Skocz do zawartości

Buduję dom w systemie ISOMAX-moje doswiadczenia


Recommended Posts

Witam wszystkich czytelników forum!

Chciałbym się podzielić swoimi obserwacjami i uwagami dotyczącymi budowy domu w systemie ISOMAX. Czytałem wiele opinii na tym forum dotyczących zarówno istoty tej technologii, jak i jej wykonania. Tak się składa, że we wrześniu 2007 roku rozpocząłem własnymi siłami budowę domu parterowego, niepodpiwniczonego, z nieużytkowym poddaszem. Powierzchnia użytkowa domu ? 85m2. Od początku byłem zdecydowany na budowę właśnie w technologii ISOMAX. Jestem bardzo optymistycznie nastawiony do energooszczędnych rozwiązań (uważam, że lepiej wydać trochę więcej w trakcie budowy, bo i tak się to później zwróci w postaci niższych kosztów utrzymania).

Kiedy znalazłem stronę ISOMAXa od razu wiedziałem że to jest to czego szukam. Spotkanie z właścicielem licencji na Polskę jeszcze bardziej mnie utwierdziło w moim przekonaniu. Na początku nie wszystko było dla mnie takie ?oczywiste?, ale w miarę wczytywania się w cały system powoli zacząłem rozumieć zasadę działania poszczególnych systemów w domu. Poza tym fakt, że system działa na świecie od kilkudziesięciu lat i powstało już setki domów, które spełniają założenia technologii powinien być najlepszym potwierdzeniem jego sprawności.

Tak się złożyło, że budowę rozpocząłem sam. Pan Janusz Zagwocki- który jest przedstawicielem w Polsce sprawia wrażenie osoby której bardziej zależy na rozpropagowaniu tej idei niż na typowym zarobku. Mógł się przecież nie zgodzić przekazywania mi dokładnych wskazówek z budowy krok po kroku jak mam wykonywać poszczególne etapy. Ale ? z jego pomocą i pod jego nadzorem wylałem sam płytę fundamentową, która jest w tej technologii baterią cieplną dla całego domu. Ma on bardzo fachową i merytoryczną wiedzę. Dokładnie mi wytłumaczył i pokazał jak mam np. ułożyć i zakopać rury rekuperacyjne, jak zamontować w zbrojeniu rurki PP i PE, które będą odbierały ciepło z płyty, itp.

Piszę o tym, ponieważ wiele osób może uważać, że nowa technologia wiążę się z wielkim kosztami budowy. Nieprawda. System ISOMAX bazuje na zwykłych materiałach. Wszystko chodzi o to aby je odpowiednio zainstalować, połączyć ? co przy pomocy i pod ?okiem? specjalisty staje się prostą sprawą.

Obecnie czekam na wiosnę i będę wznosił ściany. Zaletą systemu jest niewątpliwie to, że jest on bardzo ?elastyczny? w swoim zastosowaniu. Ja na przykład nie będę miał ścian typowych dla ISOMAXa ? styropian/BIO-POR beton/styropian. Zbuduję je ze zwykłych bloczków. ISOMAXa można również stosować do obiektów już istniejących.

Wiele etapów budowy w systemie ISOMAX nie różni się wiele od etapów budowy zwykłego domu. Są oczywiście specjalne rozwiązania, ale przy fachowym doradztwie i nadzorze ? wiele rzeczy można zrobić używając ?zwykłej? ekipy. To znacznie obniża koszt budowy i daje wiele satysfakcji.

