Skocz do zawartości

Warsztat nad korytarzem


Recommended Posts

Dzień dobry,
chciałbym wykorzystać sporą wysokość pomieszczenia 4m aby wydzielić w nim korytarz - (żółty obszar na przekroju) oraz mini warsztat/schowek nad nim (niebieski obszar). Z uwagi na wysokości powierzchnie użytkowe zachodzą na siebie w pionie. Ruszt/konstrukcję chciałem wykonać z drewna, korytarz wyłożyć płytą karton-gips. Zakładam, że urządzenia w warsztacie: ukośnica, frezarka (szary element na przekroju) będą generować drgania. Pytanie czy/ jak można był ograniczyć przenoszenie drań przez konstrukcję na ściany w korytarzu.
Nie mam tutaj doświadczenia, z góry dziękuję za pomoc.

warsztat.png

Link do komentarza
35 minut temu, Ramus napisał:

  Zakładam, że urządzenia w warsztacie: ukośnica, frezarka (szary element na przekroju) będą generować drgania. Pytanie czy/ jak można był ograniczyć przenoszenie drań przez konstrukcję na ściany w korytarzu. 

A ile godzin na dobę to miałoby pracować? Czy to jest mieszkanie? A co z kurzem i odpadami materiału?

Link do komentarza
10 godzin temu, Ramus napisał:

Nie mam tutaj doświadczenia,

 

Po pierwsze te 4m wysokości to wcale nie jest dużo do planowanej przebudowy/zabudowy...

Ta wysokość mogłaby być wystarczająca do wykonania antresoli z łóżkiem do spania, czy ustawienia stoliczka z fotelikami - do picia kawy i  czytania ksiązek... z tabliczką "NIE WSTAWAĆ GWAŁTOWNIE"

Trzeba liczyć 2,5 m - no, minimalnie 2,2m (tak jak drzwi pomiędzy pomieszczeniami) - pod sufitem... do tego ze 20 cm na strop/podłogę warsztatu... zostaje sporo poniżej 2 m... już za mało jak na próbę pracy przy frezarce, czy ukośnicy na jakimś stole/warsztacie przy moim wzroście 1,75m...

 

Co ma być pod tym "sufitem" z płyt g/k? Jak ma wyglądać komunikacja po istniejącej podłodze? gdzie są aktualnie drzwi w tym pomieszczeniu?

Link do komentarza
Dnia 24.11.2023 o 23:50, podczytywacz napisał:

Po pierwsze te 4m wysokości to wcale nie jest dużo do planowanej przebudowy/zabudowy...