Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe- wydajność.


pacha1987

Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie. Od dwóch tygodni borykam się z pewnym problemem. Podczas serwisu kotła gazowego, Pan stwierdził że instalacja ogrzewania podłogowego musi być zapowietrzona/zabrudzona. Argumentował to tym, że na kotle po załączeniu się ogrzewania bardzo mocno podskakuje ciśnienie do ponad 3 barów-stwierdził że z kotłem wszystko ok.

Jako laik posłuchałem, wezwałem hydraulika, który przepłukał cała instalację ( faktycznie było trochę brudu, podobno też odpowietrzył od razu cała instalacje). Pan hydraulik stwierdził, że kocioł  może mieć "ciężko" i rekomenduje zamontowanie dodatkowej pompy, która by wspomagała przepływ wody w instalacji. Jak powiedział, ze to tez również może mieć wpływ na wysokie ciśnienie na piecu.

Po tych zabiegach podłogówka grzeje jakby gorzej. Przyjrzałem się przepływomierzom i niektóre w ogóle nie reagują na regulacje, sa na pozycji "0". Czy faktycznie rozsądnie byłoby zamontować te pompy?

 

Powierzchnia domu około 110m2, tylko ogrzewanie podłogowe.

Kocioł jednofunkcyjny Imergass Vitrix 24 z zasobnikiem CWU. Kocioł dwuletni, temperatura na piecu do grzania ustawiona na poziomie 50stopni.

Mam dwie listwy jedna na parterze ( 5 sekcji), druga na pietrze ( 4 sekcje).

 

Z góry dziękuje za sugestie.

 

 

Napisano

Dodanie pompy to nie taka prosta sprawa.

Czy ciśnienie w instalacji jest teraz takie jak przed czyszczeniem i płukaniem? 

proponuję sprawdzić temperaturę na początku i końcu poszczególnych pętli przy rozdzielaczu. Przepływomierze mogą być zwyczajnie zablokowane. 

Czy hydraulik sprawdził ciśnienie w poduszce gazowej naczynia wzbiorczego?

 

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Czy wcześniej miałeś ogrzewanie grzejnikowe (piszesz, ze kocioł ma 2 lata)? Generalnie chodzi mi o to - jaka była instalacja wcześniej i czy wszystko działało OK? Rozumiem, ze posłuchałeś serwisanta i masz dodatkową pompę? Czy możesz wstawić jakieś zdjęcia z instalacji przy kotle i na rozdzielaczu?

To jest nowa instalacja:) wszystko ma 2 lata.

Co do montowania pompy, to jeszcze nic nie robiłem. Uściślając, montaż zasugerował hydraulik który czyścił i odpowietrzał. Serwisant nic nie wspominał na temat dodatkowej pompy.

Zdj prześle wieczorkiem.

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dodanie pompy to nie taka prosta sprawa.

Czy ciśnienie w instalacji jest teraz takie jak przed czyszczeniem i płukaniem? 

proponuję sprawdzić temperaturę na początku i końcu poszczególnych pętli przy rozdzielaczu. Przepływomierze mogą być zwyczajnie zablokowane. 

Czy hydraulik sprawdził ciśnienie w poduszce gazowej naczynia wzbiorczego?

 

Ciśnienie na piecu zdaję się być ok. Temperaturę sprawdzę. Hydraulik nie dotykał się do pieca, wiec żadnego ciśnienia nie sprawdzał:)

Zdjęcia podeśle wieczorem.

Dzięki za mega szybką odp

Napisano

Rzecz w tym, że przy prawidłowo działającym naczyniu wzbiorczym nie powinno być skoku ciśnienia.

Natomiast spadek ciśnienia w instalacji w czasie pracy kotła może spowodować, że do pętli o największych oporach przepływu będzie dopływać mniej wody. 

Dlatego przydałby się pomiar temperatury zasilania i powrotu w pętlach. Jeśli różnica temperatury zasilania i powrotu jest większa w którejś pętli niż w pozostałych to znaczy, że trzeba wyregulować przepływ wody w instalacji. Częściej właśnie to jest potrzebne, a nie dokładanie pompy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...