Skocz do zawartości

Ściany działowe z GK a gotowe wylewki


Recommended Posts

Witam,

 

Jestem na etapie adaptacji poddasza na cele mieszkalne. Wylewka została wykonana ładnych parę lat wcześniej, a teraz jestem przed postawieniem ścian działowych z GK. Czytałem, że najlepiej kręcić profile UW bezpośrednio do stropu. Co najlepiej zrobić w przypadku gdy mam już gotową wylewkę ? Kręcić do wylewki ? Nacinać miejscowo ? Może jakieś bardzo długie kołki do poziomu stropu ? Najprościej było by kręcić do istniejącej wylewki tylko nie wiem jakie mogą być tego konsekwencje oprócz gorszej akustyki ? 

 

Co do górnej części ścian działowych. Mam zabudowany sufit i skosy profilami oraz położone dwie warstwy wełny (jak na zdjęciu). Wiem, że najlepiej jest kręcić ściany działowe bezpośrednio do krokwi, ale na to już za późno.

 

W tym wypadku lepiej położyć paroizolacje, następnie kręcić konstrukcje ścianek do widocznych profili, a dopiero później płytować? Czy zabudować na gotowo sufit i skosy, a dopiero później konstrukcje ścianek ? 

 

 

338681094_603579768358833_1954582587209032124_n.jpg

Link do komentarza
23 minuty temu, Tomsven napisał:

Dziękuję za odpowiedź. 

 

Z tego co widzę, to wzdłuż całej ściany powinno być nacięcie do warstwy styropianu ? To pewnie ma wpływ na akustykę?  Grubość nacięcia raczej nie ma większego znaczenia ? 

To podłoga pływająca i pokazane, że ścianę kotwi się tylko  z jednej strony dylatacji.

Dlatego przy montażu na granicy dylatacji trzeba na to zwrócić uwagę.

Link do komentarza

Stosuje się dylatacje pośrednie  – gdy pomieszczenia mają powierzchnię większą niż 30 m2 albo gdy ich długość lub szerokość przekracza 6 m, dylatacje obwodowe mogą być niewystarczające. Aby zatem zabezpieczyć podkład i posadzkę przed pękaniem, robi się jeszcze dylatacje dzielące podłogę na pola o bokach długości do 5 m. Dylatacje pośrednie niezbędne są także między pomieszczeniami (w miejscu progów drzwi), poszczególnymi płaszczyznami podłogi w pomieszczeniach o nieregularnym kształcie (na przykład L lub T) oraz między różnymi rodzajami posadzek ułożonych w jednym pomieszczeniu.

W przypadku jastrychów betonowych powinny one dzielić pomieszczenia na pola o powierzchni maksymalnie 30 m2, a gdy stosujesz jastrych cementowy – 40 m2. Wykonuje się je, nacinając powierzchnię podkładu szlifierką kątową i wypełniając szczeliny materiałem trwale elastycznym.

wylewka_dylatacje_Rys_1-730x492.jpg

wylewka_dylatacje_Fot_6-730x491.jpg

Link do komentarza

Dziękuje za wyczerpująca odpowiedź.

 

Czy takie dylatacje mają jakiś wpływ na akustykę między pomieszczeniami ? Jakim materiałem elastycznym można wypełnić szczeliny ? 

 

Druga część pytania to połączenie ścian działowych sufitu. Lepiej kręcić bezpośrednio do profili i następnie zabudować sufit i ściany płytami ? Czy też zabudować na gotowo sufit i skosy, następnie wykonać konstrukcje ścian działowych ? 

Link do komentarza
5 godzin temu, Tomsven napisał:

 Jakim materiałem elastycznym można wypełnić szczeliny ? 

 

https://allegro.pl/listing?string=masa dylatacyjna

5 godzin temu, Tomsven napisał:

Czy takie dylatacje mają jakiś wpływ na akustykę między pomieszczeniami ?

Tak przerywa mostki akustyczne.

https://allegro.pl/listing?string=tasma akustyczna

 

https://allegro.pl/listing?string=mata akustyczna

 

https://allegro.pl/listing?string=mata wygluszajaca

 

6 godzin temu, Tomsven napisał:

Druga część pytania to połączenie ścian działowych sufitu. Lepiej kręcić bezpośrednio do profili i następnie zabudować sufit i ściany płytami ? Czy też zabudować na gotowo sufit i skosy, następnie wykonać konstrukcje ścian działowych ? 

Nowa ścianka działowa z płyt g-k powinna być bowiem bezpośrednio połączona z konstrukcją budynku, w tym przypadku ze stropem, przez taśmę akustyczną. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie bardzo dobrych parametrów izolacji akustycznej pomiędzy pomieszczeniami. Oznacza to, że konieczne będzie połączenie sufitu podwieszanego do ściany g-k, a nie na odwrót.

 

polaczenie-sufitu-podwieszonego-ze-scian

 

polaczenie-sufitu-podwieszonego-ze-scian

Widzę, że kładzie pan nacisk na akustykę, są takie przewiązki akustyczne.

XxJ3ueO.png

https://allegro.pl/listing?string=Przewiązka wibroakustyczna

image.thumb.png.dd10a2cd914110d859fa6063ebda983b.png

Link do komentarza

Dziękuję za wyczerpująca wypowiedź. 

 

Mam jeszcze dwa pytania.

