Skocz do zawartości

Odpływ do kanalizacji - pralka i suszarka


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Chciałbym w łazience postawić w słupku suszarkę na pralce i zastanawiam się nad tym jak wykombinować odpływ. Nie chciałbym mieć odstającego trójnika.

Nie znam się na pracach budowlanych dlatego proszę o poradę. Obecnie mam stan deweloperski i mogę robić przeróbki. Jakie rozwiązanie proponują Państwo dla mnie aby to było zrobione dobrze?

odpływ.jpg

Napisano

W niefortunnym miejscu masz doprowadzenie wody do pralki :zalamka:... jak zastawisz słupkiem z pralki i suszarki - nie będziesz miał dostępu do zaworka odcinającego wodę...

A co do odstającego trójnika - nie do końca jest Ci on potrzebny - suszarki miewają zbiorniki na wodę, opróżniane po suszeniu...

A jak będziesz chciał suszarkę połączyć "na krótko" do kanalizacji - zamuruj trójnik w ścianie...

Aaaa, i podtynkowy syfon pralkowy przydałby się... np:

obraz.png.5b98d4ce4d71c235d09fb46cc71b060f.png

 

zamiast:

 

obraz.png.94b07cc8e7f8ae141fbe40eb2b0ca9fd.png

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Na jakiej zasadzie to działa? Jeśli mam zapchany odpływ np. jakimś szlamem to sobie w starej pralce odkręcam ten odpływ i czyszczę tą "kulkę" i sprężynkę a jak to działa w przypadku takiego zestawu podtynkowego?

 

Drugie pytanie: Czy do suszarki jest takie same wyjście i by pasowało to co wyżej?

Np. https://www.castorama.pl/syfon-do-pralki-podtynkowy-chrom-id-18032.html ?

Napisano

A tak zapytam z innej beczki , czemu narożnik wewnętrzny i zewnętrzny w zabudowie kibelka nie jest zazbrojony siatką?

I jaki ciul zezwolił na otynkowanie gipsem łazienki?

Napisano
14 godzin temu, joks napisał:

w zabudowie kibelka nie jest zazbrojony siatką?

Jeszcze spec będzie to podobno robić...

 

17 godzin temu, podczytywacz napisał:

podtynkowy syfon pralkowy

Niestety, sprawdziłem i nie wejdzie mi ten syfon...

 

Na jakiej wysokości muszę zrobić ten drugi syfon do suszarki? Czy może on być przy kontakcie? Czy wejście odpływu od suszarki jest inne niż te od pralki?

Napisano
Dnia 23.02.2022 o 11:16, Kamil_Budowlany napisał:

Dzień dobry,

 

Chciałbym w łazience postawić w słupku suszarkę na pralce i zastanawiam się nad tym jak wykombinować odpływ. Nie chciałbym mieć odstającego trójnika.

Nie znam się na pracach budowlanych dlatego proszę o poradę. Obecnie mam stan deweloperski i mogę robić przeróbki. Jakie rozwiązanie proponują Państwo dla mnie aby to było zrobione dobrze?

odpływ.jpg

Trzeba odkuć to kolanko, przekręcić do góry założyć na to trójnik i jeszcze jedno kolanko.

 

images?q=tbn:ANd9GcTY0mCHAqbtO6uy6qfbKq5

283529_1.jpg

Zakleić całość gipsem, odpornym na wilgoć, ten był chyba po kolorze poznałem https://knauf.pl/produkty/knauf-rotband 

W nowo powstałe 2 otwory wsadzić 

main.jpg

 

W tak powstałe otwory pasuje wąż odpływowy pralki i suszarki.

Napisano

@animus

Dziękuję za odpowiedź. Czyli te odpływy były by dwa obok siebie? Czyli nie muszę przenosić drugiego odpływu na wysokość suszarki?

Czy jeszcze stosuje się coś takiego na te otwory, żeby nie było jakiegoś wlewu do pralki?

odplyw-pralki-z-zaworem-zwrotnym-natynko

Napisano (edytowany)

Zrób jeden nad drugim, ten od suszarki wyżej, te badziewia to dla idiotów, urządzenia takie jak pralka, suszarka mają zawory zwrotne, chyba wszystkie.    

Sprawdź czy wąż od suszarki sięgnie do odpływu  czasami są krótkie, na wszystkim oszczędzają. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam, 

 

Dnia 24.02.2022 o 23:38, animus napisał:

 

Sprawdź czy wąż od suszarki sięgnie do odpływu  czasami są krótkie, na wszystkim oszczędzają. 

 

jeśli wąż będzie za krótki ja bym dodatkowy odpływ zrobił pod zabudową, widać ten wychodzi z pod niej właśnie, a więc w zabudowie trójnik, rurka do góry, wyjście w zabudowie wyżej , nie będzie go widać, nic nie będzie odstawało czego się obawiasz, tylko sam odpływ na górze zabudowy . 

Pozdrawiam 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...