Skocz do zawartości

Dom 80 metrów KOSZT budowy


Recommended Posts

Napisano

Witam,  czy ktoś może mi określić koszt budowy takiego domu :

https://www.archipelag.pl/projekty-domow/mini-1-g1?AreaMax=93&AreaMin=20&Category=913h3e405mn2lf&Garage=1&List=Size3&SearchForm=1&Type=1

Myślicie , że ze wszystkim mogę się zmienić w 200 tyś? Do stanu deweloperskiego ? W projekcie jest kominek , z którego byśmy zrezygnowali,  co obniży koszty . Proszę o odpowiedź

 

Napisano

Zależy jakim systemem będziesz budował.

I w  jakim standarcie wykończenie zrobisz.

Napisano

Chodzi raczej o to,  czy te 200 tyś wystarczy mi na postawienie ścian,  okien,  drzwi,  dachu  , podłączenie wody,  energii i ogrzewania i w środku zrobienie wszystkiego do takiego stanu ze będzie można robić już samemu remont (malowanie ścian,  płytki, panele itd.)

Wiadomo że materiał  nie będzie chińskim bublem ale  nie też super drogi,  raczej taki standard , jeżeli byłaby możliwość na czymś przyciąć koszty byłoby super. 

  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)

bo nikt nie jest wróżką.

Widocznie nikt na forum nie budował by znać aktualne koszty.

A szacować koszty na podstawie obrazka, bez wykazu materiałów to wróżenie.

Zasadniczo im mniejszy dom tym wyższy koszt m2, bowiem wiele kosztów jest stałych, niezależnie od metrażu (wynagrodzenie kierbuda, geodeta, przyłącza, dokumentacja).

 

Tak naprawdę ten dom ma ponad 100m2. Co przy przeliczniku 3,5 tyś średniej GUS daje 350 tyś do stanu deweloperskiego.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano

No jak chcesz zejść z koszatami to poszukaj dachu dwuspadowego - są tańsze w wykonaniu i materiał też generuje mniej odpadu. Dach kopertowy do sporo ścinków (blachy czy dachówki) do tego drogie obróbki koszy i najlepiej jak to zrobi doświadczona ekipa.
W takim metrażu do 140 metrów widziałem ostatnio jakieś reklamy na prefabrykowane domy z drewna - przywożą na budowę i składają wszstko łącznie z dachem na miejscu w jeden dzień. Nie wiem jak to potem w eksploatacji wygląda ale ceny zdaje się zaczynały się w granicach 300k PLN za stan z instalacjami (przy konstrukcji szkieletowej oczywiście).

Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...