 

Zazwyczaj przykleja się taśmę akustyczną do spodu profilu. Podał Pan jeszcze w linkach matę oraz piankę akustyczną ? Rozumiem, że jest to zamiennik taśmy i montuję się je również pod profilem ? 

 

Rozumiem, że tą przewiązkę wibroakustyczną stosuje się w przypadku gdy ściana działowa jest stworzona z dwóch profili ?  

 

Wiem, że najlepiej by było gdyby konstrukcja ścianek przylegała do stropu i do więźby. Niestety w moim wypadku, mam już stworzoną konstrukcje sufitu i skosów, więc chyba najlepiej będzie położyć paroizolacje następnie konstrukcje ścianek oraz ich zabudowanie płytami, a na końcu zabudowanie sufitów. Wydaje mi się, że ścianki będą sztywniejsze i lepsze pod kątem akustycznym? 

 

 

Link do komentarza
2 godziny temu, Tomsven napisał:

Zazwyczaj przykleja się taśmę akustyczną do spodu profilu. Podał Pan jeszcze w linkach matę oraz piankę akustyczną ? Rozumiem, że jest to zamiennik taśmy i montuję się je również pod profilem ? 

Stosujesz co potrzebne, maty, pianki czy panele piankowe, to na całe powierzchnie ścian, podług, itd. 

2 godziny temu, Tomsven napisał:

Rozumiem, że tą przewiązkę wibroakustyczną stosuje się w przypadku gdy ściana działowa jest stworzona z dwóch profili ?  

Tak i chcemy przerwać mostek termiczny, np. jest to ściana zewnętrzna od głównej ulicy. 

Wełna ma współczynnik αw = 0,9,  pochłania 90% fali dźwiękowej ale trzeba dla niej zbudować szkielet, który ją podtrzymuje i on jest tym mostkiem termicznym.

2 godziny temu, Tomsven napisał:

Wiem, że najlepiej by było gdyby konstrukcja ścianek przylegała do stropu i do więźby. Niestety w moim wypadku, mam już stworzoną konstrukcje sufitu i skosów, więc chyba najlepiej będzie położyć paroizolacje następnie konstrukcje ścianek

 Tak jak paraizolacja i polaczenie ślizgowe.

 

hhh.png

kkk.png

kkjjh.png

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
7 godzin temu, animus napisał:

Tak i chcemy przerwać mostek termiczny, np. jest to ściana zewnętrzna od głównej ulicy. 

Wełna ma współczynnik αw = 0,9,  pochłania 90% fali dźwiękowej ale trzeba dla niej zbudować szkielet, który ją podtrzymuje i on jest tym mostkiem termicznym

Zaraz... mówisz i mostku termicznym, czy AKUSTYCZNYM?

 

 

7 godzin temu, animus napisał:

 Tak jak paraizolacja i polaczenie ślizgowe.

PARAIZOLACJA  - czyli NIBYIZOLACJA, czy raczej PAROIZOLACJA?

Link do komentarza

Dziękuje za podpowiedzi, dużo mi się rozjaśniło.

 

Jednak wszystkie powyższe schematy obrazują opcje z przykręceniem konstrukcji ścianek GK bezpośrednio do więźby. 

 

Jeżeli zakotwię profile ścianek do wylewki, a górę bezpośrednio do profili sufitowych, to nie będzie problemu ? 

 

Z górą i tak już nic nie zrobię, bo jest zabudowana. Jeżeli chodzi o dół, to mógłbym wycinać miejscowo wylewkę aż do stropu, a szczeliny wypełnić masą elastyczną. 

Link do komentarza
Dnia 17.04.2023 o 07:41, podczytywacz napisał:

Zaraz... mówisz i mostku termicznym, czy AKUSTYCZNYM?

Chodziło w tym temacie o akustyczny.

Dnia 19.04.2023 o 10:53, Tomsven napisał:

Dziękuje za podpowiedzi, dużo mi się rozjaśniło.

 

Jednak wszystkie powyższe schematy obrazują opcje z przykręceniem konstrukcji ścianek GK bezpośrednio do więźby. 

To jest prawidłowe wykonanie.

Dnia 19.04.2023 o 10:53, Tomsven napisał:

Jeżeli zakotwię profile ścianek do wylewki, a górę bezpośrednio do profili sufitowych, to nie będzie problemu ? 

Mostki pozostaną.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuje za zainteresowanie: nie ma żadnej obróbki blacharskiej powyżej jest po prostu 10-15 cm pionowy odcinek zakończenia stropu, będący sufitem u mnie i podłożem powyżej, właśnie dokładnie tak jak Pan napisał woda spływając dostawała się wcześniej do pomalowanej farbą fasadową gładzi i powodowała jej łuszczenie i rozpuszczanie czego konsekwencją były białe plamy na balkonie po deszczu, ten odcinek pomalowanego sufitu wraz z tym pionowym odcinkiem zabezpieczył przed tym tworząc taką jednolitą warstwę. Jednostka została założona wysoko z powodu drzwi balkonowych i jest to podyktowane możliwością wyjścia na balkon i nieuderzenia głową w nią, zastanawiam się teraz nad osłoną pomiędzy sufitem a wylotem powietrza, myślę albo kawałek blachy albo zabezpieczony drewno w formie płyty. Co do gładzi na bazie cementu to czym się ją wykańcza i szlifuje
    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...