Skocz do zawartości

Bąble na wylewkach


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry. Mam następujący problem z nową wylewką. Na jej powierzchni pojawiły się kruche bąble, pod którymi jest piasek (jak na zdjęciu). Chciałbym wiedzieć, co jest przyczyną tego i jak to naprawić. Firma, która wylewała posadzki postanowiła, że zaklei te dziurki klejem do płytek, ale jakoś mi się to nie widzi, ponieważ klej wysychając nie skleił się na krawędziach z powierzchnią wylewki. Jak to naprawić, czy to błąd w mieszkaniu betonu, czy wina mrozu? Dziękuję za pomoc. 

IMG_20220314_103236.jpg

IMG_20220314_103240.jpg

Napisano

Do produkcji wylewki zastosowano najwyraźniej piasek/pospółka z niewielką ilością cząstek margla - węglanów (wapnia, czy magnezu)...

Chłonie on wodę, powiększając swoją objętość i - niejako - miejscowo rozsadza wylewkę... chłonąc wodę z mieszanki, osłabia wiązanie cementu w mieszance wylewki - powstają miejsca z niesklejonym piaskiem... stąd problemy z wiązaniem kleju przy próbach naprawy "bąbli"...

 

Takie "bąble" bardzo często pojawiały się na tynkach cementowo-wapiennych w dawnych czasach lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku i bardzo często po kilku tygodniach od położenia tynku, ściana wyglądała jakby była ostrzelana seriami karabiny maszynowego...

 

Nie jest to groźna wada - pod warunkiem, że wylewka obok tych bąbli ma odpowiednią wytrzymałość... a naprawa powinna wyglądać tak, że najpierw miejsca/zagłębienia po "bąblach" trzeba zagruntować gruntem głębokopenetrującym - aby związać ten luźny, niepozwalający związanie kleju z okolicą "bąbla" piasek - i potem zaklejenie zagłębień klejem, czy zaprawą naprawczą do betonu (z jak najmniejszą ziarnistością wypełnienia zaprawy)...

Napisano
3 minuty temu, retrofood napisał:

 

Co masz zaplanowane na tej wylewce?

Bardzo dobre pytanie!!!

 

Przy np. epoksydowej posadzce można, a nawet trzeba "głaskać" na gładko - przy innym wykończeniu niekoniecznie...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Załączam zdjecia. Może coś da się wywnioskować z tego. Całe szczęście że sąsiad postanowił postawić swoje ogrodzenie, jak poinformował będzie to „murek” cokolwiek to znaczy dla niego. Więc nawet ta usypana ziemia nie będzie opierać się na moim ogrodzeniu. Jak dla mnie może postawić ogrodzenie murowane po całości nawet i na 10m wzwyż. Pomiędzy moim ogrodzeniem a jego jest wolna przestrzeń jakieś 40cm- tu się okazało że ta przestrzeń jest „moja” bo deweloper  postawił ogrodzenie nie po linii granicy. Na ostatnim zdjęciu widać wykop na moje oko nie mniej niż 1,5m do owego „murku” by ziemia się nie osuwała. No specem nie jestem ale na 99% wymaga to zgody kogoś z „góry”.
    • Witam . Ja ze swojej strony jako monter instalacji hydraulicznych i grzewczych mogę polecić firmę IZOMIX i ich sklep internetowy sklep.izomix.pl Jak tylko zabraknie mi choćby 1mb otuliny to wysyłali mi zawsze w ten sam dzień, a na drugi już miałem. Mają tam właśnie materiały izolacyjne do rur, kanałów, poddaszy itp
    • Nie sądziłam że zgoda na użytkowanie i zakończenie budowy może być wydana jeszcze w trakcie budowy…poza tym terenu nie mógł podnieść po zakończeniu budowy bo na tym terenie postawił dom- logiczne- najpierw teren potem dom.  Swoją drogą, teraz trochę przypominam sobie, mój dom jest podniesiony o 1,5m do równego poziomu z drogą i to jest zapisane w projekcie budowlanym. 
    • Decyzja o zakończeniu budowy i zgoda na użytkowanie mogła zostać wydana na podstawie dokumentów, bez opcji wizyty na placu budowy, więc nikt w urzędzie może nie wiedzieć o pracach przy podniesieniu terenu. Albo prace te zaczęły się dopiero po odbiorze. Idź do urzędu, bo tutaj to będziemy gdybać. Tak na marginesie nie wierzę, żeby sąsiad miał pozwolenie na takie podnoszenie poziomu swojej działki.
    • Jeżeli kocioł ma wyprowadzenie (czopuch) poziomo, to otwór w kominie trzeba zrobić na konkretnej wysokości. Jeżeli zaś odprowadzeni ma być w kotle zrobione od góry, to najłatwiej jest wszystko dopasować, gdy otwór w kominie jest wysoko. Wtedy mamy długą pionową rurę czopucha, co ma zarówno dobre, jaki złe strony.  Pionowa rura zajmuje miejsce obok komina. W przypadku kominka zwykle nie jest to problem, ale kotłowni , przy kotle, może przeszkadzać. Pionowa stalowa rura czopucha nagrzewa się szybko, co wspomaga ciąg przy rozpalaniu.  Rura oddaje ciepło do otoczenia. Ale ciepło może też oddawać tradycyjny murowany komin. On też gromadzi je na dłużej. Kominy prefabrykowane często są izolowane, więc ten efekt już nie bardzo występuje. Trzeba więc rozważyć: - jaki jest komin;  - czy czopuch i komin oddają ciepło do tego samego pomieszczenia (komin może być za ścianą);  - czy dodatkowe ogrzewanie wnętrza przez czopuch (długą stalową rurę) jest pożądane. W małych kotłowniach bywa to raczej wadą, niż zaletą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...