Skocz do zawartości

Modernizacja starej kotłowni


Recommended Posts

Napisano

Nie jestem hydraulikiem, ale ze względów finansowych muszę sobie poradzić z projektem i wykonaniem, jeżeli ktoś znający temat będzie chciał mi pomóc to z góry dziękuje.

W razie zaniku prądu mam w kotłowni system zasilania awaryjnego, który pracuje z pompą przez 12 godz.

Kotłownia jest umieszczona pól metra poniżej mieszkania grzejniki mam na parterze i piętrze.

Zbiornik wyrównawczy otwarty (obecnie) umieszczony jest na piętrze pod sufitem nie fachowo, bo podpiąłem go na tej samej rurze (18mm), co zasilanie na grzejniki a powinna być osobna rura, ale sprawdził się już kilka razy jak kocioł zagotował wodę, gwizdało, stukało, ale wyrzucało wodę.

W nowym projekcie planuje zainstalować zbiornik przeponowy i przelewowy dla bezpieczeństwa chcę zamontować zawór schładzający dwufunkcyjny lub wężownice z chłodnicą, nie wiem co  będzie działać lepiej i bezpieczniej. Dołączam projekty do oceny i jeden rys. instalacji w mieszkaniu.

 

Mam kilka pytań:

1.Czy zbiornik przelewowy może być w kotłowni ok.30 cm nad buforem? (rys.nr1)

2.Czy można połączyć dwa zbiorniki membranowe 35l zamiast jednego dużego 70l ? (rys.nr2)

3. Czy piec na węgiel można podłączyć do wężownicy w buforze ?

4. Jakie zastosować przekroje rur miedzianych do moich projektów ?

5. Jakie zawory mieszające Afriso  ¾ ‘’czy może 1’’ i jaka przepustowość ?

6. Czy pompy są w odpowiednich miejscach ?

Dziękuje

 

 

 

1.1a Szczegółowy - forum.png

1.1b Szczegółowy - forum.png

Odbiorniki w mieszkaniu 2.png

Napisano

AVR/UPS 1000 W to chyba za dużo. Pompa, dmuchawa, podajnik ewentualnie. Wystarczy AVR (ze stabilizacją sinus w trosce o elektroniczną pompę obiegową) 300 W w picu 500 W + akumulator 60 Ah. Chyba, że masz jeszcze jakiś elektrozawory i dodatkowe pompy, których łączna moc (przypadek awaryjny, ale możliwy) przekroczy 300 W, a prąd wyłączą na cały dzień. Wtedy jednak dobierasz akumulator o większej pojemności. Takie pytanie w Twojej wyliczance nie padło, ale zauważyłem na schemacie zasilanie awaryjne.

Napisano
19 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

AVR/UPS 1000 W to chyba za dużo. Pompa, dmuchawa, podajnik ewentualnie. Wystarczy AVR (ze stabilizacją sinus w trosce o elektroniczną pompę obiegową) 300 W w picu 500 W + akumulator 60 Ah. Chyba, że masz jeszcze jakiś elektrozawory i dodatkowe pompy, których łączna moc (przypadek awaryjny, ale możliwy) przekroczy 300 W, a prąd wyłączą na cały dzień. Wtedy jednak dobierasz akumulator o większej pojemności. Takie pytanie w Twojej wyliczance nie padło, ale zauważyłem na schemacie zasilanie awaryjne.

W mojej okolicy bywa że niema prądu 10 godz. i dłużej  system zasilania awaryjnego to robota mojego znajomego elektryka mam już go od kilku lat  .Zdarza się że i telewizor do niego podłączam. Kotłownie w przyszłości będę rozbudowywał także nie wiem co jaszcze będę do niego podłączał.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry.   Dom parterowy, poddasze nieużytkowe. Obecnie budowany z Ytong.   Czy warto kombinować i zamienić ostatnią warstwę Ytong na Solbet? Podniesie mi to o 4 cm wieniec względem sufitu podwieszanego.  Dla Ytong wieniec zacznie się 4 cm wyżej niż linia sufitu, a dla Solbetu będzie to 8 cm. Czy ma to jakiś wymierny wpływ na izolacyjność termiczną?
    • Szanowny Panie,   Pański przypadek wymaga głębszej analizy, ponieważ z opisu wynika dość duży stopień skomplikowania. Możemy domyślać się, że w pewnych obszarach połaci dachowych lub bezpośrednio do nich przyległych znajdują się ściany budynku, które planuje Pan ocieplić warstwą termoizolacji. W takim przypadku sugerujemy wykonać minimum w postaci ocieplenia fragmentów ścian w obszarze styku z dachem. Należy pamiętać, że każda aktywność na dachu po jego ułożeniu może skutkować zniszczeniem pokrycia dachowego lub jego trwałym uszkodzeniem wymagającym wymiany. Wszelkiego rodzaju zaprawy, kleje i tynki mogą uszkodzić powłokę lakierniczą doprowadzając do jej zniszczenia. Powstałe na późniejszym etapie prac dociepleniowych uszkodzenia mechaniczne profilu do nieszczelności. Jest wiele zagrożeń wynikających z czynnika ludzkiego, które należy brać pod uwagę. Jest więc możliwe wykonanie docieplenia a w późniejszym czasie pokrycia dachowego, wiąże się to jednak z dużym ryzykiem jego uszkodzenia i/lub z niemożliwością jego wykonania. Rekomendujemy w pierwszej kolejności wykonanie docieplenia na całym obszarze ścian, a w kolejnym etapie dopiero montaż pokrycia dachowego. ___________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Ok  tak to wygląda . Jednym słowem mówiąc bajazol . Chciałem zdystansować podłogę od wełny o jakieś 3 centymetry. Natomiast nie wiem, co z tymi ścianami szczytowymi. ? Zdejmować to robić najpierw jakiś stellarz. Na ścianie też mu chciały mieć jakąś półkę, a popakanie niespodzianka myślałem, że zostawią je gołe.
    • Komentarz dodany przez Mciek: Zdecydowanie odradzam
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...