Skocz do zawartości

Wykończenie domu od stanu surowego


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich,
rozważam zakup domu w stanie surowym, woj. podkarpackie. Cena ok. 520 tys. Jego specyfikacja i co zostało zrobione: działka 4,5a, pow. użytkowa 115 m2, ławy i ściany fundamentowe wylewane, mury zewnętrzne i ścianki działowe z pustaka SOLBET, dach kryty blachodachówką, kominy systemowe, rozprowadzony prąd, okna 3-szybowe, drzwi zewnętrzne i brama garażowa ma być wstawiona, budynek ma być ocieplony styropianem 15 cm i zrobiona elewacja. Media nie są doprowadzone do budynku, są projekty na wodę, prąd i kanalizację, to wszystko jest na działce, tylko się przekopać do domu, gaz jest też, ale tutaj jeszcze nie robili projektu. Tak wygląda stan faktyczny. Ile musiałbym włożyć pieniędzy (oczywiście mniej więcej) aby wykończyć dom i zamieszkać w nim? Zaznaczam, że nie chciałbym tego robić po taniości ale też nie płacić nie wiadomo ile. Jestem laikiem w tych sprawach i nie ukrywam, że w głównej mierze korzystałbym z firm budowlanych.
pozdrawiam

Napisano (edytowany)

520 tys za 115m2 na działce 450 m2 stanu surowego zamkniętego?

To w centrum Warszawy kupujesz?

 

Nie wiem po ile są u was działki, ale sam budynek 115 m2 w SSZ to powinno być ok 150-220 tyś. zależnie od ilości okien, skomplikowania dachu.

Blachodachówka raczej wskazuje na tańszy system budowania. 

 

W każdym razie SSZ to jakieś 1/3 kosztów budowy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

SSZ- to stan surowy zamknięty

Średnio (wg. GUS) dom kosztuje ok. 3,5 tyś za m2 powierzchni (całkowitej, nie użytkowej) do zakończenia budowy (stan deweloperski), czyli moment w którym można oddać Dziennik budowy do nadzoru budowlanego.

Nie wiem, czy te 115 m2 to pow. użytkowa czy całkowita. 

Czyli mniej więcej policz sobie stawkę * powierzchnię domu. 1/3 tej kwoty to teoretycznie koszt SSZ. Czyli do wyłożenia jest 2/3 sumy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...