Skocz do zawartości

Naprawa cieknącego zaworu wody (kuchnia).


TimON3

Recommended Posts

Cześć!

 

Z dnia na dzień, tak po prostu zaczęło kapać z zaworu pod umywalką w kuchni (zdjęcia poniżej).

Wygląda jak by przeciek występował w miejscu gdzie zawór ma dziurkę, ale mogę się mylić (zaznaczone na czerwono na jednym ze zdjęć).

 

Co trzeba wymienić, zrobić żeby przestało cieknąć?
 

Pozdrawiam! :)

P_20201020_193906.jpg

P_20201020_194129.jpg

P_20201020_194031.jpg

P_20201020_194129_2.jpg

Link do komentarza

Trzeba wymienić cały zaworek, a najlepiej oba - i na zimnej i na ciepłej wodzie... i najlepiej nie na kulowe, tylko na grzybkowy, albo taki z głowicą ceramiczną:

 

 

obraz.thumb.png.b0e20dd9d75250cd5fab148862363aa3.png

 

 

Zawory kulowe kątowe generalnie  są bardzo dobre, ale jeśli nie są co jakiś czas poruszane, tzn zamykane i otwierane, potrafią zarosnąć kamieniem i przy próbie zamknięcia - ulec uszkodzeniu.

 

Ciekawe ile czasu użytkujesz te zawory?

 

Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Dnia 20.10.2020 o 20:23, podczytywacz napisał:

Trzeba wymienić cały zaworek, a najlepiej oba - i na zimnej i na ciepłej wodzie... i najlepiej nie na kulowe, tylko na grzybkowy, albo taki z głowicą ceramiczną:

 

 

obraz.thumb.png.b0e20dd9d75250cd5fab148862363aa3.png

 

 

Zawory kulowe kątowe generalnie  są bardzo dobre, ale jeśli nie są co jakiś czas poruszane, tzn zamykane i otwierane, potrafią zarosnąć kamieniem i przy próbie zamknięcia - ulec uszkodzeniu.

 

Ciekawe ile czasu użytkujesz te zawory?

 

 

Witam,

 

zawor odcinajacy wyglada  jak na zdjeciu (pokretlo z niebieskim symbolem) - rozumiem ze pokretlo jest przykrecone pod zaslepka (niebieska), zgadza sie? jesli odkrece owe pokretlo to wtedy trzeba krecic w lewo do momentu wykrecenia czy wyciagnac sila do siebie owe pokretlo? pytam poniewaz mam pewien problem:

 

Pokretlo ktore powinno zamykac/otwierac wode do zmywarki (opisane powyzej) ...mozna krecic w prawo lub w lewo i nie nastepuje zamkniecie/otwarcie, slychac tylko co jakichs czas krecac jakby dzwiek sprezynki lub cos pdobnego- czy mozna zdjac (jesli da sie to jak?) pokretlo i wowczas kombinerkami sprobowac zamknac zawor? to pokretlo ktore jest pod katem na szczescie dziala...moge zatem np. wymienic kran przy zlewozmywaku

Dodatkowo zawor odcinajacy ciepla wode , tutaj podobna sytuacja - moge krecic w prawo pokretlem...a ciepla woda nadal plynie..

 

Co w powyzszej sytuacji najlepiej zrobic zeby uruchomic/ruszyc  niedzialajace zawory bez koniecznosci zamykania zaworu glownego w domu?

Z gory dziekuje za odpowiedz

 

 

zawor_zimna.jpeg

zawor_ciepla.jpeg

Link do komentarza
1 godzinę temu, joks napisał:

Nie da się , zawory do wymiany.

..czyli wiecej zabawy i gimnastyki...i czasu bo trzeba wymonotowac ustrojstwa ze sciany ... zawory sa  w kuchni pod zlewozmywakiem. Glownie chodzi o zawor od cieplej wody.  Czy ten moj stary zawor to zawor grzybkowy i konstrukcyjnie jest zblizony do tego ktorego schemat przeslal powyzej podczytywacz w 2020 roku?

Link do komentarza
4 minuty temu, joks napisał:

I tu się mylisz

bardzo mozliwe, nie robie tego typu spraw zawodowo pewnie dlatego:)) 

wiecej czasu moze zajac cala otoczka z przygotowaniem m.in. zamknieciem instaalacji i oproznienie jej. ..i zgodze sie lepiej zrobic raz a dobrze a nie szukac i marnowac czas na prowizorki:)

Link do komentarza
28 minut temu, pawtys2 napisał:

i zgodze sie lepiej zrobic raz a dobrze a nie szukac i marnowac czas na prowizorki:)

Oooooo....... i tu dobrze waćpan prawisz...:D

29 minut temu, pawtys2 napisał:

nie robie tego typu spraw zawodowo pewnie dlatego:)) 

Więc zaufaj komuś kto to robi nader często:D

Link do komentarza
Dnia 26.06.2023 o 17:35, joks napisał:

Więc zaufaj

witam, tak na marginesie; 

udalo mi sie odkrecic pokretlo; bez wiekszego problemu, wczesniej traktujac to miejsce WD40.  Po tym fakcie odslonily sie elementy (zdjecie)

Mam pytanie, ile standardowo jest gwintu dla cylinderka ktory bedzie "uciekal" w dol krecac w prawo czyli zamykajac? czy moge krecic w prawo do oporu? przekrecilem byc moze z 5-10 razy (obracajac kluczykiem wieloklin)  i nie czuje blokady przy kreceniu (czyzbym tak odkrecil ten zawor przed zdjeciem pokretla?) woda ciepla plynie z kranu czyli rozumiem zawor nie jest jeszcze zamkniety.

Dodatkowa informacja: ze srodka bardo malymi (kilka kropel przez noc)  i powoli saczy sie woda (nieszczelnosc)

Za wszelkie spostrzezenia porady z gory dziekuje i pozdrawiam.

20230628_074147.jpg

Link do komentarza
Dnia 26.06.2023 o 17:35, joks napisał:

Więc zaufaj

byl hydraulik i wymienil na nowe zawory. Ma przyjsc jeszcze raz bo...zawor (nowy)  od cieplej wody najwyrazniej jakichs trefny zamontowal  bo przekrecajac w prawo do oporu...zamkniecie cieplej wody nie jest calkowite.  pytanie: czy mozna te zawory odcinajace dociagac np. francuzem lub np. zabka (papiac przez cos zeby nie porysowac tego pokretla)?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...