Skocz do zawartości

Historia edycji

zenek

zenek

Dnia 24.06.2020 o 14:16, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Mam jeszcze wiele źródeł, zainteresowań , znajomych, itd. i wiem, że po tym stwierdzeniu W studiu wytłumia się dźwięki zewnętrzne, choc to działanie  też częściowo nie wypuszcza dźwięków z wewnątrz.  chyba jedną z książek dam Ci w prezencie :) Najpierw link https://www.wyciszamy.net/wygluszenie--studia-

a potem cytat. "Studio nagrań powinno charakteryzować się wysoką absorpcją dźwięku, pogłos musi utrzymywać się na bardzo niskim poziomie. W tym celu stosowane są pochłaniacze i dyfuzory. Odpowiednie parametry dźwięku w studiu nagrań to podstawa sukcesu pracy akustyka."

Teraz podlinkowany obraz z elektroda.pl  - domowe studio nagrań. Zgadnij dlaczego te wypusty są w stronę pomieszczenia? :) 

Zniknął mój post z odpowiedzią - to chyba jakiś nowy sposób dyskusji na forum :takaemotka: - no to jeszcze raz.

 

1. Jak masz lepszą książkę niż ta niżej, to chętnie kupię :14_relaxed::

image.png.d714f46d5639aa1962cfb9130ed6ee1d.png

Opis:"Mając na uwadze czytelników hobbystów, entuzjastów elektroniki oraz audiofili, autor przybliża naukę o dźwięku w sposób niezwykle interesujący i zrozumiały. Jedynie ktoś, kto rozumiał akustykę tak dobrze, jak rozumiał ją Everest – Członek Stowarzyszenia Filmowców i Inżynierów Telewizyjnych oraz Honorowy Członek Amerykańskiego Towarzystwa Akustycznego – potrafi wytłumaczyć jej zasady w sposób tak prosty, przystępny i z tak dużym odniesieniem do domowych projektów.
Pozbawiony nadmiernej ilości skomplikowanych równań matematycznych, a obfity w zrozumiałe tłumaczenia trudnych zagadnień technicznych, Podręcznik akustyki F.Altona Everesta jest znakomitą publikacją pomagającą podnieść do wyższych standardów każdy projekt instalacji audio. Niewyczerpane źródło pomysłów, inspiracji oraz technik, jest klasycznym dziełem, jakie każdy audiofil pragnie posiadać. F. Alton Everest to legenda."

 

2. Pokazałeś fotkę z dyskusji na elektrodzie.pl o stosowaniu opakowań z jaj na ścianach. Robiło się to za PRLu, bo nie było innych materiałów - w salach prob zespołów, ale nie w studiach nagrań!!!

Dyskusja na tym poziomie - to wiocha.pl.

Cytat, który dałeś, jest grochem z kapustą:

cyt.:"Studio nagrań powinno charakteryzować się wysoką absorpcją dźwięku, pogłos musi utrzymywać się na bardzo niskim poziomie. W tym celu stosowane są pochłaniacze i dyfuzory".

 

Studio musi mieć odpowiedni pogłos do muzyki, jaką nagrywa - osiąga sie to przez wytłumienie oraz odpowiednie ekrany regulujące odbicia dźwięku, kształt studia, odpowiednią powierzchnie wszystkich przegród (ścian, podłogi, sufitu) a przede wszystkim przez wymiary studia.

Pochłaniacze dźwięku głównie nie działają bezpośrednio na pogłos pomieszczenia, a wyłapują niektóre częstotliwości, głównie ich zadaniem jest w wyłapanie niektórych częstotliwości niskich wzmacnianych przez wymiar pomieszczenia.  

Dyfuzory rozpraszają dźwięk, to jest ich zadanie. Nie wiem, czy wpływają na pogłos, raczej nie i nie jest to ich zadanie, tym bardziej, że często są stosowane w b. małych pomieszczeniach - tam pogłosu nie ma.

Tu masz takie prtzykłady:

image.png.0d402099b91cfdc34886afaa97ba7c39.png

 

image.png.936dac1d9ed99820dff65aebfb4bfc27.png

 

mam nadzieję, że widać na fotkach dyfuzory, a nie jakieś gąbki czy kartony z jaj z wypustkami!

 

 

Przed chwilą, zenek napisał:

Zgadnij dlaczego te wypusty są w stronę pomieszczenia?

