Skocz do zawartości

Przeciek jednej sciany w piwnicy


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Mam problem który jest dla mnie problemem bardzo męczącym, z którym nie mogę sobie poradzić. 

Otwóż moj problem polega na tym, że mam przeciek pomedzy cześcią nie podpiwniczoną a częściąpodpiwniczoną.

Czy leje 3 tygodnie czy nie to sączenia chyba są stałe, przechodzą pod sciane i wlewają się pod posadzkę miedzy ławą a podłogą ( tam mam dziure i na razie wybieram jest to kilka litrów dziennie)

Niby nie dużo ale nie mogę poradzić sobie z uszczelnieniem tego. 

Dojść i odkopać tego miejsca się nie da, z uwagi ze nad tym miejscem znajduje się garaż.

Z przodu mam drenaż opaskowy na głebokości około - 1,4

W około podpiwniczenia drenaż na około -3,2.

Ziemia to cudowna glina W  warstwach :

I - humus - 0,3 m

II -Gliny pylaste twardo plastyczne do głębokości około 2,1 -2,7 warstwa ciagla

III -gliny pylaste plastyczne  ponizej 2,7 do 3,9 warswa ciagla

IV -zwietrzeliny gliniaste iłołupka twardoplastyczne poniżej 3,9 do 4,5

 

Wydaje mi się ze jest jakieś sączenie miedzy warswami glin i pod ławą gdzieś przechodzi i zatrzymuje się na scianie, 

Ostatnio  jakaś " spec ekipa wykonała iniekcje" koesterem 2 in 1 oraz pur injeckt 1c 115 eco i rezultatów brak, a nawet powiedziałbym ze troszke gorzej....

Brak mi już sił i pomysłów. 

 

Na drugim zdjeciu spadek naturalny terenu.

 

Izolacja wykonywana bornitem 2k fundamentflex. 

 

Proszę o poradę pomoc. Jeżeli są potrzebne jakieś dodatkowe informacje i zdjęcja oczywiscie podeslę. 

Do Pana MTW Orle napisałem również prywatnie w wiadomości.

Pozdrawiam forumowiczow.  

 

Na razie mam stan surowy zamknięty z instalacjami, i chciałbym tynki robić.... no ale mam problem z tym cieknięciem. 

image.png.3f192f3c73342e3c87bb346d29995433.png

 

 

image.png.e53d2667395294ee3a95e42fb2a177a4.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Typowy problem spotykany w domach częściowo podpiwniczonych z niewłaściwie wykonaną izolacją przeciwwodną. Przecieki są niezwykle trudne do zlikwidowania, a możliwości działań sprowadzają się do uszczelnień od strony piwnicy np. w postaci zapraw wodoszczelnych przystosowanych do ochrony przed naporem negatywnym (parcie odrywające). Pomocny będzie też drenaż wewnętrzny, wzdłuż tej ściany  (pod podłogą piwnicy).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...