Skocz do zawartości

Działka z MPZP a użytki gruntowe Wsr


tomek_j1

Recommended Posts

Napisano

Witam.

Jestem przed zakupem działki (940m2) która jest dla mnie dobrze zlokalizowana tylko nurtuje mnie jedna kwestia, chciałbym uniknąć późniejszych problemów/ zakazu budowy domu w tym terenie.

Ogólnie teren działki znajduje się na obszarze objętym miejscowym planem zagospodarowania - działka przeznaczona pod budownictwo:

 

MPZP.png.705e850abd484bd8305638fe6eecacc3.png

 

ale w rejestrze gruntów 3/4 działki widnieje jako użytki gruntowe Wsr - grunty pod stawami.

 

576189381_Mapapodkadowa.jpg.496d02a64614291d7de8bd030687aa8e.jpg

 

W rzeczywistości działka jest sucha bez stawu co widać na ortofotomapie (stawy są w bliskiej odległości):

 

Ortofotomapa.thumb.jpg.07f7b0b13aecadc55dc104c6772a1082.jpg

 

Niestety w urzędzie "Miła Pani" odpowiedziała, że jak wystąpię o pozwolenie to dopiero będą sprawdzać co i jak, a teraz nie są od udzielania informacji, a wiadomo na etapie pozwolenia nie będzie już odwrotu a zostania z kawałkiem gruntu pod uprawę chciałbym uniknąć.

 

W innym urzędzie przy rozmowie czysto teoretycznej usłyszałem że może być problem bo na stawie nie postawię:)

 

Dodam, że obecni właściciele nie wiedzą nic o stawie i czy on tam kiedyś był, kiedy ewentualnie zakopany to nikt nie wie.

 

Czy ktoś miał podobną sytuację, czy jak jest MPZP pod budowę to użytki gruntowe nie zablokują tematu? Proszę o poradę, podzielenie się ze mną doświadczeniami.

 

 

Napisano (edytowany)

Jeśli działka znajduje się w obszarze przeznaczonym pod budowę to formalnie budować można, ale w MPZP  mogą być w jakieś zapisy określające np. min. odległość od zbiorników wodnych  - trzeba  sprawdzić całości treści.  Pozostaje kwestia technicznych możliwości np, fundamentowania co wymaga przeprowadzenia badań gruntu.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

Nawet jeśli ktoś miał taki przypadek, to w innej lokalizacji/innym urzędzie rozstrzygnięcie mogło być zupełnie inne.

Proszę wystąpić z oficjalnym pismem do urzędu (wydziału architektury w starostwie) z pytaniem o informację dotyczącą możliwości zabudowy tej konkretnej działki w kontekście informacji znajdujących się w planie miejscowym i w rejestrze gruntów.

Jeśli odpowiedź (koniecznie na piśmie) będzie pozytywna (można budować), trzeba zachować dokument.

Trochę trudno uwierzyć, że obecni właściciele nie wiedzą, co się stało ze stawem - obie działki (ta i druga poniżej) są czyste (nie ma na nich żadnych roślin), wygląda jakby go zasypano niedawno.

Pytanie czym - ziemią, gruzem, śmieciami? Na ile to skomplikuje fundamentowanie - badanie gruntu, o którym wspomina kolega powyżej, to wydatek tysiąca kilkuset zł. Trzeba je zrobić (oczywiście, jeśli budowa będzie możliwa), bo skomplikowane fundamentowanie może znacznie podnieść koszty robót - czy w takiej sytuacji cena działki jest atrakcyjna?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...