Skocz do zawartości

podłączenie nagrzewnicy do ecovent midi


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam potrzebuję pomocy mam rekuperator ze sterownikiem ecovent midi i chciałbym podłączyć nagrzewnicę wstępną aby zabezpieczyć wymiennik przed zamarzaniem w mrozy na fotce widać jak mam okablowany sterownik przez producenta centrali.

1185318980_Beztytuu1.thumb.jpg.2b3dfd010bb6e3de1aa63c20d76da43f.jpg


Nagrzewnicę chcę zastosować kanałową fi 200 o mocy 1KW, czy oprócz nagrzewnicy coś będzie jeszcze potrzebne (np jakiś czujnik w kanale czerpni), aby uruchomić automatykę załączania i wyłączania takiej nagrzewnicy ? (aby np wyłączyła się jak silnik się zatrzyma)

Czy konieczny jest filtr przed nagrzewnicą ? i czy musze go też zaizolować wełną? 

Czy nagrzewnica musi być połączona sztywnymi rurami spiro czy może być to termoflex
Proszę o porady jak to uruchomić

A to schemat połą199752052_Beztytuu.thumb.jpg.7bb5110a29c2a2630b0dfb81e06c123f.jpgczeń do sterownika 

Edytowano przez marcinx00 (zobacz historię edycji)
Napisano

Filtr powietrza przed nagrzewnicą jest potrzebny. Nagrzewnica zaś powinna mieć izolację cieplną. Nie ma sensu żeby ciepło z niej rozchodziło się bezproduktywnie. 

Co do samej nagrzewnicy to sporo zależy od jej modelu, a w związku z tym wyposażenia. Przede wszystkim czy ma wbudowany stycznik oraz termostat, czy trzeba podłączyć zewnętrzne. Ponadto trzeba zapoznać się z resztą instrukcji tego regulatora (to chyba Plum?) oraz samej centrali wentylacyjnej.

Dlatego do zrobienia tego należy zatrudnić fachowca.

O ile dobrze rozumiem schemat (zastrzegam, to tak przy niepełnych danych), interesuje nas styk N1 (nagrzewnicy pierwotnej). Oczywiście, nie jest on obciążany pełną mocą czerpaną przez nagrzewnicę! To tylko połączenie z ze stycznikiem (dopiero on zostaje obciążony mocą nagrzewnicy) i termostatem (nawet prostym, działającym  trybie  włącz /wyłącz). Ale te elementy mogą być już integralną częścią danego modelu nagrzewnicy. A wtedy tylko łączymy N1 z nagrzewnicą i podłączamy zasilanie nagrzewnicy.

Natomiast nie jest dla mnie jasne jak i kiedy wykorzystujemy tu styk cyfrowy DIN5.

Napisano
9 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

(to chyba Plum?)

tak to ten sterownik 

a czy coś byś polecił z nagrzewnic 1kw na rurę fi 200 myślałem o czymś takim Kanałowa nagrzewnica elektryczna EKA SALDA 

czy taką nagrzewnicę normalnie całą się izoluje wełną taką jak do rur wentylacyjnych ? 

 

Napisano

To dobre nagrzewnice. Instrukcja nie wspomina o izolowaniu samej nagrzewnicy, jedynie kanału doprowadzającego zimne powietrze (choćby ryzyko kondensacji).

https://www.lindab-polska.pl/pliki/katalog/produkty/98/pdf/lindab_instrukcja_instalacji_eka.pdf

Jednak zrobienie izolacji całości, łącznie z kanałem pomiędzy nagrzewnicą i centralą oraz samej nagrzewnicy jest zasadne. A przeciwwskazań nie widzę. 

 

PS. W tym przypadku nie ma sensu jakieś zaawansowane sterowanie z regulacją mocy nagrzewnicy.

Montażu powinien zaś dokonać fachowiec z uprawnieniami elektrycznymi. Ze względów bezpieczeństwa oraz z uwagi na gwarancję.

Napisano

No i kupiłem tą nagrzewnicę o której wspomniałem czyli salda 1 kw od producenta mojej centrali dowiedziałem się że każda nagrzewnica bedzie się nadawała do sterownika który jest zamontowany ale abym kupił taką która ma 2 zabezpieczenia.

Nigdy nie widziałem  jak wyglada taka nagrzewnica w środku ale nic skomplikowanego.

Myślałe że oprócz kabla zasilajacego 230v będzie jeszcze możliwość podlaczenia jakiegoś kabla ze sterownika centrali ale niestety nic takiego nie ma tylko same zasilanie

 Co będę potrzebował żeby to spiąć ze swoją centralą ? Jakiś sterownik nagrzewnicy ? Z możliwością podpięcia razem tych dwóch urządzeń

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...