Skocz do zawartości

Poliwęglan / pleksi jako zadaszenie tarasu


Recommended Posts

Napisano

Powitał.
Potrzebuję opinii osób które mają wiedzę nt poliweglanu komorowego jako zadaszenie tarasu. Chcę czymś takim zakryć taras o powierzchni 4x6m na drewnianej konstrukcji, bez ścian bocznych. Czy pod czymś takim jest duszno w pełnym słońcu ponieważ? Gdzieś mi się obiło o uszy że pod czymś takim w upale nie da się oddychać ponieważ słońce jeszcze bardziej nagrzewa płyty.  I dodatkowo dopytam jakiej grubości płyty minimalnie polecacie.

Może wytłumaczę jeszcze dlaczego zapytałem o poliwęglan komorowy. Taras chce aby bardziej mnie chronił i rzeczy przed deszczem zwłaszcza na wiosnę i jesień, chciałem dać coś jasnego i przezroczystego aby dochodziło światło na taras bo boje się że jak bym dał to co na dachu czyli dachówkę albo nawet gonty to mi przyciemni taras, dodatkowo chciałem coś na stelażu aby móc zamontować rynny by nic mi nie leciało na boki i front tarasu. Chyba że Panie i Panowie możecie mi podsunąć jaki inny pomysł jak tanim kosztem nie przyciemniać tarasu wiosna/jesień, chronić przed słońcem w lecie i żeby podczas deszczu woda nie ściekała uderzając o podłoże i rozpryskując wodę i ziemię. Z góry podziękował.

Napisano
27 minut temu, sylwesterwester napisał:

  Czy pod czymś takim jest duszno w pełnym słońcu 

 

Jak w szklarni. Gdzieś na forum jest temat o szklanych dachach, w którym zamieściłem swoje uwagi związane z budynkiem dla Straży Granicznej, wybudowanym w latach 90-tych ubiegłego wieku w Przemyślu. Miał szklany dach i w słońcu temperatura wewnątrz sięgała nawet 70 stopni! Ludzie do odprawy celnej się rozbierali bez żenady, ale wyobraź sobie celników! Musieli pracować w garniturze, czapce i pod krawatem! Ile jobów wylano wtedy na projektanta tego cuda, to nie wiem czy ktoś zliczy. 

Dlatego poliwęglan można dawać np. od północy, gdy taras sąsiaduje z jakimś pomieszczeniem, żeby go nie zacieniać. Ale jeśli chcesz korzystać z tarasu w lecie i to w dzień a nie w nocy, to poliwęglan odradzam zdecydowanie.

Chociaż to materiał przyzwoity. Na targach w Krakowie kiedyś próbowaliśmy złamać płytę wielkości standardowej palety i na takiej palecie zamocowaną do klocków po brzegach.  Nie daliśmy rady.

 

PS. 4 x 6 to nie tak znów wiele, kiedyś robiłem światło w konstrukcji większego tarasu, przykrytego grubym dachem z trzciny. Taki właśnie na letnie posiedzenia. I ciemno bywało tam tylko nocą.

Napisano

Budynek ze szklanym dachem to coś zupełnie innego niż sam dach. W pierwszym przypadku rzeczywiście otrzymujemy szklarnię, w drugim zaś odpowiednik wiaty. Gdy nie ma ścian efekt nagrzewania nie jest wcale większy niż przy braku czegokolwiek nad tarasem. Poniżej zadaszenia warto zrobić rolety lub jakiś inny zwijany materiał. Choćby tzw. żagiel. Wówczas możemy albo zacienić taras, albo pozostawić swobodny dopływ światła.

Napisano
33 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Gdy nie ma ścian efekt nagrzewania nie jest wcale większy niż przy braku czegokolwiek nad tarasem.  

Przyjmijmy, że tak, chociaż już sam dach ogranicza ruchy powietrza, szczególnie w sytuacji braku wiatru. Konwekcja jest wtedy utrudniona. Tym niemniej dach nieprzezroczysty wcale aż tak nie ogranicza światła, żeby trzeba było kombinować z poliwęglanem. Tak uważam.

Czyli ogólnie pomysł na pewno nie zda egzaminu w lecie. A przecież to wtedy najczęściej i najchętniej korzystamy z sytuacji przebywania na świeżym powietrzu.

 

PS. Rolety czy żagiel oczywiście możliwe, ale po co komplikować proste rzeczy? Chociaż bogatemu nikt nie zabroni.

Napisano
21 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Sprawdzi się, o ile  

Zgadzam się, ale ja wybrałbym rozwiązanie bez "o ile".

 

22 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

  Dach nad tarasem ma ponadto tę zasadniczą zaletę, że umożliwia korzystanie z niego przy gorszej pogodzie. 

Ale tak ma każdy dach, niekoniecznie z poliwęglanu.

 

No i poliwęglan jednak troszeczkę kosztuje...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...