Może mnie poucz?

zenek

zenek

Dnia 24.06.2020 o 14:16, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Mam jeszcze wiele źródeł, zainteresowań , znajomych, itd. i wiem, że po tym stwierdzeniu W studiu wytłumia się dźwięki zewnętrzne, choc to działanie  też częściowo nie wypuszcza dźwięków z wewnątrz.  chyba jedną z książek dam Ci w prezencie :) Najpierw link https://www.wyciszamy.net/wygluszenie--studia-

a potem cytat. "Studio nagrań powinno charakteryzować się wysoką absorpcją dźwięku, pogłos musi utrzymywać się na bardzo niskim poziomie. W tym celu stosowane są pochłaniacze i dyfuzory. Odpowiednie parametry dźwięku w studiu nagrań to podstawa sukcesu pracy akustyka."

Teraz podlinkowany obraz z elektroda.pl  - domowe studio nagrań. Zgadnij dlaczego te wypusty są w stronę pomieszczenia? :) 

Zniknął mój post z odpowiedzią - to chyba jakiś nowy sposób dyskusji na forum :takaemotka: - no to jeszcze raz.

 

1. Jak masz lepszą książkę niż ta niżej, to chętnie kupię :14_relaxed::

image.png.d714f46d5639aa1962cfb9130ed6ee1d.png

Opis:"Mając na uwadze czytelników hobbystów, entuzjastów elektroniki oraz audiofili, autor przybliża naukę o dźwięku w sposób niezwykle interesujący i zrozumiały. Jedynie ktoś, kto rozumiał akustykę tak dobrze, jak rozumiał ją Everest – Członek Stowarzyszenia Filmowców i Inżynierów Telewizyjnych oraz Honorowy Członek Amerykańskiego Towarzystwa Akustycznego – potrafi wytłumaczyć jej zasady w sposób tak prosty, przystępny i z tak dużym odniesieniem do domowych projektów.
Pozbawiony nadmiernej ilości skomplikowanych równań matematycznych, a obfity w zrozumiałe tłumaczenia trudnych zagadnień technicznych, Podręcznik akustyki F.Altona Everesta jest znakomitą publikacją pomagającą podnieść do wyższych standardów każdy projekt instalacji audio. Niewyczerpane źródło pomysłów, inspiracji oraz technik, jest klasycznym dziełem, jakie każdy audiofil pragnie posiadać. F. Alton Everest to legenda."

 

2. Pokazałeś fotkę z dyskusji na elektrodzie.pl o stosowaniu opakowań z jaj na ścianach. Robiło się to za PRLu, bo nie było innych materiałów - w salach prob zespołów, ale nie w studiach nagrań!!!

Dyskusja na tym poziomie - to wiocha.pl.

Cytat, który dałeś, jest grochem z kapustą:

cyt.:"Studio nagrań powinno charakteryzować się wysoką absorpcją dźwięku, pogłos musi utrzymywać się na bardzo niskim poziomie. W tym celu stosowane są pochłaniacze i dyfuzory".

 

Studio musi mieć odpowiedni pogłos do muzyki, jaką nagrywa - osiąga sie to przez wytłumienie oraz odpowiednie ekrany regulujące odbicia dźwięku, kształt studia, odpowiednią powierzchnie wszystkich przegród (ścian, podłogi, sufitu) a przede wszystkim przez wymiary studia.

Pochłaniacze dźwięku głównie nie działają bezpośrednio na pogłos pomieszczenia, a wyłapują niektóre częstotliwości, głównie ich zadaniem jest w wyłapanie niektórych częstotliwości niskich wzmacnianych przez wymiar pomieszczenia.  

Dyfuzory rozpraszają dźwięk, to jest ich zadanie. Nie wiem, czy wpływają na pogłos, raczej nie i nie jest to ich zadanie, tym bardziej, że często są stosowane w b. małych pomieszczeniach - tam pogłosu nie ma.

Tu masz takie prtzykłady:

image.png.0d402099b91cfdc34886afaa97ba7c39.png

 

image.png.936dac1d9ed99820dff65aebfb4bfc27.png

 

mam nadzieję, że widać na fotkach dyfuzory, a nie jakieś gąbki czy kartony z jaj z wypustkami!

Przed chwilą, zenek napisał:

Zgadnij dlaczego te wypusty są w stronę pomieszczenia?

Może mnie poucz?

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...