Skocz do zawartości

Posadzka


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie. 

Proszę o podpowiedź na mega zagryzkę .

Kupiłem dom na wsi , który posiada dość nowe murowane garaże z piętrem użytkowym .

Chce przerobić to na dwa mieszkania dla rodziny ale mam problem z posadzką ponieważ jest dość nowa i ekstra wykonana ale niestety nie ocieplona a nie chce jej skuwać .

Czy jestem wstanie docieplić ją czymś cienkim np pianka i panele ?

Proszę o podpowiedzi.

Dziękuję 

 

Napisano
52 minuty temu, Maxxii6 napisał:

 Czy jestem wstanie docieplić ją czymś cienkim np pianka i panele ?

 

Docieplić można, jeśli nie przeszkadza wyższy wtedy poziom podłogi. Ale czy Ty będziesz w stanie to zrobić, tego nikt nie wie, jedynie Ty sam.

Napisano
50 minut temu, Maxxii6 napisał:

docieplić ją

Ocieplić ją da się właśnie pianką i panelami, aleeee... DOCIEPLIĆ - już nie!!!:bezradny:

 

Ale masz doskonałą sytuację, bo pomieszczenie garażowe zapewne jest dość wysokie, to ta

53 minuty temu, Maxxii6 napisał:

dość nowa i ekstra wykonana

posadzka będzie doskonałą bazą do wykonania ciepłej podłogi - dasz na nią grubą warstwę styropianu termonium...

 

2 minuty temu, Maxxii6 napisał:

Niestety mam możliwość max 2 cm

 No to tylko OCIEPLISZ...:bezradny:

Napisano
5 minut temu, Maxxii6 napisał:

Niestety mam możliwość max 2 cm

 

To radzę jednak zdobyć młot pneumatyczny. Praw fizyki pan nie zmienisz - że zacytuję klasyka. Na 2 cm to można zrobić docieplenie materiałem kosmicznym, ponoć Amerykanie taki mają. Nie wiem jedynie, czy udostępnią.

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Maxxii6 napisał:

Myślałem o macie pod ogrzewanie podłogowe

 

Coś tam niby promieniowania cieplnego odbije, ale nie oczekuj cudów. Poza tym ten beton jest gorszy niż goła ziemia. I w zimnych okresach roku będzie sprzyjał przeziębieniom oraz chorobom reumatycznym zamieszkałych w nim osób. Jak "ciągnęło" od nóg, to nasi pradziadowie spieprzali z takich miejsc daleko, bo wiedzieli doskonale czym to grozi. Dlatego, jeśli masz poważne zamiary, to powtarzam. Młot pneumatyczny albo elektryczny i usunięcie posadzki. Na 2 centymetrach nie da się odizolować od tego zimna.

Tam można pochodzić w zimie przez kilkanaście minut, ale nie mieszkać. 

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
5 godzin temu, Maxxii6 napisał:

Niestety mam możliwość max 2 cm

To jaką wysokość mają te "garaże"?

 

Te "mieszkania dla rodziny" mają być całoroczne, czy tylko na przyjazd wakacyjny?

 

 

Nawet nie próbuj nic w te 2 cm wkładać, bo szkoda czasu i kasy...

 

Za te pieniądze kup aspirynę, maści rozgrzewające i podobne leki na zapas... Przydadzą się za jakiś czas :zalamka:

 

Napisano

To jest ciąg budynku Tz.

15x10 budynek z poddaszem plus garaż bez stropu dalej 15x10 budynek z poddaszem i znów garaż bez stropy i to jest jeden budynek .

Wysokość w tych budynkach mieszkalnych z poddaszem to 2,10 m.

Więc liczy się każdy cm.

Niestety ten poprzedni właściciel  co robił tą posadzkę nie myślał o zamieszkaniu tego

Napisano
35 minut temu, Maxxii6 napisał:

15x10 budynek z poddaszem plus garaż bez stropu dalej 15x10 budynek z poddaszem i znów garaż bez stropy i to jest jeden budynek .

Coś moja czarodziejska kula kryształowa nie potrafi tego zwizualizować tego jednego budynku... zaszła mgłą:bezradny:

 

Poprzedni właściciel robił posadzkę do garażu, a nie pomieszczeń mieszkalnych...

Napisano
34 minuty temu, podczytywacz napisał:

Poprzedni właściciel robił posadzkę do garażu, a nie pomieszczeń mieszkalnych...

 

Moja Ś.P. Babcia mawiała, że z goowna bata nie ukręcisz. Dlatego zgadzam się, że garażu nie da się poślizgowo zamienić na mieszkanie. Chyba, żeby... może wróż Maciej by potrafił...

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Zgodnie z prawem minimalna wysokość pomieszczeń mieszkalnych nie może być mniejsza niż 2,5 m.

 

Dla więźniów też są normy, ale dla studentów norm nie ma.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...