Skocz do zawartości

Budowa domu 100-120m2 -tania konstrukcja.


Recommended Posts

Napisano

Witam.
Mam zamiar wybudować dom.
Myśle o 100 do 120m2.
Projektu nie mam.
Zależy mi na taniej konstrukcji. Bez bajerów itd.
Proszę o doradzenie co jestem w stanie oszczędzić na co najbardziej zwrócić uwagę przy projekcie żeby koszt budowy nie byl wysoki.
Będę próbował metodą gospodarczą.
Fundament wykopie. Ścian nie zrobie i dachu też. Reszte tyle ile będę mógł.
Jaki dach będzie z tych tańszych,z czego ściany żeby nie wyszło dużo a żeby dawało rade.
Proszę o wskazówki.
Jakie różnice cenowe przy parterowym i pietrowym domu tej samej powierzchni użytkowej ?
Interesuje mnie stan surowy zamknięty i deweloperski.

Napisano (edytowany)

dom musi spełniać wymagania techniczne. To z czego go zbudujesz, by je uzyskać nie ma znaczenia. Zasadniczo ściana nośna z najtańszego materiału (spełniającego wymagania konstrukcyjne - zobacz co jest najtańsze w twojej okolicy) i jak najgrubsze ocieplenie.

Jeśli w danym pomieszczeniu są dwa okna, jedno z nich rób nieotwieralne (fix). 

Dom parterowy, bo wówczas przy ociepleniu sięgniesz ścian ze zwykłego taniego rusztowania, nie trzeba wysokich konstrukcji kotwionych do muru.

Dom parterowy ma nieco większy fundament i dach, ale dom piętrowy czy z poddaszem wymaga dodatkowego stropu oraz klatki schodowej. Ma też większą powierzchnię straconą na komunikację. Poza tym czasochłonne są okładziny z płyt k-g na skosach.

Więc dla 100-120m2 pow. CAŁKOWITEJ parterowy IMHO wyjdzie taniej.

Ocieplenie nie połaci dachu a podwieszanego sufitu.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

A czy podawane kwoty w takich projektach są realne ?

Tutaj akurat stan surowy.

Projekt domu Dom w zielistkach (T) - ARCHON https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-zielistkach-t-ma14228993a920?gclid=Cj0KCQjwtLT1BRD9ARIsAMH3BtVZvv-P2saC3YJUcqRIGlT9lhoXaik85o1CjS3mXCAN7StyqVF5nlgaAnptEALw_wcB

Domek nawet, nawet, powiedziałbym że taki budżetowy. Natomiast co do wyceny to nie wiem czy te 120 tys to systemem gospodarczym czy deweloperskim. Wiem jedno, jeżeli będziesz budował systemem gospodarczym to dużo pieniążków możesz zaoszczędzić, ale wtedy jesteś kierownikiem, zaopatrzeniowcem i wykonawcą.

Co do kosztorysu jaki podawają biura projektowe to tez należy brać poprawkę, przeważnie są zawyżane.

Co do wyboru rodzaju domu czy parterowy czy z użytkowym poddaszem względem kosztów budowy to nie ma reguły, wszystko zależy od konkretnego przypadku.

Tak na szybkiego znalazłem domek parterowy z garażem z tym że zamiast garażu możesz zrobić sobie inne pomieszczenie np. salon. 

https://www.mgprojekt.com.pl/tanie-projekty/promyk

 

projekt-domu-promyk-wizualizacja-front_1

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, Elfir napisał:

fakt, częsci skosów się nie liczy do powierzchni, mimo, ze sie ją buduje :)

Bo p.u. na poddaszu ze skosami liczy się nie po podłodze tylko od wysokości pomieszczenia w danym punkcie oddalonym od ścianki kolankowej skosu. I tak od ścianki kolankowe do wysokości 1,4 p.u. wynosi 0, od wysokości 1,4 m do 2,2m p.u. wynosi 50% a powyżej wysokości 2,2 m liczy się 100% p.u. Co jest jasno pokazane na rzucie poddasza tego projektu domku.

 

 

rzut-poddasza-projekt-dom-w-zielistkach-

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, Elfir napisał:

tak, tylko, że to jest też mylące, bo podłoga jednak pod skosem nie kosztuje 50% tego, co w innych częściach domu :)

I tak i nie, bo jak ktoś kumaty to załapie ale dużo ludzi sie myli. Mój kolega na poddasze kupił styropianu pod wylewkę tyle ile w projekcie, ale policzył wg p.u. i mu zabrakło i wielce zdziwiony że go sprzedawca oszukał :) ale panele już kupił że mu nie brakło. 

Napisano

A porownujac dom z poddaszem uzytkowym z takimi skosami a dom parterowy w tym samym standardzie ktory wyjdzie tanszy w budowie jesli te same metry kwadratowe ?

Napisano

duzo zalezy od tego jak stromy ma być dach. Bo przy nachyleniu 45 stopni powstanie wielka przestrzeń pod dachem. Stracona w parterówce w sumie.

Napisano (edytowany)

Porównaj sobie z przykładowym domem parterowym o pow. 100 m2 (czyli w sumie mniejszym):

https://www.extradom.pl/projekt-domu-synezjusz-3-WRW1279

 

salon + jadalnia: zielistki 24 m2, parterówka 29 m2

sypialnia rodziców: zielistki 11m2 (15 licząc niski skos), parterówka 11m2 + garderoba

powierzchnia komunikacji (hole, schody): zielistki blisko 14 m2, parterówka 6 m2

powierzchnia zabudowy: zielistki 86 m2, parterowy 125m2

 

W domu parterowym na takiej samej powierzchni masz większe pomieszczenia, a mniejszą komunikację i na dodatek ustawniejsze (bo bez skosów, pod którymi szaf nie ustawisz).

 

parterówka ma większy fundament i dach (na podanym przykładzie o 40 m2), za to dom z poddaszem schody i dodatkowy strop (i strop już 60 m2) oraz ściany nośne lub słupy i podciągi (do trzymania klatki schodowej).

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano

Całkiem fajnym i podobno niedrogim w budowie jest projekt Arosa.

https://www.extradom.pl/projekt-domu-arosa-lmb115-WRB1553

Nieco przekracza twoje założenia metrażowe i spokojnie można go o 1-1,4 m skrócić (0,4m od strony salonu i o 1 m od strony sypialni), by zmieścił się w widełkach.

 

Ma też ozdobniki elewacji, jak okno narożne, które można zmienić na bardziej klasyczne, by obniżyć koszty.

Przy cięciu kosztów do usunięcia kominek (i komin).

 

Po zmniejszeniu:

resize$860-860-1,f$bw.jpg

  • 2 miesiące temu...
Napisano
1 minutę temu, Michalina Jędzierowska napisał:

 Mam jeszcze numer do nich jakby ktoś był zainteresowany

Lepiej podaj do siebie, by można było się przekonać, że rzeczywiście coś wybudowali dla klienta a nie tylko zaśmiecają forum głupim, reklamowym spamem.

Napisano

Spamerzy mnie nie interesują. 

Tak myślałam - głupi spam, a nie poważna rekomendacja klienta.

Czyli firma beznadziejna, bowiem nie ma prawdziwych rekomendacji, nie ma prawdziwych realizacji. tylko frazesy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...