Skocz do zawartości

remont zagrzybionej elewacji


Recommended Posts

witam
jak to zrobić?
w starym budynku - chyba źle zaizolowanym od podłoża na ścianach zewnętrznych jest grzyb (lub pleśń) i odpada tam tynk.
Jakie są metody odizolowania tych ścian od gruntu? słyszałem o jakimś wbijaniu blachy między ścianę a fundament ale nie bardzo wiem jak, co i kto??? proszę o podpowiedzi - dzięki
Link do komentarza
Cytat

witam
jak to zrobić?
w starym budynku - chyba źle zaizolowanym od podłoża na ścianach zewnętrznych jest grzyb (lub pleśń) i odpada tam tynk.
Jakie są metody odizolowania tych ścian od gruntu? słyszałem o jakimś wbijaniu blachy między ścianę a fundament ale nie bardzo wiem jak, co i kto??? proszę o podpowiedzi - dzięki



metoda wbijania blach - tak się nazywa to o czym piszesz.

"Ta metoda polega na wbiciu w spoinę muru profilowanych blach, które to stworzą izolację przeciwwodną."
te blachy - to faliste lub trapezowe nierdzewne blachy chromowo - niklowe o gr. 1,5mm - mają zagięte brzegi, które służą za prowadnice i tworzą łączenie na tzw. zamek. Do wbijania ich używa sie pras lub urządzeń pneumatycznych. taka izolacja wystarczy na wiele wiele lat! jednak przeszkodą do wbicia takiej blachy moze okazać się np. pręt stalowy w murze. więc tą metodę można zastosować w budynkach z cegieł, pustaków itp.
Są też inne metody uzupełnienia brakującej izolacji poziomej np. podcinanie murów, ale te prace trzeba zlecić profesjonalistom - jest to dość kosztowny zabieg.
Link do komentarza
Podcinanie murów ingeruje w konstrukcję budynku.
Trzeba przeciąć mur, włożyć tam izolację przeciwwilgociową (papa, folia hydroizolacyjne, płyta z polietylenu itp.) z kilkucentymetrowym zakładem oczywiście i wypełnić całość betonem. Prace muszą odbywać się szybko gdyż ściany nośne mogą zacząć pękać. Prace wykonuje się odcinkami (trwa to tygodniami) gdyż dopiero gdy beton dobrze zwiąże można zrobic kolejne szczeliny na izolację. itd.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...