Skocz do zawartości

odpływ liniowy - bulgotanie i wysysanie wody z syfonu - co może być przyczyną i co zrobić


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Opiszę sytuację: Nowe mieszkanie otrzymane od dewelopera prace wykończeniowe łazienki. Po zalaniu odpływu liniowego zauważyłem, że w bardzo nieregularnie słychać (choć rzadko) bulgotanie w syfonie - czasami bardzo głośne czasami ciche (jak głośne to z odpływu jest wychlapywana woda na zewnątrz). Jak spuszczam wodę w WC to też słyszę bulgotanie w odpływie. Czytając tu forum zauważyłem że może być problem z odpowietrzeniem rury kanalizacyjnej w co jakoś nie chce wierzyć bo to nowy blok. Mieszkanie znajduje się na pierwszym piętrze. Możecie coś podpowiedzieć co może być nie tak, czy/lub kogo niezależnego zaprosić kto zrobi fachowe rozeznanie czy ekipa która to robiła nie spieprzyła czegoś? Może mogę coś sam sprawdzić?

 

Z góry dzięki!

janos

Napisano

Jak by nie patrzeć ,problem w pionie . Jeśli zapchanie przez ptaki , bo brak Daszku , to jest problem . Lecz często spotykałem deklowanie na szczycie zakończone podwójną membraną o mniejszej średnicy , co niepozwala pobrać przy spuszczaniu odpowiedniej ilości powietrza .Ale jest jeszcze możliwe iż spadek wody odbija się na kolanie 90stopni. W blokach i nie tylko dobry hydraulik wydłuża kolana odprowadzające..Jednako należy sprowadzić starszego Wygę , może nawet kamerę .

Napisano

Na pewno wiem, że rury od odpływu nie mają spadku 2,5% - bo tego nie wiedziałem jak mi to zalewali - pewne jest że jest spadek ok 1% tak mi się wydaje. Co więcej, okazało się, że pion był niedrożny bo w sobotę zalało z tego pionu piwnicę - winni robotnicy którzy w nowych mieszkaniach wykańczając wlewali resztki klejów różnych w tym gruz.... Teraz będę obserwował czy przepchanie pionu zlikwidowało problem.

jestem sceptyczny bo problem dotyczy dwóch łazienek i dwóch odpływów liniowych które mają oddzielne piony.... 

Napisano

Dzień dobry,

 

Otrzymałem odpowiedź od inspektora nadzoru budowlanego z budimexu, że "wbudowane odwodnienie liniowe posiada bardzo małe zasyfonowania, co może być przyczyną odpływu wody z w/w syfonów przy użytkowaniu/spuszczaniu z muszli klozetowej wody w WC i Łazience.". Czy to oznacza, że odpływu liniowego nie może być w tej łazience? Czy to naprawdę jest wina syfonu odpływu liniowego? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

janosa

Napisano

Nikt za darmo nie zmieni już zaistniałego problemu . Fachowcy opiniują na podstawie możliwych przyczyn u wielu innych pokrzywdzonych .Jedynie Stary Wyga z Wodkanu potrafi określać PRZYCZYNĘ I SKUTEK działania odpływu .Ale kto będzie w stanie wymienić błędne połączenia i za jakie pieniądze . Może trzeba wstawić dodatkowe syfonowanie , co może zmniejszyć szybkość odpływu , a może tylko ostatnie kolano wymienić , bo wylewane farby i kleje mocno przylegają do zakrętu ..Może zrobić kamerowanie ostatnio popularne .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...