Skocz do zawartości

Wybór wentylatora łazienkowego...


Recommended Posts

Liczyć można tylko, że nic z tego nie wynika. Czy wydajność wentylatora łazienkowego wyniesie 100 m3/h czy 150 m3/h nie ma większego znaczenia, gdyż nie pracują w sposób ciągły i dostateczna wymianę powietrza zapewnią najwyżej w nieco dłuższym czasie.

W praktyce wentylator dostosowuje się do średnicy kanału wentylacyjnego i - najczęściej montuje się wentylatory fi 100 mm lub 120 mm.
Link do komentarza
Jednym z kryteriów doboru wentylatora jest jego wydajność. Istnieje uproszczona metoda, która pozwala na określanie wymaganej wydajności. Dla jej ustalenia potrzebne są parametry, które określają wielkość i rodzaj wentylowanego pomieszczenia:
K – kubatura pomieszczenia [m3]
n – wymagana krotność wymian powietrza (oznacza ile razy wymienione zostanie powietrze w pomieszczeniu w ciągu 1 godziny.
Gdy pomnożymy kubaturę pomieszczenia przez krotność wymian otrzymujemy wymaganą wydajność wentylatora
Link do komentarza
Cytat

Ale przecież te wentylatory pracują wtedy gdy wchodzimy do łazienki i włączymy światło, więc powinny mieć chyba dużą moc, aby szybko wymienić powietrze w łazience . Bo pracują po kilka lub kilkanaście minut.


edit ma rację- równie ważnym przy wyborze wentylatora kryterium jest ciśnienie całkowite. Łazienka lub toaleta nie posiadająca bezpośredniego połączenia z indywidualnymi kanałami wentylacji grawitacyjnej, a jedynie z układem przewodów wentylacyjnych, wymaga zastosowania wentylatora o wyższym ciśnieniu i większej mocy.
Link do komentarza
Cytat

Liczyć można tylko, że nic z tego nie wynika. Czy wydajność wentylatora łazienkowego wyniesie 100 m3/h czy 150 m3/h nie ma większego znaczenia, gdyż nie pracują w sposób ciągły i dostateczna wymianę powietrza zapewnią najwyżej w nieco dłuższym czasie.

W praktyce wentylator dostosowuje się do średnicy kanału wentylacyjnego i - najczęściej montuje się wentylatory fi 100 mm lub 120 mm.



Czyli podczas dokonywania zakupu,muszę wziąć pod uwagę nie tylko estetykę wentylatora, (choć może stanowić on element dekoracyjny pomieszczenia), ale również jego cechy i parametry techniczne. Dzięki za sugestie
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...