Skocz do zawartości

Rozdzielnica na blasze perforowanej rv 5-8 a uziemienie


Recommended Posts

Mam w ścianie wnękę około 55cm szerokości x 2m wysokości x 30cm głębokości. Chcę do niej dużo upchać. Szafkę na buty, rozdzielnicę (do smart home, dużą) oraz szafę rack (na górze została pogłębiona). Piszę w sprawie rozdzielnicy. Ponieważ nie znalazłem odpowiedniej - optymalnie wykorzystującej miejsce - to chcę zrobić własną. Pomysł jest następujący:
* płyta 1,5mm grubości z blachy perforowanej rv 5-8 (https://www.perforowane-blachy.pl/produkt/rv-5-8-grubosc-0-8-mm-blacha-perforowana-stalowa-dc01-dc05) wycięta na wymiar 50x75cm

* dookoła płyty obramowanie z profilu typu U, ciętego pod kątem 45* i spawanego: https://www.perforowane-blachy.pl/produkt/profil-wykonczeniowy-stalowy-u-szczelina-2-mm-1-5x20x20-mm-dlugosc-2500-mm

* takie ustrojstwo (tę tablicę) na jakiś kołkach rozporowych do ściany (pytanie jak / z czego zrobić jakieś dystanse)

* a do tej tablicy uchwyty na szyny DIN (https://allegro.pl/oferta/uchwyt-szyny-tse-um-01-20-r34rr-05030100103-11917053927) i szyny DIN 50cm (https://allegro.pl/oferta/szyna-montazowa-th-35-din-listwa-perforowana-0-5m-10755656340).

* chwyty mają otwory na śruby 6mm. Zakładam, że przegwintuję otwory 5mm w blasze perforowanej do 6mm aby wkręcić w nie śruby trzymające uchwyty

* w ten sposób dostanę tablicę z 5 szynami DIN, 15cm na każdą (5 szyn x 15cm = 75cm wysokości). 

 

Pytania: 

* czy nie przesadzam z tym gwintowaniem.... mam nadzieję że to nie osłabi znacząco blachy... 1.5mm powinno styknąć aby się trzymało, mam rację? mógłbym dać nakrętki samohamowne, ale wtedy problemem jest to, że jak przymocuję tablice do ściany to ew przenoszenie szyn nie wchodzi w grę

* czy blacha czarna (zwykła) i malowana proszkowo czy nierdzewna

* NAJWAŻNIEJSZE: co z izolacją? czy mogę ją realizować z blachy nierdzewnej? czy może być na blasze malowanej proszkowo? jak do niej podejść? widzę 2 rozwiązania: uziemienie do płyty perforowanej albo extra szyna DIN w pionie (podłączona do tych 5 poziomych) i do niej uziemienie... 

 

Jakbyście zrealizowali uziemienie najlepiej? Co do czego podpiąć? Z czego płyta? Z jakiej blachy? Malowanej czarnej (zwykłej rdzewnej) czy nierdzewnej? Ew czarnej niemalowanej? Z czego się robi rozdzielnice? Czy malować proszkowo uchwyty i szyny DIN też? 

 

Plus pytanie extra: czy mogę na taką blachę przenieść licznik i jak wtedy go do niej podpiąć? 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...