Gorąco wszystkich zachęcam!
Dawid
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Witam.
Dawidzie - jestem bardzo zainteresowany tą technologią.
Planuję budowę domu za rok (2009) i chcialbym się dowiedzieć jak najwięcej o tej technologi.
Jestem z Gdańska - działkę mam pod Gdańskiem - czy są tu w pobliżu jacyś partnerzy ISOMAXu ??
Skąd mogę uzyskać dodatkowe informacje - których brakuje mi na stronie isomax.com.pl
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Witam.
Dawidzie - jestem bardzo zainteresowany tą technologią.
Planuję budowę domu za rok (2009) i chcialbym się dowiedzieć jak najwięcej o tej technologi.
Jestem z Gdańska - działkę mam pod Gdańskiem - czy są tu w pobliżu jacyś partnerzy ISOMAXu ??
Skąd mogę uzyskać dodatkowe informacje - których brakuje mi na stronie isomax.com.pl


Witam
Czy zaczął Pan już budowę swojego domu, jestem zainteresowany budowa domu pasywnego chciałbym zobaczyć jak wygląda budowa takiego domu w praktyce, czy dysponuje Pan ew. fotografiami z budowy?
Pozdrawiam Maciej Makowski
maciek.makowski74@wp.pl
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Cytat

Witam.
Dawidzie - jestem bardzo zainteresowany tą technologią.
Planuję budowę domu za rok (2009) i chcialbym się dowiedzieć jak najwięcej o tej technologi.
Jestem z Gdańska - działkę mam pod Gdańskiem - czy są tu w pobliżu jacyś partnerzy ISOMAXu ??
Skąd mogę uzyskać dodatkowe informacje - których brakuje mi na stronie isomax.com.pl



Jeśli szukasz informacji to daje telefon 607651234 (kaszuby)
Link do komentarza
Cytat

Witam
Czy zaczął Pan już budowę swojego domu, jestem zainteresowany budowa domu pasywnego chciałbym zobaczyć jak wygląda budowa takiego domu w praktyce, czy dysponuje Pan ew. fotografiami z budowy?
Pozdrawiam Maciej Makowski
maciek.makowski74@wp.pl



Mam dom w Isomaxie surowy zamkniety. Na razie zabrakło kasy na dokończenie ale już dziś mogę powiedzieć ,że izolacyjność tego domu jest ponad przeciętana. Przy dużych mrozach woda na budowie wogóle nie zamarzała co daje wniosek ,że jak włączę rurki i kolektory dachowe + wentylację z odzyskiem nie będę się martwił o temperaturę wew.
Wszystkich niedowiarków zapraszam na kaszuby.tel 607651234. Koszt faktycznie jest o około 15% wyższy od zwykłego ale nie żałuję wydanej kasy. Wszystki kolektory i rekuperatory już zalane i zasypane. Kończę ocieplać dach - jest to zabawa w szczegóły. Fotografie mam ale jak skończę to będę odsprzedawał w postaci moich doświadczeń jako suwerenną licencję.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Witam.

Na początku (2007/2009) byłem mocnym zwolennikiem ISOMAXu (energia za darmo - bez kosztów na ogrzewanie - coś fantastycznego).
Jednak po dokładnej analizie i kilkukrotnym kontakcie z panem Zagwockim, jednak odszedłem od pomysłu zbudowania domu w systemi ISOMAX (jedyna niepotrzebna inwestycja to koszt zmiany na płytę fundamentową u architekta icon_sad.gif( )

Z tego co tu teraz czytam, to jednak cieszę się, że podjąłem taką decyzję, a nie inną.

Kilka informacji o ISOMAXie i kilka ciekawych linków umieściłem na blogu mojej budowy, tj: pasywny.wordpress.com

Moje zdanie jest takie, że jeśli chcesz dom energooszczędny, to przede wszystkim zainwestuj w izolację + okna + rekuperację + dokładność połączeń (niwelacja mostków termicznych)
Domów pasywnych nie ma - tzn uwierzę że są, jak zobaczę u kogoś, komu mogę zaufać, że to działa.

Ja tak robię: 25cm styropianu + okna 3-szybowe (z montażem pasywnym) + reku (i tu już nie ma znaczenia czy 95% czy 97% - ważna jest niezawodność i niski pobór prądu), 25cm wełny w dachu + folia onduterm.
Czyli chciałbym spełnić wszystkie założenia domu pasywnego - oprócz architektury domu - nie podobają mi się te przedstawiane jako pasywne.

