Skocz do zawartości

Szron na ścianie, szron na suficie na termoizolacji.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, jestem nowy na forum więc cześć wszystkim.

Jak koledzy i koleżanki mogliby się podzielić wiedzą i sposobem abym mógł poradzić sobie z moim problemem to było by świetnie.

Postanowiłem wybudować w stodole pomieszczenie na schowek, narzędzia itp., ocieplony i ogrzewany. 3 ściany zewnętrzne są murowane, grubość około 30cm, budowla dość stara około 50lat. W środku dobudowałem jedną ścianę i sufit. Użebrowanie drewniane, ocieplone wełną szklaną i obite OSB.

 

Stan budowy na chwilę obecną wygląda następująco:

- ścianka, (od zewnątrz pomieszczenia) płyta OSB->wełna izolacyjna->paroizolacja (jeszcze nie uszczelniona)->płyta OSB miejscami - Ścianka jeszcze nie skończona od wewnątrz

- sufit, (od środka) wełna->5cm przestrzeni->płyta OSB (sufit nie ma jeszcze paroizolacji od wew strony).

 

Na ścianie drewnianej zauważyłem miejscami szron, głównie tam gdzie jeszcze nie ma OSB, na powierzchni paroizolacji tam gdzie jest przytwierdzona do drewnianego użebrowania ściany, wzdłuż drewnianych belek.

Na suficie jest szron pomiędzy wełną a OSB, szron leży na wełnie, wełna od spodu jest sucha.

Na ścianach murowanych jest szron o dość dużej grubości.

 

Ściany, jak już wcześniej wspomniałem murowane x3, jedna drewniana, sufit drewniany.

Dylatacja pomiędzy płytami OSB zachowana.

Brak jeszcze wentylacji.

 

Murowane ściany i podłoga były wcześniej zawilgocone więc teraz pewnie zamknąłem tą całą wilgoć w środku ale chyba nie miałem innej opcji a pomieszczenie jest potrzebne.

Moje pytania są następujące.

Czy powinienem zacząć ogrzewać pomieszczenie czy poczekać do wiosny?

Czy szron po roztopieniu popsuje izolację czy odparuje z czasem?

Czy kłaść paroizolację na sufit jak najszybciej czy czekać?

Co radzicie zrobić w takiej sytuacji?

 

Za odpowiedzi serdecznie dziękuję

Edytowano przez budipraci (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, budipraci napisał:

Czy powinienem zacząć ogrzewać pomieszczenie czy poczekać do wiosny?

Czy szron po roztopieniu popsuje izolację czy odparuje z czasem?

Czy kłaść paroizolację na sufit jak najszybciej czy czekać?

Co radzicie zrobić w takiej sytuacji?

Ogrzewanie może spowodować większą kondensację.

Szron czy szadź odparuje, potrzeba czasu.  

Poczekać żeby nie zamknąć wilgoci wewnątrz. 

Napisano
2 godziny temu, budipraci napisał:

 Czy powinienem zacząć ogrzewać pomieszczenie czy poczekać do wiosny? 

 

A co tam trzymasz, że nie możesz tego rozszczelnić? Przecież ta wilgoć by wyszła nawet teraz i grzyb by się nie usadawiał. A bimber nie zamarza przy kilkunastu stopniach mrozu, możesz być spokojny.

PS. Grzanie przy braku wentylacji nie jest najlepszym pomysłem.

Napisano

Dzięki.

Zostawiłem otwarte drzwi na noc i szron ze ścian zniknął. Pozostała natomiast woda na izolacji na suficie, pomiędzy osb a izolacją. Mam nadzieję że nie pozrywa mi sznurków. Czy jak zacznę ogrzewać w cieplejsze dni to radzicie zdjąć osb od góry czy nie będzie przeszkadzało w odparowywaniu wody z wełny?

Czy może dokończyć pomieszczenie paroizolacją, zrobić wentylację tzn zakończyć prace tak jak należy i ogrzewać ze zdjętymi płytami od góry już teraz?

Napisano

Musisz przede wszystkim wentylować, a co najmniej często wietrzyć. Szwagier miał przez sporo lat problemy z piwnicą pod tarasem, właściwie od początku budowy. Mimo że w lato często całymi dniami zostawiał drzwi otwarte, ale one były od północy i zawsze było tam czuć stęchliznę. Dopiero jak kupił osuszacz powietrza i ozonator, to zdołał wyciągnąć wilgoć ze ścian i zlikwidować smród.

A wszystko to było dlatego, że zamknął świeże mury stropem i nastała zima. Więc nie wietrzył, bojąc się straty ciepła.

1 godzinę temu, budipraci napisał:

 Pozostała natomiast woda na izolacji na suficie, pomiędzy osb a izolacją.  

Nie da się jej jakoś odciągnąć?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...