Skocz do zawartości

Wykończenie domu od stanu surowego


Recommended Posts

Witam wszystkich,
rozważam zakup domu w stanie surowym, woj. podkarpackie. Cena ok. 520 tys. Jego specyfikacja i co zostało zrobione: działka 4,5a, pow. użytkowa 115 m2, ławy i ściany fundamentowe wylewane, mury zewnętrzne i ścianki działowe z pustaka SOLBET, dach kryty blachodachówką, kominy systemowe, rozprowadzony prąd, okna 3-szybowe, drzwi zewnętrzne i brama garażowa ma być wstawiona, budynek ma być ocieplony styropianem 15 cm i zrobiona elewacja. Media nie są doprowadzone do budynku, są projekty na wodę, prąd i kanalizację, to wszystko jest na działce, tylko się przekopać do domu, gaz jest też, ale tutaj jeszcze nie robili projektu. Tak wygląda stan faktyczny. Ile musiałbym włożyć pieniędzy (oczywiście mniej więcej) aby wykończyć dom i zamieszkać w nim? Zaznaczam, że nie chciałbym tego robić po taniości ale też nie płacić nie wiadomo ile. Jestem laikiem w tych sprawach i nie ukrywam, że w głównej mierze korzystałbym z firm budowlanych.
pozdrawiam

Link do komentarza

520 tys za 115m2 na działce 450 m2 stanu surowego zamkniętego?

To w centrum Warszawy kupujesz?

 

Nie wiem po ile są u was działki, ale sam budynek 115 m2 w SSZ to powinno być ok 150-220 tyś. zależnie od ilości okien, skomplikowania dachu.

Blachodachówka raczej wskazuje na tańszy system budowania. 

 

W każdym razie SSZ to jakieś 1/3 kosztów budowy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

SSZ- to stan surowy zamknięty

Średnio (wg. GUS) dom kosztuje ok. 3,5 tyś za m2 powierzchni (całkowitej, nie użytkowej) do zakończenia budowy (stan deweloperski), czyli moment w którym można oddać Dziennik budowy do nadzoru budowlanego.

Nie wiem, czy te 115 m2 to pow. użytkowa czy całkowita. 

Czyli mniej więcej policz sobie stawkę * powierzchnię domu. 1/3 tej kwoty to teoretycznie koszt SSZ. Czyli do wyłożenia jest 2/3 sumy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...