Skocz do zawartości

Klej do podłogi


kolocz

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Będę kłaść płytki 30x30 w kuchni (25m³) ogrzewanie podłogowe. Zamierzałem kupić klej atlasu geoflex ale opinie w Internecie są mieszane. Polecono mi Ceresit cm 17 ale cena mi nie odpowiada xd Czy może ktoś polecić klej w dobrej cenie podobny jakościowo do Ceresit ?

Edytowano przez kolocz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

No to może Mapei Adesilex P9.

Nie patrz na opinie bo nic nie kupisz. Te opinie są pisane większości przez nawiedzonych i cichych naganiaczy aby wyrobić firmie negatywną opinię. Altas co prawda kiedyś miał chwilę słabości i dużo wykonawców odeszło od używania chemii Altasa ale generalnie produkty tej firmy są dobre i godne polecenia.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano

Słusznie pisze mhtyl! popytaj glazurników czego używają...

 

Bierz Atlasa Plusa - nie musi być Geoflex na taki wymiar płytek!

 

Sam będziesz kładł te płytki? Jeśli nie - daj możliwość wyboru kleju wykonawcy. On ma sprawdzoną chemię budowlaną i wybierze najlepiej!

Oczywiście będziesz miał dobrego, sprawdzonego na innych realizacjach wykonawcę :).

 

W przeciwnym razie pamiętaj o rozrobieniu KAŻDEGO kleju DOKŁADNIE według receptury zamieszczonej na worku!

Napisano
26 minut temu, mhtyl napisał:

No to może Mapei Adesilex P9.

Nie patrz na opinie bo nic nie kupisz. Te opinie są pisane większości przez nawiedzonych i cichych naganiaczy aby wyrobić firmie negatywną opinię. Altas co prawda kiedyś miał chwilę słabości i dużo wykonawców odeszło od używania chemii Altasa ale generalnie produkty tej firmy są dobre i godne polecenia.

Właśnie tak słyszałem o tym atlasie. Dzięki za opd wybiorę właśnie ten atlas plus ;) Mapei odpada narazie .

6 minut temu, uroboros napisał:

Słusznie pisze mhtyl! popytaj glazurników czego używają...

 

Bierz Atlasa Plusa - nie musi być Geoflex na taki wymiar płytek!

 

Sam będziesz kładł te płytki? Jeśli nie - daj możliwość wyboru kleju wykonawcy. On ma sprawdzoną chemię budowlaną i wybierze najlepiej!

Oczywiście będziesz miał dobrego, sprawdzonego na innych realizacjach wykonawcę :).

 

W przeciwnym razie pamiętaj o rozrobieniu KAŻDEGO kleju DOKŁADNIE według receptury zamieszczonej na worku!

Układam sam ;) i idę w ten atlas plus dużo dobrego o nim słyszałem więc nie ma co szukać dobra cena i wgl ... Podziękował +

Napisano
13 minut temu, uroboros napisał:

Bierz Atlasa Plusa - nie musi być Geoflex na taki wymiar płytek!

No właśnie, zapomniałem jeszcze polecić Atlasa Plus. Zresztą jest chyba najpopularniejszy klej Atlasa do klejenia płytek na ogrzewaniu podłogowym.

8 minut temu, kolocz napisał:

Właśnie tak słyszałem o tym atlasie. Dzięki za opd wybiorę właśnie ten atlas plus ;) Mapei odpada narazie .

Najważniejsze to to, aby klej był tzw elastyczny bo do podłogówki tylko taki.

Napisano

Są różne szkoły... wiele lat temu zaczynałem od Ceresitu 11, kupowanego w Pewexie - CE17 był kilkukrotnie droższy - i to w dewizach :zalamka:

Potem rozwijał produkcję Atlas, był bardziej dostępny, więc kleiłem niebieskim Atlasem. Jeździłem na szkolenia, Atlas rozszerzał asortyment i właściwie do końca mojej "kariery" wykorzystywałem chemię Atlasa... Pomimo, że dyplom mistrza glazurnika zdobyłem w Gliwicach w "sercu" Mapei - nie zmieniłem producenta chemii budowlanej!

I na Atlasie nie zawiodłem się nigdy... dlatego polecam Atlasa!

Napisano

Pod koniec lat 90 - tych popularność Atlasa na wschodzie była taka, że fałszerze zgłaszali się do mnie chcąc kupić worki na klej z nadrukiem Atlasa. Ja ich zamówień nie przyjmowałem, ale kto wie czy jakiejś drogi nie znaleźli i nie podrabiali...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...