Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

styropian szary (grafit) czy biały na dziś, który byście wybrali?


Recommended Posts

Styropian grafitowy w ostatnich latach bardzo zyskał na popularności i cieszy się dużym uznaniem inwestorów, szczególnie indywidualnych, którzy cenią sobie dobre parametry izolacji. Styropianu grafitowego musimy kupić  mniej niż zwykłego białego, by uzyskać takie same efekty ocieplenia jak w przypadku zwykłego styropianu,  ponieważ ma lepsze  parametry izolacyjne.  Dla porównania; jeśli zastosuje Pan styropian TERMONIUM PLUS fasada o lambdzie 0.031 i grubości 20 cm to można uzyskać ochronę cieplną budynku taką jak w przypadku ocieplenia zwykłym białym styropianem o lambdzie 0.044 i grubości ponad 27 cm.  Porównując ceny zakupu 1 m3 styropianu grafitowego i zwykłego różnice w cenie mogą być obecnie naprawdę niewielkie, a w niektórych przypadkach  Miejmy na uwadze fakt, że drożejące ceny nośników energii są nieuniknione, dlatego warto przed wyborem raz jeszcze się zastanowić, porównać koszty i podjąć najlepszą decyzję. Styropian GALAXY fasada jak i wszystkie płyty styropianowe z oferty Termo Organika „FASADA” wchodzą w skład kompletnego systemu ociepleń. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na  stronie: Kompletny System Ociepleń

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, mariusz1992 napisał:

 

Wiem było już kilka razy w różnych miejscach, ale na dziś dzień AD 2020, który styropian wybrać styropian grafitowy czy zwykły biały?

Certyfikowany wybrać. Kolor jest mniej istotny. Ma mieć certyfikat - jaki to do sprawdzenia w sieci, bo z roku na rok producenci styropianu coraz sprawniej omijają przepisy, a chodzi o deklarowaną gęstość przy deklarowanej izolacyjności, bo coraz więcej jest powietrza w styropianie, kosztem twardości i trwałości. 

I nie przejmować się "systemami", bo to marketingowy pic. Każdy element systemu możesz zastąpić czymś innym. Styro organiki położysz na klej kreisel i też będzie dobrze. A potem zasiatkujesz mapeiem i zakryjesz klejem atlasa. No i potem grunt znowu kogo innego. Chyba że masz rabat za stosowanie systemu.

Pozdrowienia, PeZet

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właśnie tych mostków trochę się boje. Teoretycznie mniejszy kątownik to mniejsze mostki punktowe, ale tez trochę słabsze mocowanie.    Z drugiej strony systemowe rozwiązania są zarówno wielkości tych mniejszych jak i większych kątowników. 
    • To w takim razie chyba lepszy będzie ten szeroki 172x105x90 niby grubość 3mm ale myśle ze wystarczy  Jakieś systemowe kątowniki kosztują szt. Ok 16 zł a wcale nie są lepiej zrobione nawet wydają się bardziej chwiejne. Te wychodzą 6zł więc ponad 1000 w kieszeni na jednej ścianie.   
    • Gość pablo
      Nie bunkier tylko drogę. Każdy kto raz choćby zetknął się z przyzwoitą technologią podjazdów czy dróg betonowych wie, że beton towarowy min. C30 i tyle...
    • Była inspekcja kominiarska. i komniarzy tylko stwierdził że sąsiad z dołu ma wentylator ale wyłączony. I koniec tematu, wentylacja przy otwartym oknie działa dobre (co jest prawdą, ale tylko wówczas) więc wszystko jest ok. i koniec tematu.
    • Zaskoczyłeś mnie trochę. Takie parametry chyba trzeba wziąś pod uwagę: 1. Grubość izolacji (+szczelina wentylacyjna 3 cm) - i grubość łat(drewniane, alu, blaszane?) (z rezerwą na pionowanie i dystansowanie od ściany (wełny) +- 1.5 cm (chyba że masz bardziej nierówną ścianę (ale zawsze możesz użyć dodatkowy dłuższy, lub dociąć, kątownik. 2. Mocowanie co 0.5 - 0.6 mb chyba (bo drzewo sie odkształca) -  chyba ze łaty będą stalowe. lub aluminiowe, to wtedy rzadziej. Musisz popatrzyć na systemy ociepleń w necie. Zawsze, im szerszy i grubszy ocynkowany kątownik (w rozsądnych granicach) - tym lepszy, bo lepiej będzie niosł obciążenie i nie odksztalci się. Z tych podanych przykładów jednak wydaje mi się , że są za słaby i za mocny. Coś po środku - jeśli mocowanie co 0.5 m 3. Ciężar desek (grubość rodzaj drewna) Do tego też dobieramy łaty i ich rozstaw i silę kątowników. 4. Rozstaw łat - też popatrz w systemach - chyba w granicach co 50 - 60 cm.     Rozumiem, że wejdziesz na kilka stron producentow takich systemów - i tam sie doszkolisz  Możesz wpisać "ocieplenie wełną mineralną budynku ze szczeliną wentylacyjną", albo "fasady wentylowane z wełny mineralnej" , albo "system ocieplenia murow(ścian) welna mineralną" - co tam jeszcze wymyślisz....   Ale weź pod uwagę ważną rzecz -im więcej kątowników, im grubszych i szerszych - tym więcej mostkow zimna.   Dlatego też wolę styro + tynk lub okładzina .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...