Skocz do zawartości

Wykończenie domu od stanu surowego


Recommended Posts

Witam wszystkich,
rozważam zakup domu w stanie surowym, woj. podkarpackie. Cena ok. 520 tys. Jego specyfikacja i co zostało zrobione: działka 4,5a, pow. użytkowa 115 m2, ławy i ściany fundamentowe wylewane, mury zewnętrzne i ścianki działowe z pustaka SOLBET, dach kryty blachodachówką, kominy systemowe, rozprowadzony prąd, okna 3-szybowe, drzwi zewnętrzne i brama garażowa ma być wstawiona, budynek ma być ocieplony styropianem 15 cm i zrobiona elewacja. Media nie są doprowadzone do budynku, są projekty na wodę, prąd i kanalizację, to wszystko jest na działce, tylko się przekopać do domu, gaz jest też, ale tutaj jeszcze nie robili projektu. Tak wygląda stan faktyczny. Ile musiałbym włożyć pieniędzy (oczywiście mniej więcej) aby wykończyć dom i zamieszkać w nim? Zaznaczam, że nie chciałbym tego robić po taniości ale też nie płacić nie wiadomo ile. Jestem laikiem w tych sprawach i nie ukrywam, że w głównej mierze korzystałbym z firm budowlanych.
pozdrawiam

Link do komentarza

520 tys za 115m2 na działce 450 m2 stanu surowego zamkniętego?

To w centrum Warszawy kupujesz?

 

Nie wiem po ile są u was działki, ale sam budynek 115 m2 w SSZ to powinno być ok 150-220 tyś. zależnie od ilości okien, skomplikowania dachu.

Blachodachówka raczej wskazuje na tańszy system budowania. 

 

W każdym razie SSZ to jakieś 1/3 kosztów budowy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

SSZ- to stan surowy zamknięty

Średnio (wg. GUS) dom kosztuje ok. 3,5 tyś za m2 powierzchni (całkowitej, nie użytkowej) do zakończenia budowy (stan deweloperski), czyli moment w którym można oddać Dziennik budowy do nadzoru budowlanego.

Nie wiem, czy te 115 m2 to pow. użytkowa czy całkowita. 

Czyli mniej więcej policz sobie stawkę * powierzchnię domu. 1/3 tej kwoty to teoretycznie koszt SSZ. Czyli do wyłożenia jest 2/3 sumy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...