Skocz do zawartości

Wełna czy styropian?


Recommended Posts

Napisano

Wełna mineralna i styropian to najpopularniejsze materiały termoizolacyjne. Każdy ma zarówno gorących zwolenników, jak i przeciwników. Co oczywiste przedstawiciele producentów i handlowcy gotowi są dowodzić wyższości „swojego” materiału nad oferowanym przez konkurencję. W rzeczywistości żaden nie jest idealny i najlepszy w każdej sytuacji.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/12620-welna-czy-styropian

Gość Łukasz
Napisano
Mam wełnę na ociepleniu, uważam że jest zdrowsza. Znajoma ociepliła dom 30 cm styropianem, w środku wszystko się poci - uważam, że to plastik (jak w butelce). Oczywiście wszystko z rozsądkiem trzeba dobierać. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Nie wolno żałować swoich decyzji, wszystkie są dobre, bo nikt gów.. nie sprzedaje. Należy czuć się w swoim domu miło i nie słuchać doradców - oni chcą sprzedać swoje produkty, którymi handlują i za które mają prowizje. Złotówki za ogrzewanie też wprowadzają w błąd - róznice wynikają z taryfy, rodzaju pieca, izolacji rur, długości przewodów itd... Pozdrawiam
Napisano

W Szwecji wykonywałem ocieplenia starych ścian drewnianych z trocinowym ociepleniem , Budynek 2 piętra niskie . Kubatura około 70 m2 .Podpiwniczona w Skale .Zewnętrzna ściana z deski Felcowanej , grubości 3cm poziomo .Izolacja Wełną Golfiber 15 cm-sprężysta ,z rolki , nie w blokach , i nie ta którą można kupić tanio w naszyćh marketach .Ma sie naprężać do mx 3 cm .I ściana wewnętrzna z deski felcowanej 2cm . Na to boazeria , lub Płyta GK . Nagrzewałem przez noc Farelką w dolnym pokoju i cały dzień miałem potem otwarte okna bez grzania. Podobną technologią wykonane przez polskich Górali  , / stała grupa montażowa z wieloletnią praktyką  /.  Sąsiedzi po 2 latach rozbierali i zmieniali technologie wykonawstwa - przemarzanie nie do ogrzania .Więc nie tylko Materiał , ale jaki i w jaki sposób montowany. Na bazie doświadczeń wieloletnich budowałem dla siebie , Sciany południowe / cegła Max  /+folia bombelkowa +wełna z rolki polska, tania+folia paroizolacyjna + steropian , razem 15cm Delatacja / +cegła dziurawka - Błąd w zbędnej grubości , ale w lato mam lodówkę bez otwierania drzwi i okien .Natomiast zimą spadły koszty grzania o połowę , a prawie na 1/3. Gorzej gdy latem długo pada , trzeba dogrzewać lub więcej gotować . Taką ścianę powinno sie stawiać od Północy , ale teraz u nas zimy się już ogrzały i technologie materiałowe gwarantują tańsze budowanie . Jednakoż należy zawsze rozpatrywać , gdzie oszczędzać gdy wyłączą możliwość systemu ogrzewania ,/ jak u Ruskich , nagle pozamarzały wszystkie kaloryfery i cała sieć wodna popękała / ,  w 1 tydzień , cała sieć w miastach i domach do wymiany.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dziś wykonawca nam powiedział, że lepiej styropian jeśli chcemy mieć tynk, bo na wełnie bardzo często są "pajączki" po jakimś czasie. Podobno bardziej pracuje, a tynk nie zawsze jest w stanie podołać. Chcieliśmy wełnę ze względu na kwestie przeciwpożarowe. Czy ktoś może mógłby poradzić czy tak faktycznie jest?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...