Skocz do zawartości

Historia edycji

Docieplenie tzw. metodą lekką suchą, czyli z ociepleniem na ruszcie. Tu opis i poglądowa ilustracja, na której widać wszystkie niezbędne elementy:

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/877-metoda-lekka-sucha-krok-po-kroku

 

213390-7f61-1600x0_metoda-lekka-sucha-kr

 

Trzy uwagi do tego.

1. Wełna nie musi być typu przeznaczonego na elewacje. Ta jest przeznaczona pod tynk cienkowarstwowy i musi mieć określoną wytrzymałość mechaniczną, której w metodzie lekkiej suchej nie potrzebujemy. Taka twarda wełna elewacyjna jest znacznie droższa. Wystarczy miękka wełna w matach lub płytach.

2. Jak zbudowane są istniejące ściany? Na istniejącej ścianie drewnianej, jeśli jest szczelna od strony pomieszczenia, np. z desek na pióro i wpust, to pod rusztem z ociepleniem, nie układamy folii paroizolacyjnej. Warstwa tak ułożonych desek jest i tak skuteczną barierą dla pary wodnej, a ułożenie foli paroizolacyjnej od zewnątrz uniemożliwi odparowanie wilgoci z istniejących ścian. 

3. Na ruszcie z ociepleniem układamy folię paroprzepuszczalną, a następnie nabijamy pionowo listwy dystansowe (wystarczą deski 2,5 cm), żeby uzyskać szczelinę wentylacyjną pod warstwą elewacyjną. Wlot u dołu i wylot u góry zabezpieczamy siatką przeciwko owadom i gryzoniom. Ze szczeliny wentylacyjnej można ewentualnie zrezygnować, jeżeli elewację będą tworzyć deski układane na zakładkę (jak na rysunku z linku), bo taka warstwa jest  przepuszczalna dla pary wodnej.

Docieplenie tzw. metodą lekką suchą, czyli z ociepleniem na ruszcie. Tu opis i poglądowa ilustracja, na której widać wszystkie niezbędne elementy:

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/877-metoda-lekka-sucha-krok-po-kroku

 

https://budujemydom.pl/i/2019/09/19/213390-7f61-1600x0_metoda-lekka-sucha-kroki1-budujemydompl.png

 

Trzy uwagi do tego.

1. Wełna nie musi być typu przeznaczonego na elewacje. Ta jest przeznaczona pod tynk cienkowarstwowy i musi mieć określoną wytrzymałość mechaniczną, której w metodzie lekkiej suchej nie potrzebujemy. Taka twarda wełna elewacyjna jest znacznie droższa. Wystarczy miękka wełna w matach lub płytach.

2. Jak zbudowane są istniejące ściany? Na istniejącej ścianie drewnianej, jeśli jest szczelna od strony pomieszczenia, np. z desek na pióro i wpust, to pod rusztem z ociepleniem, nie układamy folii paroizolacyjnej. Warstwa tak ułożonych desek jest i tak skuteczną barierą dla pary wodnej, a ułożenie foli paroizolacyjnej od zewnątrz uniemożliwi odparowanie wilgoci z istniejących ścian. 

3. Na ruszcie z ociepleniem układamy folię paroprzepuszczalną, a następnie nabijamy pionowo listwy dystansowe (wystarczą deski 2,5 cm), żeby uzyskać szczelinę wentylacyjną pod warstwą elewacyjną. Wlot u dołu i wylot u góry zabezpieczamy siatką przeciwko owadom i gryzoniom. Ze szczeliny wentylacyjnej można ewentualnie zrezygnować, jeżeli elewację będą tworzyć deski układane na zakładkę (jak na rysunku z linku), bo taka warstwa jest  przepuszczalna dla pary wodnej.

Docieplenie tzw. metodą lekką suchą, czyli z ociepleniem na ruszcie. Tu opis i poglądowa ilustracja, na której widać wszystkie niezbędne elementy:

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/877-metoda-lekka-sucha-krok-po-kroku

 

Trzy uwagi do tego.

1. Wełna nie musi być typu przeznaczonego na elewacje. Ta jest przeznaczona pod tynk cienkowarstwowy i musi mieć określoną wytrzymałość mechaniczną, której w metodzie lekkiej suchej nie potrzebujemy. Taka twarda wełna elewacyjna jest znacznie droższa. Wystarczy miękka wełna w matach lub płytach.

