Skocz do zawartości

Ocieplenie ścian wełną skalną metodą ETICS


Recommended Posts

Napisano

Witam, planuję ocieplić dom zbudowany z porotherma 25 P+W wełną skalną 20cm metodą lekką mokrą. 

Jaką wełnę polecacie (np rockwool frontrock plus, petralana petrafas, isoroc isofas)i czy są tutaj osoby które ocieplały wełną i mogą się podzielić spostrzeżeniami po kilku latach użytkowania domu?

Zależy mi na wełnie z powodu akustyki gdzie styropian niestety słabo wypada.

Oprocz tego niepalność. Oddychanie ścian to podobno mit a przy dobrej wentylacji to i tak nie ma znaczenia raczej.

Nie wiem jak to się w zimie zachowuje - są podzielone opinie że może się coś wykraplać.

 Na wełnę planuję położyć tynk silikonowy.

Z tego co wyczytałem to wełna do etics;

- lepsza skalna

-dwugęstościowa/jednogęstościowa ;tutaj są zdania podzielone

-hydrofobowa zdecydowanie

-lambda wiadomo jak najniższa

-kołkować? raczej tak

-kłaść jak jest sucho bo może pociągnąć wodę chociaż są hydrofobowe to może nie jest aż tak groźnie

-w środku malować farbą lateksową ? tak wyczytałem ale nie wiem nic więcej

-lamelowana to chyba tylko do łuków (ona jest w wąskich pasach).

W Polsce dominuje rockwool (frontrock super i plus) ale są też inne znane firmy jak Paroc, isover

Jest też polska Petralana ale o niej w sieci nie ma wiele niestety.

 

 

kto coś wie proszę się podzielić  albo kto ma dom z ścianą dwuwarstwową ocieplony wełną.

pozdrawiam

Stanisław

Napisano

Wełna to bardzo dobry pomysł na izolację ściany murowanej. Jeżeli budynek jest nowowybudowany to musisz wiedzieć że wbudowujesz w ściany spora ilośc wody . Wełna mineralna będąc materiałem paroprzepuszczalnym umożliwia 4-6 krotne szybsze wysychanie ścian w stosunku do materiałów sztucznych. 
Możesz być spokojny o wykraplanie kondensatu bo po przeprowadzneiu analizy CW dla twojego rozwiazania  program nie pokazuje problemów z wilgocią. 

Jeżeli zamierzasz wycinać bonie użyj węlny jednogęstościowej . np. Frontrock plus lub Frontrock L 
Jeżeli zamierzasz stosować łączniki z talerzykiem z wełną lub wycinać  użyj wełny jednogestościowej . ( Frontrock plus lub Frontrock L)

W pozostały przypadkach wełna dwugestościowa Frontrock Super jest dobrym rozwiązaniem gdyż zawsze wierzchnia warstwa utwardzona zabezpiecza dodatkowo przed uszkodzeniami mechanicznymi 

Jeżeli chcesz pominąć stosowanie łączników mechanicznych to wówczas możesz użyć wełny lamelowej Frontrock L która może być mocowana wyłącznie za pomoca zaprawy klejącej  i klejona metodą grzebieniową. 

Jak będziesz miał dodatkowe pytania śmiało pytaj :) 

Napisano (edytowany)

Gdybym planował bonie to wtedy całość np z Frontrock plus a bonie z Frontrock L ?

Czy wszystko z frontrock L. Ona chyba w takich wąskich pasach jest?

I dlaczego L może być bez kołkowania?

 

Zleciłem analizę CW i wyszło, że w lutym może być około 10g/m2 kondensatu a w pozostałych wszystko odparowuje (jeśli dobrze to rozumiem).

Czyli chyba dobrze?

Edytowano przez euro_tuned (zobacz historię edycji)
Napisano

Wybierając te metodę i decydując się na kołkowanie, nie można zapomnieć o późniejszym wypełnieniu otworów zaślepkami z wełny. W przeciwnym razie nie zostanie zachowana ciągłość izolacji. 

Napisano
Dnia 19.03.2020 o 16:19, euro_tuned napisał:

Gdybym planował bonie to wtedy całość np z Frontrock plus a bonie z Frontrock L ?

Czy wszystko z frontrock L. Ona chyba w takich wąskich pasach jest?

I dlaczego L może być bez kołkowania?

 

Zleciłem analizę CW i wyszło, że w lutym może być około 10g/m2 kondensatu a w pozostałych wszystko odparowuje (jeśli dobrze to rozumiem).

Czyli chyba dobrze?

Jeżeli bonie chcesz wycinać to wówczas wszystko możesz zrobić Frontrock PLUS.  Jeżeli kondensat odparowuje to nie musisz się przejmowac bo w okresie letnim odparuje. możesz tez zwiększyć grubość izolacji i wowczas uniknąc powstania efektu kondensacji. 

Dnia 20.03.2020 o 10:08, euro_tuned napisał:

Jest szansa zobaczyć jakie wyniki wyszły z tych obliczeń CW ktore zrobiłeś? Próbowałem uruchomić program do obliczeń Rockwool ale mam tylko maca a program jest pod windowsa :/

podeślij mi na prv parametry przefrody i gdzie zlokalizowany jest budynek :) opisz dokładnie warstwy przegrody i ich grubości włącznie z grubością planowanego ocieplenia 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...