Skocz do zawartości

Recommended Posts

witam, 

wykonuje remont podłogi i mam kilka pytań. Zacznę od tego ze jest to stary drewniany dom z bali. Była bardzo zniszczona drewniana podłoga. Po zerwaniu pod nią jest taki szary piasek (bardzo sypkie) oraz po zerwaniu podłogi widać cegły od ściany piwnicy. Widać gołym okiem że czas zrobił swoje.Niektóre cegły były prawie luźne.(pod pokojem obok jest wykonana piwnica). i teraz chce wykonać wylewkę betonową żeby w pszyszłości położyć podłogę z paneli. Wychodzi mi ze średnio będę miał 12-13cm wylewki zeby wyrównać.  (pokój 2,7x3,5m). Co zrobić zeby podłoga nie popękała? Czy same wyrównanie piasku przy tej grubości wylewki wystarczy?  Czy jak te odkryte cegły od piwnicy zaleje wylewką to ją wzmocni?  Obawiam się żeby nowa posadzka nie zaczęła mi wypychać ściany od piwnicy? Bardzo proszę o jakąś podpowiedz jak to wykonać? 

na zdjęciach widać te cegły od piwnicy i ten piasek. 

102458137_2846817172033817_6065095630631047257_n.jpg

103301017_681973472535439_7750889795360846464_n.jpg

Link do komentarza

Istniejący podkład z piasku zapewni wystarczająca stabilność na nowego podkładu podłogowego, ale konieczne jest utworzenie izolacji przeciwwilgociowej i ocieplenia. 

Na istniejącym podłożu należy rozłożyć  grubą folię wywiniętą na ściany (do poziomu przyszłej podłogi ) a następnie płyty styropianowe  o grubości o ok. 5 cm mniejszej niż wysokość dyspozycyjna  ( cała grubość nowych warstw). Ubytki  w ścianach należy uzupełnić zaprawą - można wtopić siatkę wzmacniającą. Po ułożeniu taśmy dylatacyjnej (na obwodzie podłogi) wykonuje się jastrych betonowy (ok. 5 cm)  z dodatkiem tzw. zbrojenia rozproszonego - będzie on podłożem pod pokrycie z paneli.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...