Skocz do zawartości

Wybór wentylatora łazienkowego...


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam pytanie:w jaki sposób dobiera się wentylatorek łazienkowy?Czy to prawda,że w obliczeniach trzeba brać pod uwagę straty w pionie?, z góry dzięki
Napisano
Liczyć można tylko, że nic z tego nie wynika. Czy wydajność wentylatora łazienkowego wyniesie 100 m3/h czy 150 m3/h nie ma większego znaczenia, gdyż nie pracują w sposób ciągły i dostateczna wymianę powietrza zapewnią najwyżej w nieco dłuższym czasie.

W praktyce wentylator dostosowuje się do średnicy kanału wentylacyjnego i - najczęściej montuje się wentylatory fi 100 mm lub 120 mm.
Napisano
Jednym z kryteriów doboru wentylatora jest jego wydajność. Istnieje uproszczona metoda, która pozwala na określanie wymaganej wydajności. Dla jej ustalenia potrzebne są parametry, które określają wielkość i rodzaj wentylowanego pomieszczenia:
K – kubatura pomieszczenia [m3]
n – wymagana krotność wymian powietrza (oznacza ile razy wymienione zostanie powietrze w pomieszczeniu w ciągu 1 godziny.
Gdy pomnożymy kubaturę pomieszczenia przez krotność wymian otrzymujemy wymaganą wydajność wentylatora
Napisano
Ale przecież te wentylatory pracują wtedy gdy wchodzimy do łazienki i włączymy światło, więc powinny mieć chyba dużą moc, aby szybko wymienić powietrze w łazience . Bo pracują po kilka lub kilkanaście minut.
Napisano
Cytat

Ale przecież te wentylatory pracują wtedy gdy wchodzimy do łazienki i włączymy światło, więc powinny mieć chyba dużą moc, aby szybko wymienić powietrze w łazience . Bo pracują po kilka lub kilkanaście minut.


edit ma rację- równie ważnym przy wyborze wentylatora kryterium jest ciśnienie całkowite. Łazienka lub toaleta nie posiadająca bezpośredniego połączenia z indywidualnymi kanałami wentylacji grawitacyjnej, a jedynie z układem przewodów wentylacyjnych, wymaga zastosowania wentylatora o wyższym ciśnieniu i większej mocy.
Napisano
Cytat

Liczyć można tylko, że nic z tego nie wynika. Czy wydajność wentylatora łazienkowego wyniesie 100 m3/h czy 150 m3/h nie ma większego znaczenia, gdyż nie pracują w sposób ciągły i dostateczna wymianę powietrza zapewnią najwyżej w nieco dłuższym czasie.

W praktyce wentylator dostosowuje się do średnicy kanału wentylacyjnego i - najczęściej montuje się wentylatory fi 100 mm lub 120 mm.



Czyli podczas dokonywania zakupu,muszę wziąć pod uwagę nie tylko estetykę wentylatora, (choć może stanowić on element dekoracyjny pomieszczenia), ale również jego cechy i parametry techniczne. Dzięki za sugestie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...