winylowa i stare warstwy farby, wszystko było zdzierane i szlifowane, drobne ubytki naprawione, położyłem grunt. Podkręciłem kaloryfery na maksa w całym mieszkaniu, więc raczej wydaje się że jest sucho, na pewno dość ciepło. Nie wiem czy otwierać okna przy obecnej pogodzie, na zewnątrz mży lekko deszcz i jest wilgotno. To pomieszczenie to jest przedpokój, więc też nie ma bezpośredniego dostępu do okna.

Możliwe też jest, że w niektórych miejscach było trochę więcej, w niektórych trochę mniej tej gipsowej masy nałożone, ściana była trochę nierówna. Ale dalej wydaje mi się to podejrzane, że jest taka rozbieżność między wysychaniem poszczególnych obszarów.

Napisano
22 minuty temu, Ferdynand napisał:

  Ale dalej wydaje mi się to podejrzane, że jest taka rozbieżność między wysychaniem poszczególnych obszarów.

 

To trzeba najpierw zbadać, chociażby po to, aby nadmierne zawilgocenie wykluczyć. Bo jest wysoce prawdopodobne, że przy moczeniu tapet i pracach przygotowawczych, praz przy gruntowaniu, namoczyłeś ścianą nierówno, a przy tej właśnie pogodzie - duża wilgotność powietrza - ona nie ma jak wyschnąć. 

Stare budownictwo też temu sprzyja. Bo nie znasz izolacji ścian.

 

Jak masz dostęp do nagrzewnicy, to mógłbyś ją uruchomić i nawiew skierować na ścianę, na te ciemne plamy. Po godzinie, dwóch, miałbyś odpowiedź.

Napisano

Dostępu do nagrzewnicy nie mam, ale to podjadę jutro do marketu i kupię w takim wypadku, jeśli to może być to. Zdejmowanie tapet miało miejsce z trzy miesiące temu, mieliśmy mały przestój w remoncie od tamtej pory, więc jedyne co tu mogło wpłynąć to gruntowanie, bo je zrobiłem dwa dni przed kładzeniem masy gipsowej. Spróbuję z nagrzewnicą wobec tego, a jak nie pomoże to się odezwę, w każdym razie dziękuję za rady 😀

Napisano

To czy gładź czy szpachla jest jeszcze mokra to czuć przy dotknięciu dłonią, a czasem w rogach nawet to jest niewyczuwalne. Takie plamy od razu można rozróżnić, czy to mokre czy suche dotykając po prostu dłonią. Żeby to było mokre dalej, to w tych ciemniejszych miejscach musiałoby być z 2mm więcej szpachli czy gładzi żeby się tak odznaczyło jak na tej fotce. Obstawiam, że w tych ciemniejszych miejscach mógł głebiej wsiąknąć klej do tapet.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
10 minut temu, vlad1431 napisał:

To czy gładź czy szpachla jest jeszcze mokra to czuć przy dotknięciu dłonią, 

 

Jak się ma doświadczenie, to od razu. Ale ktoś, kto remontów nie zna... :icon_smile:

Napisano

No właśnie jak dotykam to mi się wydaje suche, stąd postanowiłem założyć ten temat na forum, bo mnie to zaniepokoiło. Więc co trzeba zrobić, jeśli to rzeczywiście jakiś stary klej do tapet się objawił? Posmarować te miejsca jakimiś blokerami i potem kolejna warstwa? 

Napisano

Są dwie opcje, gładź, albo skuwanie. Jak gładź, to jedna warstwa może nie wystarczyć. Trzecia, zadrzeć tarczą do betonu i dopiero gładź i wtedy już napewno jedną warstwą się tego nie wyprowadzi.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
18 minut temu, vlad1431 napisał:

Są dwie opcje, gładź, albo skuwanie. Jak gładź, to jedna warstwa może nie wystarczyć. Trzecia, zadrzeć tarczą do betonu i dopiero gładź i wtedy już napewno jedną warstwą się tego nie wyprowadzi. 

 

Ja bym tę ścianę posuszył i ponownie zagruntował to co jest. Ale ostrożnie, nie nadmiernie gruntu, cienka warstewka i w miarę równo. Dopiero potem warstwa gładzi i odczekanie co to da.

Napisano

Dobra to może spróbuję najpierw mniej radykalnych rozwiązań i spróbuję to osuszyć nagrzewnicą potem trochę gruntu i gładź. Gładź to może być jakaś gotowa typu finish czy coś lepszego polecacie na taką sytuację? 

Napisano
4 minuty temu, podczytywacz napisał:

Oczywiście po dosuszeniu i wstępnym przeszlifowaniu...

To ma być na FINISZ :yahoo:

 

To była odpowiedź na pytanie "Gładź to może być jakaś gotowa typu finish czy coś lepszego polecacie na taką sytuację?"

Więc "coś lepszego" nie jest konieczne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...