Skocz do zawartości

220 metrów dachu a wielkość zbiornika rozsaczajacego ^^


Platinum_

Recommended Posts

Napisano

Witam. Mam pytanie odnośnie zbiornika na deszczówkę z mojego przyszłego domu. A mianowicie jutro mam zamiar przywieźć zbiornik 1600l i w przyszłości zrobić w nim 40cm wlaz i poszatkować go otwornica ze spodu i po bokach . Planuje wykopać 2m dół.  Zasypać go kamieniem do 1 m i na górze położyć ten zbiornik. Teraz pytanie. Czy 1600l nadazy odbierać wodę z całych 220metrow dachu? Teren z dużą ilością kamienia . 

Napisano

A po co chcesz to "szatkować"? Nie lepiej złapać wodę i ją potem wypompować w użytecznym celu? I jaki masz dach, jednospadowy? 

Jak będziesz odbierał wodę z całego dachu?

Mają być jakieś dopłatydo zbiorników na deszczówkę.

Napisano

Wody mam opór i nie muszę za nią płacić.  Chce to puścić po prostu w ziemię. Dach 220m dwuspadowy. Odprowadzenie jedna rynna tył na 14m a z przodu dwie po 6 i jedna mała na 2m.

Napisano
5 godzin temu, Platinum_ napisał:

Wody mam opór i nie muszę za nią płacić.  Chce to puścić po prostu w ziemię.  

Więc puść swobodnie, po co przepuszczać to przez zbiornik? Jaka odległość tego zbiornika od domu, od fundamentów?

Napisano
6 godzin temu, retrofood napisał:

Więc puść swobodnie, po co przepuszczać to przez zbiornik? Jaka odległość tego zbiornika od domu, od fundamentów?

 

Zbiornik 6m od fundamentów.  Nie mam gdzie tego puścić swobodnie. Zero dostępu do jakiegokolwiek rowu itp. 

4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Z czasem zbiornik zamuli się  napływającym przez otwory gruntem, a pojemność zbiornika teoretycznie pomieści wodę z opadu rzędu 5 mm. 

Woda z opadu rzędu 5mm ? Jak to mam rozumieć? W zbiorniku mam zrobiony wlaz po to aby go co jakiś czas wyczyścić.  Z zewnątrz można zastosować agrotkaninę na bokach dziury w ziemi przed obsypaniem kamieniami.

Napisano
7 godzin temu, Platinum_ napisał:

Woda z opadu rzędu 5mm

IMGW podaje takie dane - np opad 5 mm na 1 metr kwadratowy powierzchni, czyli 5dcm3 na i m2.

Z dachu o powierzchni 220 m2 - przy założeniu, że wszystko spłynie do zbiornika - nazbierasz 1,1 m3 deszczówki, tzn 1100 litrów

20 godzin temu, Platinum_ napisał:

Chce to puścić po prostu w ziemię.

A co to za ziemia?

Jeśli to kamienie w glinie, to zapomnij o rozszączaniu i "puszczaniu po prostu w ziemię"

Napisano
36 minut temu, uroboros napisał:

IMGW podaje takie dane - np opad 5 mm na 1 metr kwadratowy powierzchni, czyli 5dcm3 na i m2.

Z dachu o powierzchni 220 m2 - przy założeniu, że wszystko spłynie do zbiornika - nazbierasz 1,1 m3 deszczówki, tzn 1100 litrów

A co to za ziemia?

Jeśli to kamienie w glinie, to zapomnij o rozszączaniu i "puszczaniu po prostu w ziemię"

To co mam zrobić? Nie mam gdzie tego puścić 

Napisano
1 godzinę temu, Platinum_ napisał:

To co mam zrobić? Nie mam gdzie tego puścić 

No sorry, jak to gdzie? Przecież nie budowałeś domu w jeziorze, prawda? Chyba ta woda dotychczas gdzieś wsiąkała. Więc dlaczego ma nie wsiąkać teraz, skoro ilość opadów wciąż się zmniejsza? Wydaje mi się, że zbyt mocno przejąłeś się tematem. Jaki obszar ma Twoja działka?

Napisano
1 godzinę temu, Platinum_ napisał:

To co mam zrobić? Nie mam gdzie tego puścić 

Rozumiem, że chcesz zebrać wodę do zbiornika w czasie opadu i potem rozsączyc w terenie - no to zrób wyjście z tego zbiornika drenami, dalej od domu. Kilka rur drenarskich obok siebie jakieś 50 cm pod pow. terenu. Ale nie wiadomo, jak to się zachowa w zimie.

A więc najpierw powinno się zrobić wykop, zobaczyć czy masz grunt chłonny - jeśli tak - to trzeba zrobić rozsączanie głębiej - ale też drenarskimi rurami w warstwie chłonnej - i wtedy również w zimie to będzie działać.

 

Natomiast sypanie kamienia do warstwy nieprzepuszczalnej (jak apisałeś - pod zbiornik) - np gliny - nic nie da. Wg mnie.

Napisano
9 godzin temu, retrofood napisał:

No sorry, jak to gdzie? Przecież nie budowałeś domu w jeziorze, prawda? Chyba ta woda dotychczas gdzieś wsiąkała. Więc dlaczego ma nie wsiąkać teraz, skoro ilość opadów wciąż się zmniejsza? Wydaje mi się, że zbyt mocno przejąłeś się tematem. Jaki obszar ma Twoja działka?

Wyżej dostałem odpowiedź że taki zbiornik chłonny mi nic nie da . 11 arów 

  • 5 miesiące temu...
Napisano

Przede wszystkim sprawdż przepuszczalność gleby do głębokości 2 m . Potem będziesz miał okazję , kopać dreny , czy kamienie . A jak dreny , to i kamienie i włóknina , a rynny pionowe z siatką zbierającą liście i odpady. Wejście do włazu może być niebezpieczne bez wyciągu gazów / zawsze /z liną i nawet zwykłym odkurzaczem , a poślizg na zadku i tak murowany  .5cm     , to jest optymalny pozom deszczu , a jeśli  następuje Urwanie chmury , to jeszcze nie wiesz , gdzie będziesz szukał twojego DEKLA z włazu . Bez drenów usłyszysz pulsowanie ZIEMI , a potem wystrzał , i to może być najlepsze zakończenie prób doświadczalnych. Obserwowałem kilka razy urwanie chmur na blokach mieszkalnych , gdzie studzienki nie odebrały w mieście wody i tynk na ścianach na 2im piętrze wyrwało do 5cm w głąb ściany.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...