Skocz do zawartości

Jak wybrać odpowiedni system poziomowania płytek?


Recommended Posts

Napisano

Odpowiedź eksperta: Każdy majsterkowicz może wybrać odpowiedni dla siebie system poziomujący. Jednym z kryteriów wyboru jest na pewno rozmiar samych płytek. Producenci proponują klipsy oraz kliny. O ile te pierwsze stanowią podstawkę pod płytki, te drugie będą ją dociskać do podłogi. Dzięki temu, osiągamy niemal równą powierzchnię. Oczywiście, ważne jest ułożenie pierwszej płytki, ponieważ każda następna będzie przychodziła z łatwością.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana/porady/25586-jak-wybrac-odpowiedni-system-poziomowania-plytek

Gość Staszekk
Napisano
bardzo przydatne akcesoria! ale zamiast klinow zaczalem uzywac tych ze sruba - wkrecanych
  • 1 miesiąc temu...
Gość Artur.Heise
Napisano
Przepraszam bardzo, ale w tekście jest błąd. Nie każdy system jest jednorazowy- są już systemy demontowalne.
  • 2 tygodnie temu...
Gość Glazurnik
Napisano
Te ze zdjęcia to jedne z gorszych systemów. Mała powierzchnia i bardzo odkształcalne. Przez ostatnie kilka lat testowałem różne rozwiązania. wniosek jest jeden. Warto stosować produkty renomowanych firm. Ich kliny są wielorazowe i nie oszczędzają na materiale.
  • 3 miesiące temu...
Gość Tomasz72
Napisano
Klinowe najlepsze od kubali, ostatnio tesowalem tez wkrecane twist i rowniez bardzo dobre. chinskie pomaranczowe wielokrotnego uzytku tez warto miec przy sobie
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Ja używam simplefixy bo raz, że można wybrać grubość fugi od 1 do 3 mm i u klienta nie muszę używać krzyzykow, a dwa to maja tez wielokrotny własny polski systemem, a nie chińskie badziewie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...