Skocz do zawartości

Ocieplenie styropianem


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Ile trzeba zapłacić za ocieplenie 200m2 powierzchni styropianem?

Styropian 20cm, bryła niezbyt skomplikowana.

Ile z materiałem, a ile bez?

 

Chcę porównać ile zyskałem albo straciłem wykonując część robót samemu...

 

Bez tynkowania. Zaciągnięte siatką i zagruntowane..

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

To bardzo dobre pytanie - bardzo duża część kosztów zależy od ceny styropianu. Poszukaj w miarę korzystnego źródła styropianu i zaoszczędzić kilkanaście procent.

Przykładowo - > Styropian TermoOrganika TERMONIUM PLUS 031 GR 20CM w cenie 54,93 zł/m2 - oferta na portalu aukcyjnym. Możesz zejść z lambdą na 0.33 - moze będzie taniej w tym samym punkcie.  ta oferta wydaje się być OK. I lambda niżej Styropian Grafitowy Pasywny FASADA PRO 0,033 20 cm Arsanit w cenie 39,73 zł/m2 - trzeba jeszcze sprawdzić sprzedawcę - okazja może okazać się oszustwem. W hurtowanich ceny są wyższe wg mojego rozeznania.

Teraz ceny w górę

Drugi przykład : Swisspor Lambda plus fasada 032 styropian grafitowy w cenie 73,27 zł/m2.

Trzeci przykład: Styropmin grafitowy Passive PRO 31 70 w cenie 78,67 zł/m2

I masz odpowiedź.

Napisano (edytowany)

8700zł zapłaciłem za styropian 20cm grafitowy. Załatwiany spod ziemi itd... :)

Za kleje, siatki, kołki, narożniki, listwy coś ok 3500zł chyba wyszło

 

Tyron... nowoczesny styropian pisze na nim.

Nie wiem czy można dać link https://tyron.pl/

 

ps. Ja materiał cały już mam... sam sobie kupiłem.

25 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

I masz odpowiedź.

Nie mam ceny za robotę... o głównie o to mi chodzi.

Wiem, że firmy inaczej liczą z materiałem i bez.... czasami bez materiału nie chcą przyjść :P

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja jestem dogadany z materiałem Swisspor 0.033 15cm grafit na 155zł/m2 brutto. Z tego co liczyłem, za robotę wyszło mi max 8tys. Styropian kupiony po 320zł/m3. Łacznie będzie 220-230m2. Oczywiście z tynkiem silikatowym.

Napisano

Ja nie dam rady wziąć sobie np miesiąc urlopu, bo nawet z jednym czy drugim synem tyle by mnie zeszło. Podejrzewam, że to nie filozofia, ale zwrotu z Czystego Powietrza napewno bym nie dostał. Tego jakoś boje się robić.

Napisano

Teraz to bardziej chęci niż umiejętności się liczą. Wczoraj znajomy, ostatni spawacz gazowy w okolicy 67lat dostał propozycję, że ile powie tyle dostanie. A ja wyznaje zasadę, że jak ktoś tylko chce, to się nauczy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...