Skocz do zawartości

pokrycie dachowe- co najważniejsze?


Recommended Posts

Cytat

zależy jakie pokrycie to ma być.
jaśli dachówka - to lepiej ceramiczna niż cementowa, bo na tej drugiej rosną mchy.
jeśli blachodachówka - to taka, która ma powłokę tłumiącą odgłos padającego deszczu (gdyż wiadomo, że to główna wada blachodachówek - hałas) - chyba ze tobie to nie przeszkadza.




Przeszkadza i to bardzo!- nie zamierzam spać z zatyczkami w uszach icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Wybierając dachówkę,dobrze jest przyjrzeć się jej powierzchni w upalny dzień.Widziałem raz,na francuskich,bardzo drogich ceramicznych dachówkach,ciekawe zjawisko.
Po silnym nagrzaniu się od powierzchni dachówki odskakiwały malutkie odpryski,średn. ok. 1-3mm.Słychać było ciche cyknięcie i coś jakby pchełkę startującą na wysokość 20-40cm.Na jednej dachówce było kilkadziesiąt takich odprysków.
To były małe ziarenka,które widocznie inaczej nagrzewały się,niż okolica.
Ciekawe,co będzie zimą,kiedy wniknie tam wilgoć a potem chwyci mróz.
Link do komentarza
Cytat

zależy jakie pokrycie to ma być.
jaśli dachówka - to lepiej ceramiczna niż cementowa, bo na tej drugiej rosną mchy.
jeśli blachodachówka - to taka, która ma powłokę tłumiącą odgłos padającego deszczu (gdyż wiadomo, że to główna wada blachodachówek - hałas) - chyba ze tobie to nie przeszkadza.





jesli blachodachowka - najlepiej jak wykonawca zamowi ja juz w dlugosci dachu, zeby jej nieciac. jezeli musi byc cieta to najlepiej nozycani, gozej flexem - odpryski niszcza powlokie ochronna blachy. ciete krawedzie koniecznie sprajem z cynku, zeby blacha w tych miejscach nie rdzewiala. Wszystkie sroby, gwizdzie itd. zowniez nierdzewne.

Ciao
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...