Skocz do zawartości

Podwójny sufit podwieszany - jak wykonać?


Sadek

Recommended Posts

Witam,
Poszukuje najlepszego rozwiązania pod dwie konstrukcje sufitu podwieszanego, a mianowicie:
1) Jedna konstrukcja opuszczona 20cm od drewnianego stropy, na której znajdzie się membrana paroizolacyjna oraz luźny zasyp stropu wełną drzewną na 40cm
2) Druga konstrukcja 10cm niżej od zasypanego stropu w celu rozłożenia i przykrycia pełnej elektryki (nie chcę kabli elektrycznych puszczać w zasypanej wełnie drzewnej.

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej przymocować konstrukcję tego drugiego sufitu?
Czy mocować wieszaki do drewnianego stropu pod jeden sufit jak i drugi przy czym wieszaki do niższego sufitu będą przechodzić przez membranę (jak to na poniższym zdjęciu) czy też wieszaki pod drugi sufit mocować do konstrukcji pierwszego?

Sufit podwieszany-1.jpg

Link do komentarza

Pytam nie o ogólną powierzchnię, a o wymiary pomieszczeń, bo ten "dolny sufit" nie będzie z założenia obciążony, więc można go - przy nie za dużych wymiarach (długość x szerokość)  i przy korzystnym układzie ścian - oprzeć tylko na profilach przyściennych UD, zatem bez wieszaków dodatkowych...

Ten "górny sufit" niech wisi na wieszakach, no i oparty również na przyściennych profilach UD...

Link do komentarza
9 minut temu, podczytywacz napisał:

Pytam nie o ogólną powierzchnię, a o wymiary pomieszczeń, bo ten "dolny sufit" nie będzie z założenia obciążony, więc można go - przy nie za dużych wymiarach (długość x szerokość)  i przy korzystnym układzie ścian - oprzeć tylko na profilach przyściennych UD, zatem bez wieszaków dodatkowych...

Ten "górny sufit" niech wisi na wieszakach, no i oparty również na przyściennych profilach UD...

Rozumiem. My myślę, że przy mniejszych pomieszczeniach to się sprawdzi ale pytanie jak przy:

1) Salon - 32m2

2) 2x pokoj - 12m2

3) sypialnia - 14m2

Link do komentarza
Dnia 5.11.2023 o 22:01, Sadek napisał:

Witam,
Poszukuje najlepszego rozwiązania pod dwie konstrukcje sufitu podwieszanego, a mianowicie:
1) Jedna konstrukcja opuszczona 20cm od drewnianego stropy, na której znajdzie się membrana paroizolacyjna oraz luźny zasyp stropu wełną drzewną na 40cm
2) Druga konstrukcja 10cm niżej od zasypanego stropu w celu rozłożenia i przykrycia pełnej elektryki (nie chcę kabli elektrycznych puszczać w zasypanej wełnie drzewnej.

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej przymocować konstrukcję tego drugiego sufitu?
Czy mocować wieszaki do drewnianego stropu pod jeden sufit jak i drugi przy czym wieszaki do niższego sufitu będą przechodzić przez membranę (jak to na poniższym zdjęciu) czy też wieszaki pod drugi sufit mocować do konstrukcji pierwszego?

Sufit podwieszany-1.jpg

Pierwsza rzecz to wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, przyciąć przynajmniej poniżej izolacji, a najlepiej poniżej ślepego sufitu  podwieszanego z płyty OSB.  

 

Budujesz silniejszy stelaż z większą liczbą wieszaków, który przeniesie ciężar zasypu wełny drzewnej, oraz ślepego sufitu kręconego   płytą OSB. + ciężar dodatkowego stelażu z okablowaniem. oraz drugiego sufitu z płytą G/K.

Pierwszy stelaż zamykasz płytą OSB  a właściwy sufit kręcisz uchwytami do OSB.

Folia paroizolacyjna powinna być zamontowana pomiędzy dolnym stelażem a płytą G/K

   

 

Link do komentarza
6 godzin temu, animus napisał:

Pierwsza rzecz to wszystkie ścianki działowe trzeba obniżyć, przyciąć przynajmniej poniżej izolacji, a najlepiej poniżej ślepego sufitu  podwieszanego z płyty OSB.  

 

Budujesz silniejszy stelaż z większą liczbą wieszaków, który przeniesie ciężar zasypu wełny drzewnej, oraz ślepego sufitu kręconego   płytą OSB. + ciężar dodatkowego stelażu z okablowaniem. oraz drugiego sufitu z płytą G/K.

Pierwszy stelaż zamykasz płytą OSB  a właściwy sufit kręcisz uchwytami do OSB.

Folia paroizolacyjna powinna być zamontowana pomiędzy dolnym stelażem a płytą G/K

   

 

Super. Dzięki za pomoc. 
mam jeszcze dwa pytania:

1) z jakiego powodu obniżyć ścianki działowe? Myślałem, że do nich kręcić profile w każdym pomieszczeniu aby oprzeć profile. Ścianki działowe mam z silki 12. 
2) przy takiej konstrukcji co ile kręcić wieszaki pod pierwszy sufit?

Edytowano przez Sadek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
6 godzin temu, Sadek napisał:

Super. Dzięki za pomoc. 
mam jeszcze dwa pytania:

1) z jakiego powodu obniżyć ścianki działowe? Myślałem, że do nich kręcić profile w każdym pomieszczeniu aby oprzeć profile. Ścianki działowe mam z silki 12. 
2) przy takiej konstrukcji co ile kręcić wieszaki pod pierwszy sufit?

1.

Sufity się robi w całości, traktuje się jakby nie było ścianek działowych, nader często robi się najpierw sufity a potem stawia dopiero ścianki działowe.

Po pierwsze łatwiej, sufit jest w całości, mniej masz odpadów, płyty GK i OSB też masz w całości kręcone bez odpadów.

Teraz najważniejsze, folia paro-wiatroizolacyjna  jest w całości, jest szczelniej, brak mostków  termicznych, sufit jest równy we wszystkich pomieszczeniach, jest oczywiście sztywniejszy.    

 

2.

Musisz dać dwa razy tyle wieszaków jak normalnie się daje, czyli co 30-40 cm. 

Normalnie nie przekraczało się odlegości 70 cm, np. jak po podziale wypadał wieszak co 75 cm to trzeba było w rzędzie dołożyć jeden dodatkowy i wychodziło co 67 cm.

 

Wszystko zależy jeszcze od materiału jaki kupisz, profile robią coraz cieńsze, stal zanika w materiale, zobacz np. profile Knauf i porównaj je z tymi zwykłymi.  

   

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...