Skocz do zawartości

Garaż blaszany przygotowanie podłoża


Andrzej009

Recommended Posts

Napisano

Witam, mam nie równa działkę na której potrzebuje postawić dwa garaże blaszane,  najlepszym rozwiązaniem byłby fundament A do środka ubity piasek i wylewka,  no ale na takie rzeczy potrzeba pozwolenie, a czas nagli. Więc wpadłem na pomysł żeby zrobić stopy fundamentowe i połączyć to z wylewką. Ktoś może z was doradzi mi jak to wykonać, chce żeby to trzymało się kupy. Miejsce na dwa garaże czyli jakieś długość 7 m i szerokość 6 m. Może mnie jakoś tutaj poprowadzicie jak to zrobić. 

Napisano

Tak na oko sobie to wyobraź, że jak na odcinku 10m masz 1m różnicy to spadu jest 10° czy %. I to już jest spory spad, a 20° to już jest masakra. Natomiast średnio mi się chce wierzyć w to, że czy wstawisz słupki fundamentowe czy fundament, zrobi to różnicę dla sąsiada czy urzędasa.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

To rozumiem, więc u mnie sytuacja wygląda że na 10 m różnica jest około 50 cm czyli 5°

 

Ja to widzę tak, mam zrobić wylewke betonowa na 6x7 około bo jeszcze pojazd,  wymyśliłem sobie tak że w 9 miejscach zrobię otwory na około.80 cm wrzucę 3 pręty żebrowane do każdego otworu i zaleje betonem,  potem wygne wystające pręty do wylewki i połącz każdego słupa kolejnym.pretem i do tego wylewka,  zrobić podkłady pod te pręty zeby beton oblał cale zbrojenie i to według mnie zda egzamin.  Co sądzisz?

Napisano

Nie łącz tego wszystkiego razem prętami, bo to wszystko będzie pracować. Po to dajesz pecki głęboko żeby mróz ich nie podniósł i całego blaszaka, a wylewkę podniesie. Wylewka Ci nigdzie nie ucieknie, także nie ma potrzeby tego łączyć, ale trzeba dać siatkę zbrojeniową przynajmniej.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Czyli jeżeli dobrze cię rozumiem, mam zrobić stopy pod garaże, bo mają być dwa, więc czy pod narożniki garaży takie stopy wystarcza? A potem siatkę i zrobić wylewke i nie łączyć wylewki z tymi stopami, oczywiście przed wylaniem wylewki, odpowiednio przygotować podłoże czyli wybrać z 20 cm lub więcej ziemi i zasypać kamieniem i ubić. 

Napisano

Tak bym ja zrobił, ale pecki bym dał po trzy na stronę, na narożnikach i po jednej z każdej strony w środku. Bo 6-7 metrów to za dużo. Chyba że wylewasz jedną wylewkę od razu pod dwa garaże i będą stać na tyle blisko, że wystarczy jedna centralnie na środku, żeby środkowe ściany garażów położyć na jednej. Ale wtedy musisz tą jedną peckę czymś odzielić, żeby nie zalać betonem tak żeby to razem nie chwyciło, zwykła folia wystarczy.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Oddzielenie folią też można nazwać dylatacją. Chodzi o to, żebyś tam specjalnie nic nie kombinował z odzielaniem tego, bo szkoda roboty. Zalejesz wszystko na jednym poziomie, tak żeby tylko ta jedna stopa w środku i w sumie te zewnętrzne też nie były połączone, bo podejrzewam że wylewkę będziesz miał na szerokość ścian zewnętrznych

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Nie wiem, bo jak to słyszę to mnie kur...ca bierze. Infrastukturę im zepsujesz, najbardziej somsiadowi. Albo jak go dobrze nie przykręcisz, to odfrunie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...