Skocz do zawartości

Modernizacja skosów poddasze


Recommended Posts

Napisano

Panowie szukam pomysłu na wykończenie skosów na poddaszu. Obecnie mam takie stare płyty mdf które łączyło się na pióro-wpust - było to robione kilkanaście lat temu i tylko malowane na biało w ostatnich latach.

 

Nie chciałbym tego rozbierać, myślałem nad jakimiś tańszymi panelami winylowymi aby przykleić ale nie jestem nadal przekonany. Są jakieś inne pomysły co z tym zrobić?

 

skosy.thumb.jpg.2f58fd1ad80e8942600e0b0a5f85a07b.jpg

Napisano

A co jest pod spodem? Bo rozbiórka tych paneli trwałaby ze dwie godziny, nie więcej. 

Ale3 jeśli nie chcesz, to gipsokarton mocowany do paneli i wykończenie standardowe, jakie tylko zechcesz.

Napisano

Pod nimi jest szkielet (drewniany) i w nim wełna. Ogólnie tego jest ok. 18m2, skosy + pionowa ścianka + kilka półek na książki schowane w ścianie ale też "obite" tymi panelami.

Napisano

To teraz pozostaje tylko ustalić, w których miejscach mocowane są panele i te listwy wykorzystać do mocowania płyt g/k.

Płyty grube nie są, powierzchnia użytkowa zmniejszy się nieznacznie. AA wykończyć możesz malowaniem albo tapetowaniem. 

Napisano

Pytanie więc co Ci odpowiada?

Żeby nie było tak jak na pewnej sprawie rozwodowej. Mąż stwierdził przed sądem, że żona mu w łóżku nie odpowiada. A na to ktoś na sali rozpraw wrzasnął, że to dziwak, bo jego żona całej wsi odpowiada, tylko jemu nie...

Napisano

Hehe poprawiłeś mi humor :)

Ogólnie właśnie nie wiem co tam zastosować.

 

Mały szkic jak to planowo ma wyglądać:

szkic.png.6e32d4f5abbf49c35ac0339ca5a2b619.png

 

mam problem tylko z tą częścią z panelami mdf - tam są skosy i ścianki pionowe.

Sprawdzałem w sklepie panele ścienne pcv (te wielkie formaty plastikowe) ale druk jest słaby i kiepsko to będzie wyglądać. Sprawdziłem także panele pcv te długie na 270 i szerokie na 20-30cm ale to znów plastik fantastik.

 

 

Napisano

Kwestia wykończeniówki to raczej rzecz gustu, a nie techniki. I tutaj nie umiem doradzać. Chociaż ja sam jakoś plastik staram się odrzucać. Toleruję jedynie taki, który przynajmniej udaje, że plastikiem nie jest. Na przykład elementy z napylonym metalem. Chociaż na YT widziałem w wykonaniu chińskim panele plastikowe udające dobrze rzeźbioną boazerię, ale musiałbym ją pomacać, żeby zaakceptować. 

Nie zamykaj tematu, może ktoś będzie miał lepszy pomysł?

Napisano
2 godziny temu, krzysiek_web napisał:

No tak to jest jakieś wyjście tyle że wykończenie w postaci tapety lub zwykłego malowania na gładzi też nie za bardzo mi odpowiada.

Nikt Ci nie każe tego zwyczajnie pomalować. Co myślisz o farbach strukturalnych? Albo okrasić lamelami... Można wrócić też do rozkwitu prl' u i przytrzaskać boazerię. 

Napisano
44 minuty temu, drzanudz napisał:

 Można wrócić też do rozkwitu prl' u i przytrzaskać boazerię. 

 

Tylko w razie nie dawać wtedy płyt g/k pod spodem. :icon_biggrin:

Natomiast wracając do płyt... szwagier kiedyś robił zleceniodawczyni konstrukcję 3 poziomową z płyt g/k w sypialni. Ja tam montowałem oświetlenie. Ładnie było...

Napisano

 

1 godzinę temu, drzanudz napisał:

Nikt Ci nie każe tego zwyczajnie pomalować. Co myślisz o farbach strukturalnych? Albo okrasić lamelami... Można wrócić też do rozkwitu prl' u i przytrzaskać boazerię. 

 

Co do farb strukturalnych to efekt jest ładny ale widziałem to u znajomych i szczerze to lepiej wygląda tylko na zdjęciach dlatego idę bardziej w surowy beton - dla ściany tej największej (wzdłuż drzwi). Chodzi mi tutaj o efekt jakby tynkowania ale takiego niedokładnego, aby było widać ślady np. zaciągniętego materiału itd.

 

Dla skosów boazeria surowa deska + malowanie tego na biało aby było widać słoje drewna (jako ciemniejsze smugi) kiedyś to widziałem na zdjęciu i wyglądało dość dobrze - jest to pomysł no i prawdziwe drewno. W innym pokoju właśnie jest położona taka boazeria tyle że ma zwykłe bezbarwne lakierowanie, ładnie się to komponuje ale w obecnym pokoju chcę coś nowoczesnego czyli kolory biały/czarny/szary itd. 

 

1 godzinę temu, retrofood napisał:

Natomiast wracając do płyt... szwagier kiedyś robił zleceniodawczyni konstrukcję 3 poziomową z płyt g/k w sypialni. Ja tam montowałem oświetlenie. Ładnie było...

 

Fajnie to wygląda wiem jeszcze jak użyjemy listwy ledowe wzdłuż ale nie planuję dodawać na tej ścianie elektryki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...