Niestety nie mieszkam jeszcze w tym domu, ale plan jest taki, aby w zimie 2011/2012 już mieszkać.
Wychodzę z założenia, że jeśli będzie to dom, który oszczędza energię (czyli niedużo muszę jej generować),
to obojętnie z jakiego źródła będzie ono generowane. Zdecydowałem się na piec gazowy (oszczędny, kondensacyjny) ze względu na wygodę użytkowania.

Link do komentarza
Cytat

Witam.

Na początku (2007/2009) byłem mocnym zwolennikiem ISOMAXu (energia za darmo - bez kosztów na ogrzewanie - coś fantastycznego).
Jednak po dokładnej analizie i kilkukrotnym kontakcie z panem Zagwockim, jednak odszedłem od pomysłu zbudowania domu w systemi ISOMAX (jedyna niepotrzebna inwestycja to koszt zmiany na płytę fundamentową u architekta icon_sad.gif( )

Z tego co tu teraz czytam, to jednak cieszę się, że podjąłem taką decyzję, a nie inną.

Kilka informacji o ISOMAXie i kilka ciekawych linków umieściłem na blogu mojej budowy, tj: pasywny.wordpress.com

Moje zdanie jest takie, że jeśli chcesz dom energooszczędny, to przede wszystkim zainwestuj w izolację + okna + rekuperację + dokładność połączeń (niwelacja mostków termicznych)
Domów pasywnych nie ma - tzn uwierzę że są, jak zobaczę u kogoś, komu mogę zaufać, że to działa.

Ja tak robię: 25cm styropianu + okna 3-szybowe (z montażem pasywnym) + reku (i tu już nie ma znaczenia czy 95% czy 97% - ważna jest niezawodność i niski pobór prądu), 25cm wełny w dachu + folia onduterm.
Czyli chciałbym spełnić wszystkie założenia domu pasywnego - oprócz architektury domu - nie podobają mi się te przedstawiane jako pasywne.

Niestety nie mieszkam jeszcze w tym domu, ale plan jest taki, aby w zimie 2011/2012 już mieszkać.
Wychodzę z założenia, że jeśli będzie to dom, który oszczędza energię (czyli niedużo muszę jej generować),
to obojętnie z jakiego źródła będzie ono generowane. Zdecydowałem się na piec gazowy (oszczędny, kondensacyjny) ze względu na wygodę użytkowania.


Minimalna ekonomiczna izolacja termiczna - to 0.1W/m2 xK czyli 30 cm styropianu! Poza tym, materiał termoizolacyjny by miał wymagany opór cieplny musi być suchy ( do 1% zawilgocenia) - co przy grubości większej niż odpowiadająca 0.3W/m2 xk ( 10-12- cm styro) wymusza stosowanie paroizolacji. Co do mostków... to zgoda - nie ma czegoś takiego jak skuteczna izolacja termiczna i mostki, choć są tacy "fachowcy" co nawet mostki stabelaryzowali i wciskają innym, ze bez mostków się nie da.
Na koniec... lepiej budować energooszczędnie niż pasywnie. Domy pasywne są zbyt drogie inwestycyjnie i zbyt dużo ( w praktyce "palą". Passyv haus... to biznes nie energooszczędność.
Podobnie jak ISOMAX – akumulacja ciepła nie idzie w parze z dobrą izolacją , małym zapotrzebowaniem i niskimi kosztami inwestycyjnymi.
Link do komentarza
na kiego... cytujesz pan cały post?
mądrzejsze to co pan piszesz przez to nie będzie, to raz
dwa - KAŻDY wie, że aby izolator nim był, musi być suchy (zazwyczaj jest to tzw stan powietrznosuchy), ameryki Empirfirionie nie odkryłeś
kretyński tekst o mostkach zrzucam na karb bezsenności, nawet najprostsze organizmy mają fazę spoczynku, proponuję tę wydłużyć
proszę przedstawić te "zbyt duże palenie" pasywnych, najlepiej w prostych liczbach, bo takie pierd... o doopie maryni to aplikuj pan swoim pracownikom, oni zapewne muszą tego wysłuchiwać, my - nie