2. Jak zbudowane są istniejące ściany? Na istniejącej ścianie drewnianej, jeśli jest szczelna od strony pomieszczenia, np. z desek na pióro i wpust, to pod rusztem z ociepleniem, nie układamy folii paroizolacyjnej. Warstwa tak ułożonych desek jest i tak skuteczną barierą dla pary wodnej, a ułożenie foli paroizolacyjnej od zewnątrz uniemożliwi odparowanie wilgoci z istniejących ścian. 

3. Na ruszcie z ociepleniem układamy folię paroprzepuszczalną, a następnie nabijamy pionowo listwy dystansowe (wystarczą deski 2,5 cm), żeby uzyskać szczelinę wentylacyjną pod warstwą elewacyjną. Wlot u dołu i wylot u góry zabezpieczamy siatką przeciwko owadom i gryzoniom. Ze szczeliny wentylacyjnej można ewentualnie zrezygnować, jeżeli elewację będą tworzyć deski układane na zakładkę (jak na rysunku z linku), bo taka warstwa jest  przepuszczalna dla pary wodnej.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z fotografii wynika, że minimalny spadek da się zachować, będziesz tylko musiał tę rurę kanalizy zabudować, bo pod nią będzie trudno utrzymać porządek i czystość. Jak u mnie, niemal dokładnie, tylko ja mam w drugą stronę. .  Jak to potem "schować" to już kwestia wyobraźni, może nad nią jakąś szafeczkę da się zmieścić?  
    • Witam, dziękuję za wszystkie odpowiedzi.   Pytanie padły dwa: 1. Odnośnie statusu mieszkania. Jest to stan developerski w budynku wielorodzinnym oddanym do użytkowania. Jest zarządca na budynku. 2. Wymiar od ściany to około 60 cm      
    • Temat dotyczy wiaty, która została postawiona za zgodą właściciela działki "A" na działce "B". Wiata przez wiele lat miała konstrukcję na czterech słupach oraz dach z blachy. Z przodu zamontowana została roleta. Budynek "A" postawiony został na granicy działki.    W tym roku właściciel działki B zdecydował się bez zgłoszenia na domurowanie z betonu komórkowego ścian. Co zostało zgłoszone do nadzoru budowlanego. Inspektor stwierdził, że nadal jest to konstrukcja lekka i nie zabudowana z 4 stron, więc nadal pełni rolę wiaty. Właściciel działki "B" po kontroli zamiast rolety wstawił drzwi prowadzące do budynku w ścianie z bloczków komórkowych oraz dokończył wszystkie ściany.    Czy posiadając zgodę na wybudowanie wiaty właściciel działki nr B ma prawo dokonać zabudowy tej wiaty bez zachowania dystansu pomiędzy budynkami ? (wg. inspektora tak), jak również czy może dobudować piętro ?  (wg. inspektora tak).   Czy ktoś może pomóc w tym temacie ?
    • Dzień dobry, posiadam działkę na której jest już wybudowany fundament (szerokość 40cm) o wymiarach 8 x 9m co daje po obrysie zabudowę 72 m2 - miał na nim powstać budynek gospodarczy. Szukam projektu domu na zgłoszenie który mógł bym na nim postawić. Interesuje mnie dom parterowy z poddaszem do adaptacji, dach dwuspadowy. Technologii jeszcze nie wybrałem, ale skłaniał bym się ku murowanemu. Nie jestem obeznany z tematem i czy mógł bym wybrać np.: Projekt domu Z73 o zbliżonych wymiarach 7,86 x 9,06 m lub Projekt domu A-130 Dom lipowa 7,86 m x 8,86 m i go adaptować do istniejącego fundamentu?   Załączam poglądowo stare plany domu gospodarczego.  
    • Taki grzejnik (jedna płyta i ożebrowanie) o wymiarach 60×60 cm maa moc ok. 610 W dla parametrów 75/65/20°C.  To praktycznie tyle samo co największy z wymienionych  grzejników drabinkowych (618 W, grzejnik 25×165 cm) przy identycznych parametrach zasilania.  Czyli w tym przypadku mamy zastąpienie starego grzejnika nowym o tej samej mocy. Przy innych parametrach zasilania zmiany mocy obu grzejników też będą niemal identyczne.  Natomiast mniejszy grzejnik drabinkowy 25×77 cm będzie miał prawie dwa razy niższą moc niż stary model płytowy - 363 W, dla parametrów 75/65/20°C. Wymiana na taki jest już mocno ryzykowna, z utrzymaniem pożądanej temperatury w łazience może być problem.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...