Skocz do zawartości

Wykończenie domu od stanu surowego


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich,
rozważam zakup domu w stanie surowym, woj. podkarpackie. Cena ok. 520 tys. Jego specyfikacja i co zostało zrobione: działka 4,5a, pow. użytkowa 115 m2, ławy i ściany fundamentowe wylewane, mury zewnętrzne i ścianki działowe z pustaka SOLBET, dach kryty blachodachówką, kominy systemowe, rozprowadzony prąd, okna 3-szybowe, drzwi zewnętrzne i brama garażowa ma być wstawiona, budynek ma być ocieplony styropianem 15 cm i zrobiona elewacja. Media nie są doprowadzone do budynku, są projekty na wodę, prąd i kanalizację, to wszystko jest na działce, tylko się przekopać do domu, gaz jest też, ale tutaj jeszcze nie robili projektu. Tak wygląda stan faktyczny. Ile musiałbym włożyć pieniędzy (oczywiście mniej więcej) aby wykończyć dom i zamieszkać w nim? Zaznaczam, że nie chciałbym tego robić po taniości ale też nie płacić nie wiadomo ile. Jestem laikiem w tych sprawach i nie ukrywam, że w głównej mierze korzystałbym z firm budowlanych.
pozdrawiam

Napisano (edytowany)

520 tys za 115m2 na działce 450 m2 stanu surowego zamkniętego?

To w centrum Warszawy kupujesz?

 

Nie wiem po ile są u was działki, ale sam budynek 115 m2 w SSZ to powinno być ok 150-220 tyś. zależnie od ilości okien, skomplikowania dachu.

Blachodachówka raczej wskazuje na tańszy system budowania. 

 

W każdym razie SSZ to jakieś 1/3 kosztów budowy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

SSZ- to stan surowy zamknięty

Średnio (wg. GUS) dom kosztuje ok. 3,5 tyś za m2 powierzchni (całkowitej, nie użytkowej) do zakończenia budowy (stan deweloperski), czyli moment w którym można oddać Dziennik budowy do nadzoru budowlanego.

Nie wiem, czy te 115 m2 to pow. użytkowa czy całkowita. 

Czyli mniej więcej policz sobie stawkę * powierzchnię domu. 1/3 tej kwoty to teoretycznie koszt SSZ. Czyli do wyłożenia jest 2/3 sumy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...