Skocz do zawartości

Wyłaz na stryszek garażu


Recommended Posts

Właśnie szaluje strop garażu nad którym będzie stryszek i zastanawiam się gdzie umieścić schody rozkładane, wyłaz żeby było to wygodne bo majster oświecił mnie że tu na różowo jest nieco mało miejsca, a jak przesuniemy w prawo to znowu będę wchodził na ścianę i tak na dobrą sprawę nie ma zbyt wygodnego miejsca na taki wyłaz. Po środku garażu z kolei będą przeszkadzać stojące samochody. Linia dachu jak widać na żółto, z przodu koperta z tyłu ściana szczytowa więc z tyłu wyłaz ma najwięcej miejsca nad głową. Na czerwono belka, na zielono zagęszczenia prętów.

 

9949eb8dfcca8e68gen.jpg

 

 

a39d4b39af2bef54gen.jpg

 

 

Link do komentarza

Kuźwa... aż zęby bolą... a cóż to za tfórca opisywał ten projekt :wallbash::zalamka: - GARARZ sobie wymyślił...

Jak projekt jest taki, jak gramatyka tego wykształconego architekta/projektanta, to nie wprowadzaj się do tego budynku :zalamka:

 

A co do schodów/drabiny - daj przy czerwonej belce - jak na rysunku... krótszy samochód postawisz pod włazem, albo ciut wyjedziesz, jak będziesz miał potrzebę wejścia na stryszek.

 

obraz.png.ebe339c2cbc719c217530399db9a98dd.png

Link do komentarza

rozpiętość 6m przy grubości 18 cm to żadna rewela, jakieś specjalne zagęszczenie i to w jakimś miejscu? dziwne

a co do otworu to skoro wielkogabarytowe to porządny otwór w miejscu gdzie u góry jest najwięcej miejsca w "kłębie", z pewnością odsunięty od ścian, jeżeli te gabaryty będą miały szczególnie jeden wymiar odbiegający od pozostałych;

chyba, że te gabaryty to teściowa i będziesz ganiał z nią na około, inaczej często po takie rzeczy się raczej nie sięga i lepiej odstawić samochód niż gimnastykować się z towarem aby go wrzucić na górę, a potem zdjąć

Link do komentarza

Może - według projektanta - to zagęszczenie zbrojenia miałoby "trzymać" ściany w pobliżu szerokiego otworu  bramy garażowej, ale przecież będzie - chyba - odpowiednio zazbrojony wieniec/belka nad bramą...

3 godziny temu, dedert napisał:

jakieś wielkogabarytowe przedmioty

??? typu waliza, kufer, szafka??? będą tam niekorzystne warunki - wilgotność, temperatury...

Link do komentarza

Standardowy wmiar włazu to 80x120, są tez 100x220. Tylko przy takim otworze powinny być zagęszczenia wyciętych prętów, z jednej strony jest belka więc nie potrzeba zagęszczenia ale z drugiej chyba by się przydało. Tylko że majstry pospieszyli się i ukręcili już kratownice. Czy jest sensowne robić zagęszczenia na rozdzielczych? Czyli dołożyć pręty w kierunku jak idą główne ale na rozdzielczych?

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Dzień dobry :)

Otwór w stropie pod schody strychowe nie musi być bardzo duży. Istnieje możliwość wyboru różnych rozmiarów schodów strychowych. Rozmiar handlowy schodów oznacza rozmiar otworu, który należy wykonać w stropie; na przykład w przypadku schodów LML Lux 86 x 130, wymiary otworu w stropie to właśnie 86 cm x 130 cm. Wymiary samej skrzynki schodów są troszkę mniejsze (luz montażowy).

Przy doborze schodów strychowych należy zwrócić uwagę na wysokość pomieszczenia od podłogi do sufitu. Najczęściej obsługiwane wysokości to 280 - 305 cm, ale można też znaleźć modele do wysokości np. 250 cm, lub nawet ponad 360 cm. Inne istotne parametry to izolacyjność cieplna, czy też ognioodporność. Oferta FAKRO dotycząca schodów strychowych jest szeroka.

 

Wyłazy dachowe natomiast dzielimy na okna wyłazowe (tzw. wyłazy "ciepłe") przeznaczone do pomieszczeń ogrzewanych oraz wyłazy dachowe (tzw. wyłazy "zimne") - tańsze rozwiązania rekomendowane do pomieszczeń nieogrzewanych.

 

Link do wyłazów podany jest powyżej więc dodam tylko link do schodów strychowych:
https://www.fakro.pl/att/LOCAL/prof/architect/FAKRO_-Przewodnik_architekta_schody.pdf

Pozdrawiam

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...