Skocz do zawartości

Faktyczny koszt sieci wodociągowej/kanalizacyjnej


Recommended Posts

Witam,

od dwóch tygodni próbuję sobie jakoś racjonalnie wykalkulować, skąd bierze się powtarzana w internecie i wśród firm, z którymi się kontaktowałem średnia stawka wykonania sieci wodociągowej.

Zamierzam zakupić działkę, która jest okolo 150m oddalona od asfaltowej drogi, przy której biegnie wodociąg. Ze wstępnych ustaleń wynika, że przy takiej odległości to nie będzie zwykle przyłącze tylko sieć. Ok, jak teraz oszacować jej zgrubny koszt? Ano wszelkie źródła mowią o stawkach rzędu 250-400zł/mb

Skąd taka cena?!
Rozumiem przy 20 metrach - około 5000zł za papiery/pozwolenia/odbiory plus 20 metrów przekopu (grosze), 20 metrów rury (paręset złoty), trochę piachu, może parę zgrzewów przy elektrooporowych złączach, dajmy też studzienkę za 1000zł.
To nam daje 7-8k zł.
Srednia metrowa faktycznie wychodzi 400zł

Dlaczego jednak przy podawaniu takich widełek 250-400 nie wspomina się o długości sieci? Przecież przy 150 metrach papiery/pozwolenia itd to nadal okolo 5-6k zł natomiast
150 metrów rury nawet jakiejś drogiej to 4500, 4 dni pracy koparki 4000zł, piach, 100zł, 2 studzienki 2000zł, zgrzewanie, robota ludzi (4 dni przy układaniu plus latanie za papierami), jakis trójnik takie pier... 10000zł

To daje nam 26600zł czyli 177zł za mb.
Za 4 dni przy układaniu i zgrzewaniu niech sobie lata 3-4 gości, każdy dostanie po 300zł dniówki to jest 4800 za całosć i szef za latanie za papierami 5200.

Proszę, naprostujcie moje oszacowanie.
Czy 1200zł za 4 dni pracy dla pomocnika to mało?
czy 5k dla szefa za ogarnięcie papierów to mało?
Czy 4 dni na takie wykopki to mało?
Czy 3-4 chłopa przy wykopie to mało?
Do minimalnych 250zł za metr jeszcze mi sporo brakuje, a wydaje mi się, że liczę 'z górką'.


Rozumiem, że może na cenę wpływać kwestia 'wejscia' w pas drogowy, czy przecisku itd, ale na razie to pomijamy, średnia cena jaka 'krąży' jest powtarzana jak mantra i nie pyta czy przecisk czy nie itd.

Proszę, niech ktoś mi to uzasadni.

Pozdrawiam serdecznie!

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Temat rzeka, to samo masz przy wycenie budowy domu. Większość strzela 3,5k 4k 5k za metr nie widząc złożoności projektu na oczy.

Jeśli chcesz mieć rzeczywisty koszt to źleć każdy etap osobno lub wyślij dokładną specyfikację na maila z wyceną każdego etapu osobno jak masz taką możliwość. Poważne firmy raczej przysiadają do takich kalkulacji, a reszta będzie rzucać metrówkami.

 

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Mapa do celów projektowych 1k geologia 1k projektant 2k wytyczenie 1k geodezja powykonawcza 1k - ogarniecie ZUD i innych decyzji oraz odbiór 2k

materiały w tym wszystkim śmiesznie tanie i tak jak piszesz 2-3 dni roboty i zrobione.

Szukaj dzwoń dopytuj się..

 

Mi za skablowanie linii napowietrznej z wywaleniem słupa krzyczeli .. 25k - zrobiłem za 6k

Wodociąg i kanalizacja ok 50 z przeróbkami - chcieli 55 a udało się za 20 choć tutaj miałem ochotę sam gościa utopić w szambie takie numery odwalał

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Ja mam Problem...mam36m wody i kanalize dostalam zgode od sasiada mam wszystkie papiery zgody legalne a teraz on chce 20tys za  podlaczenie 

I nie oficjalnie wiem ze wycofac zgode czy wstrzymal ale mi nikt oficjalnie nic nie dal .

Powiedzcie co robic.Bylam w kanalizacji zglosic zaczecie robot tez nikt nic nie mowil...wszystkie biura wysylaly powiadomienia do sasiadow i byla cisza .

Mysle ze 20tys to troche duzo chce co mam zrobic?

 

Czy Facet ktory dal mi pozwolenie podpiecia pod siec wodnokanalizacyjnom moze bez okazania swojej dokumentacji wolac odemnie 20 tys za 36m sieci?

 

Calom dokumentacje zgody juz mam .

Poradzcie co robic ?Powiedzial ze jak nie dam cofnie zgode? Mam juz wszystkie pozwolenia .W sumie mnie moja siec wyniesie okropnie duzo Pozwolenia mapy 3600 zl

Material 13000

Robocizna 6000

I on chce 20000

Co robic? Prosze o rady☹

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...