Skocz do zawartości

Wybór wentylatora łazienkowego...


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam pytanie:w jaki sposób dobiera się wentylatorek łazienkowy?Czy to prawda,że w obliczeniach trzeba brać pod uwagę straty w pionie?, z góry dzięki
Napisano
Liczyć można tylko, że nic z tego nie wynika. Czy wydajność wentylatora łazienkowego wyniesie 100 m3/h czy 150 m3/h nie ma większego znaczenia, gdyż nie pracują w sposób ciągły i dostateczna wymianę powietrza zapewnią najwyżej w nieco dłuższym czasie.

W praktyce wentylator dostosowuje się do średnicy kanału wentylacyjnego i - najczęściej montuje się wentylatory fi 100 mm lub 120 mm.
Napisano
Jednym z kryteriów doboru wentylatora jest jego wydajność. Istnieje uproszczona metoda, która pozwala na określanie wymaganej wydajności. Dla jej ustalenia potrzebne są parametry, które określają wielkość i rodzaj wentylowanego pomieszczenia:
K – kubatura pomieszczenia [m3]
n – wymagana krotność wymian powietrza (oznacza ile razy wymienione zostanie powietrze w pomieszczeniu w ciągu 1 godziny.
Gdy pomnożymy kubaturę pomieszczenia przez krotność wymian otrzymujemy wymaganą wydajność wentylatora
Napisano
Ale przecież te wentylatory pracują wtedy gdy wchodzimy do łazienki i włączymy światło, więc powinny mieć chyba dużą moc, aby szybko wymienić powietrze w łazience . Bo pracują po kilka lub kilkanaście minut.
Napisano
Cytat

Ale przecież te wentylatory pracują wtedy gdy wchodzimy do łazienki i włączymy światło, więc powinny mieć chyba dużą moc, aby szybko wymienić powietrze w łazience . Bo pracują po kilka lub kilkanaście minut.


edit ma rację- równie ważnym przy wyborze wentylatora kryterium jest ciśnienie całkowite. Łazienka lub toaleta nie posiadająca bezpośredniego połączenia z indywidualnymi kanałami wentylacji grawitacyjnej, a jedynie z układem przewodów wentylacyjnych, wymaga zastosowania wentylatora o wyższym ciśnieniu i większej mocy.
Napisano
Cytat

Liczyć można tylko, że nic z tego nie wynika. Czy wydajność wentylatora łazienkowego wyniesie 100 m3/h czy 150 m3/h nie ma większego znaczenia, gdyż nie pracują w sposób ciągły i dostateczna wymianę powietrza zapewnią najwyżej w nieco dłuższym czasie.

W praktyce wentylator dostosowuje się do średnicy kanału wentylacyjnego i - najczęściej montuje się wentylatory fi 100 mm lub 120 mm.



Czyli podczas dokonywania zakupu,muszę wziąć pod uwagę nie tylko estetykę wentylatora, (choć może stanowić on element dekoracyjny pomieszczenia), ale również jego cechy i parametry techniczne. Dzięki za sugestie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...