Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Toomo

Problem z posadzka w piwnicy-Prośba o pomoc

Recommended Posts

Witam. Zakupiłem dom w stanie SSO wraz z piwnicą.
Dom od znajomego  więc  wiem jak było wszystko robione. Dom z poddaszem użytkowanym oraz piwnicą. Jestem na etapie wylewek i ogrzewania podłogowego. W całym domu zaplanowałem ogrzewanie podłogowe oraz piwnice (na wszelki wypadek). Piwnice póki co nie będą mieszkalne lecz będzie tam graciarnia itp.


Mam mały problem ze styropianem w piwnicy. Na podłogę na gotowo mam zostawione tylko 12cm gdzie muszę się wyrobić ze styropianem. Znajomy nie planował tam podłogówki tylko liczył ze da 5cm syro +wylewka. Tak jak wspominałem ja daje podłogówkę i teraz pytanie czy 5cm wystarczy czy będą duże straty?  Pytam bo teoretycznie mógłbym wrzucić do piwnicy 5cm+5CM ale pierwszy schód byłby niższy o 5cm. Wolałbym tego uniknąć.


Teraz pytanko czy jeśli dam 5cm XPS 0,34 lambda na podłogę to odczuje jakaś różnice w stracie ciepła względem np 5cm eps100 0,36. Tak jak wspominałem raczej rzadko będzie grzane w piwnicy (albo w ogóle) ale mimo to zdecydowałem się tam na podłogowe bo nie wiadomo co będzie za parę lat..


Pytanie  czy 5cm na upartego będzie ok no i czy xps coś poprawi przy tej grubości czy lepiej obniżyć 1 schód i dać 10cm ? Dodam ze cala piwnica jest w ziemi a jej ściany są ocieplone 8cm xps. Ogrzewanie będzie gazowe.
Bardzo proszę o porady..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

5 cm styropianu pod podłogówkę na gruncie to mało,

 

Dnia 3.04.2020 o 18:02, Toomo napisał:

Na podłogę na gotowo mam zostawione tylko 12cm gdzie muszę się wyrobić ze styropianem.

A jak dasz więcej izolacji i przekroczysz te 12 cm, to będziesz zawadzał głową o sufit? Jak pomieszczenie będzie o 10 cm niższe, to nie da się żyć?

 

Ten schodek będzie powodował wytrącenie z rytmu - to fakt...

 

ale można niewielkim nakładem pracy przerobić te schodki do piwnicy tak, aby rozmierzyć różnicę wysokości pierwszego schodka na te kilkanaście pozostałych schodków - wyjdzie po parę milimetrów różnicy... aby tylko zachować jednakowe wysokości dla wszystkich stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...