Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Wełna mineralna i styropian to najpopularniejsze materiały termoizolacyjne. Każdy ma zarówno gorących zwolenników, jak i przeciwników. Co oczywiste przedstawiciele producentów i handlowcy gotowi są dowodzić wyższości „swojego” materiału nad oferowanym przez konkurencję. W rzeczywistości żaden nie jest idealny i najlepszy w każdej sytuacji.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/12620-welna-czy-styropian

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz
Mam wełnę na ociepleniu, uważam że jest zdrowsza. Znajoma ociepliła dom 30 cm styropianem, w środku wszystko się poci - uważam, że to plastik (jak w butelce). Oczywiście wszystko z rozsądkiem trzeba dobierać. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Nie wolno żałować swoich decyzji, wszystkie są dobre, bo nikt gów.. nie sprzedaje. Należy czuć się w swoim domu miło i nie słuchać doradców - oni chcą sprzedać swoje produkty, którymi handlują i za które mają prowizje. Złotówki za ogrzewanie też wprowadzają w błąd - róznice wynikają z taryfy, rodzaju pieca, izolacji rur, długości przewodów itd... Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Szwecji wykonywałem ocieplenia starych ścian drewnianych z trocinowym ociepleniem , Budynek 2 piętra niskie . Kubatura około 70 m2 .Podpiwniczona w Skale .Zewnętrzna ściana z deski Felcowanej , grubości 3cm poziomo .Izolacja Wełną Golfiber 15 cm-sprężysta ,z rolki , nie w blokach , i nie ta którą można kupić tanio w naszyćh marketach .Ma sie naprężać do mx 3 cm .I ściana wewnętrzna z deski felcowanej 2cm . Na to boazeria , lub Płyta GK . Nagrzewałem przez noc Farelką w dolnym pokoju i cały dzień miałem potem otwarte okna bez grzania. Podobną technologią wykonane przez polskich Górali  , / stała grupa montażowa z wieloletnią praktyką  /.  Sąsiedzi po 2 latach rozbierali i zmieniali technologie wykonawstwa - przemarzanie nie do ogrzania .Więc nie tylko Materiał , ale jaki i w jaki sposób montowany. Na bazie doświadczeń wieloletnich budowałem dla siebie , Sciany południowe / cegła Max  /+folia bombelkowa +wełna z rolki polska, tania+folia paroizolacyjna + steropian , razem 15cm Delatacja / +cegła dziurawka - Błąd w zbędnej grubości , ale w lato mam lodówkę bez otwierania drzwi i okien .Natomiast zimą spadły koszty grzania o połowę , a prawie na 1/3. Gorzej gdy latem długo pada , trzeba dogrzewać lub więcej gotować . Taką ścianę powinno sie stawiać od Północy , ale teraz u nas zimy się już ogrzały i technologie materiałowe gwarantują tańsze budowanie . Jednakoż należy zawsze rozpatrywać , gdzie oszczędzać gdy wyłączą możliwość systemu ogrzewania ,/ jak u Ruskich , nagle pozamarzały wszystkie kaloryfery i cała sieć wodna popękała / ,  w 1 tydzień , cała sieć w miastach i domach do wymiany.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Dziś wykonawca nam powiedział, że lepiej styropian jeśli chcemy mieć tynk, bo na wełnie bardzo często są "pajączki" po jakimś czasie. Podobno bardziej pracuje, a tynk nie zawsze jest w stanie podołać. Chcieliśmy wełnę ze względu na kwestie przeciwpożarowe. Czy ktoś może mógłby poradzić czy tak faktycznie jest?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Jestem właścicielem działki położonej w atrakcyjnym miejscu nad jeziorem. Gmina jest na etapie zmiany MPZP i przyjmowania wniosków. Według aktualnego MPZP dopuszcza się budowę małych domków wypoczynkowych. Wraz z innymi właścicielami wnioskujemy o możliwość zabudowy jednorodzinnej. Słabo znam się na temacie, stąd mój post. Chodzi mi o Wasze porady, co uwzględnić i jak argumentować wnioski, aby pozwolić sobie na większą dowolność niż narzucona dotychczas i nie borykać się różnymi przeszkodami przy budowie. O co warto zadbać na tym etapie? Proszę o wasze sugestie, uwagi. Dodatkowo nieprzekraczalna linia zabudowy (100 m od jeziora) przecina działkę w połowie. Da się jakoś temat ugryźć, aby zyskać trochę "pola"? W załącznikach część aktualnego planu.
    • Są to 2 pomieszczenia przedpokój i kuchnia połączone oba po ~4m2. Największe pęknięcie jest na łączeniu gdzie kiedyś były drzwi, teraz jest odrobinę poszerzone. Zaznaczylem je na zdjeciu. Dylatacji nie było robionych w ogóle.  Pytanie co z tym teraz zrobić?  Czy po nacieciu pęknięć i uzupełnieniem odpowiednim środkiem żywica dałaby radę? Fachowiec poleca rezygnację z żywicy i zrobienie kafelków.  I w razie czego lepiej żywice poliuretanową czy epoksydową?  
    • Dzień dobry,   wygląda to tak, jakby nie było dylatacji i pęknięcie poszło od narożnika ściany. Czy pomieszczenie ma kształt litery "L" i czy została zrobiona dylatacja? Jeżeli nie ma dylatacji obwodowych to może pękać dalej. Jeśli dylatacje są, ale ich nie widać na zdjęciu, to jeśli wylewka się trzyma, pęknięcie należy skleić żywicą z laminatem a potem naciąć dylatację w odpowiednim miejscu. Jeśli to jest pomieszczenie w kształcie L to bez dylatacji w tym miejscu będzie pękać.   Dokładne wykonanie laminatu, krok po kroku, można zobaczyć na filmie o naprawie posadzki i aplikacji żywicy w garażu a samą pracę wykonać np. przy pomocy żywicy weber.tec EP 10 oraz maty z włókna szklanego.  https://www.pl.weber/zywice-epoksydowe-i-poliuretanowe/zywica-epoksydowa-w-garazu-na-istniejacej-posadzce-betonowej    
    • Co byś polecił do wypełnienia nacięć szlifierką? Czy wszystkie powstałe pęknięcia nacinać? Fachowiec mówi, że będzie to widać. Nawet takie małe u innego klienta stały się widoczne mimo wyrównania. Te pęknięcia są o sporych zakrętach to powinien po pęknięciu iść czy mniej więcej w linii prostej?
    • Witam, W tym roku postanowiłem postawić altanę, pracę będę wykonywał we własnym zakresie, proszę o konsultację czy w założeniach nie ma błędów. Altana ma stać na 6 słupach 10x10 cm, o wysokości 2,15m w rozstawie 3,2 m oraz 2,6m + 2,6m. Dach dwuspadowy kąt 30st. Płatwie stropowe 6x16 cm spięte ze sobą nad słupami takimi samymi deskami. Zastrzały 6x12 cm o długości 50 cm. Płatew kalenicowa 6x16 cm podparta w 3 miejscach. Krokwie 6x12 cm w rozstawie 1m, łaty 2,5x5 cm w rozstawie 45 cm. Dach kryty onduliną wystający 40 cm poza obrys słupów z każdej strony. Wszystko poza łatami będzie wykonane z drewna KVH, połączenia będą wykonane na wkręty ciesielskie w systemie, najprawdopodobniej dmx. Będę wdzięczny za fachową poradę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...