trzy - co do zasadności stosowania idei pasywności - można się zastanawiać nad słusznością, wybierać zamienniki, alternatywne rozwiązania, przede wszystkim dostosowane do naszego klimatu, zapewne koszty są większe od standardu, ale z pewnością nie większe, a może i mniejsze niż preferowane przez pana ogrzewanie elektryczne, proponuję, aby w końcu pan policzył, a nie walił takie farmazony i kazał każdemu liczyć - goń się z takimi propozycjami, sam pan przejdź w końcu do konkretów, bo do wyrzygania już te ciągłe niecentralne zadaniowe, niewidoczne wręcz hipotetyczne
albo zwiększ se pan dawkę prochów, bo to co pan chapiesz, jak widać, nic nie daje


zaznaczam - nie jestem specem od energooszczędnych, pasywnych, elektrycznych z enigmatycznym ociepleniem od środka,
ale takie pierdoły (nie śmiem nazwać tego nawet poziomem wiedzy) jak w poście Empirfiriona, to co najwyżej poziom podstawówki, podyskutujmy na poziomie na którym się pan zatrzymał, czyli szkoły średniej (?), żebybyło to sensowne;
a te 10 czy też 20 kWh/m2/a i 0,1 W/m2K oraz o suchej izolacji zostaw se pan na wykłady w przedszkolach

Cytat

akumulacja ciepła nie idzie w parze z dobrą izolacją

tego nie skomentuję, po prostu wity opadają, tak uogólniając, może to napisać tylko bezkompromisowy IDIOTA
Link do komentarza
Cytat

......
Moje zdanie jest takie, że jeśli chcesz dom energooszczędny, to przede wszystkim zainwestuj w izolację + okna + rekuperację + dokładność połączeń (niwelacja mostków termicznych)
Domów pasywnych nie ma - tzn uwierzę że są, jak zobaczę u kogoś, komu mogę zaufać, że to działa.

Ja tak robię: 25cm styropianu + okna 3-szybowe (z montażem pasywnym) + reku (i tu już nie ma znaczenia czy 95% czy 97% - ważna jest niezawodność i niski pobór prądu), 25cm wełny w dachu + folia onduterm.
Czyli chciałbym spełnić wszystkie założenia domu pasywnego - oprócz architektury domu - nie podobają mi się te przedstawiane jako pasywne.


nie wiem o co Ci chodzi, ale założeń pasywnego to Ty raczej nie realizujesz, może zrewiduj swoje postrzeganie tej idei,
tym bardziej, że
Cytat

....to obojętnie z jakiego źródła będzie ono generowane. Zdecydowałem się na piec gazowy (oszczędny, kondensacyjny) ze względu na wygodę użytkowania.


więc widać, że realizujesz jakąś hybrydę, która wcale nie będzie nie będzie pasywna, z energooszczędnością może być ciężko (ale to rozmowa o detalach), ekonomicznie pewnie też, bo dajesz centralne
jak zauważa geniusz Empirfirion - w którymś momencie centralne może przestać być opłacalne, więc proponowałbym pierw się zastanowić porządnie co chesz osiągnąć, a potem - jak to zrealizować
i skoro nie robisz pasywnego, to nie ma co się podniecać, że to jakaś bajka, bo to istnieje
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
    • Pomalowanie płytek podłogowych to najprostszy i tani sposób na ich odświeżenie lub zmianę wyglądu. Użycie farby sprawdza się w sytuacji, gdy stare płytki są w dobrym stanie, bez pęknięć i wykruszeń, ale nie pasują stylistycznie lub kolorystycznie do wystroju wnętrz. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/112881-malowanie-plytek-podlogowych-jak-odnowic-stare-plytki
    • Piszecie:    Nie lepiej dawać wtopioną w ściance rury metalową nitkę, którą można będzie lokalizować ogólnie dostępnymi detektorami? pomyślcie o modyfikacji rurek.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...