Skocz do zawartości

Historia edycji

ErprzezO

ErprzezO

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Czy to są DOKŁADNIE te same pęknięcia? (po usłojeniu tej "zielonej" belki wydaje mi się, że nie :scratching: ale mogę się mylić...)

Jeśli tak, to trudno jest nazwać płatwią tą "zieloną" belkę... ona jest jakoś przymocowana pomiędzy krokwiami i zwieńcza kawałek "ścianki jakby-kolankowej" Pęknięcie na niej jest spowodowane naciskiem krokwi przy ścianie szczytowej i tu pewnie nie ma - jak pisałem wcześniej - wieńca, tylko bloczek wiążący ze szczytową ścianą i pęknięty jest tylko tynk (kawałek pofalowany pęknięcia)...Ciekawe, czy masz fotki z budowy przed zatynkowaniem tego miejsca?

Tak to te same pęknięcia, drugie zdjęcie pokazuje problem z bliska. Zdjęć z budowy przed zatynkowaniem nie mam kupiłem gotowy od dewelopera nie budowała to moja ekipa. Zawszę mogę skuć ten tynk betonowy i sprawdzić aby mieć pewność, czy się mylę?

 

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Raczej tak... dachówka ceramiczna jest najcięższym pokryciem i trudno pomyśleć, że na więźbę projektowaną na dachówkę bitumiczną  można położyć dachówkę ceramiczną...

W projekcie konstrukcyjnym znalazłem następujące informacje:

Słupy i słupki ścianki kolankowej: żelbetowe monolityczne o przekrojach i zbrojeniu jak na rysunkach. Beton C16/20, stal A-III i A-0 (strzemiona).

Wieńce: żelbetowe monolityczne o przekrojach i zbrojeniu jak na rysunkach. Beton C20/25, stal A-III i A-O (strzemiona).

Nadproża: żelbetowe monolityczne o przekrojach i zbrojeniach jak na rysunkach. Beton C20/25, stal A-III i A-O (strzemiona).

Dach: drewniany dwuspadowy, nachylony pod kątem 40 stopni, konstrukcji płatwiowo-kleszczowej z płatwiami pośrednimi. Drewno sosnowe klasy C-27 zabezpieczone preparatami grzybobójczymi i ogniochronnymi np. "FireSmart Bio/Ppoż", "Drewnochron" lub "Fobos M4".

 

51 minut temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Znaczy, najpierw trzeba ustalić czy dach wykonano zgodnie z projektem.

Załączam projekt konstrukcji dachu, fundamentów i stropów.

 

projekt-1.jpg

projekt-2.jpg

projekt-3.jpg

projekt-4.jpg

ErprzezO

ErprzezO

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Czy to są DOKŁADNIE te same pęknięcia? (po usłojeniu tej "zielonej" belki wydaje mi się, że nie :scratching: ale mogę się mylić...)

Jeśli tak, to trudno jest nazwać płatwią tą "zieloną" belkę... ona jest jakoś przymocowana pomiędzy krokwiami i zwieńcza kawałek "ścianki jakby-kolankowej" Pęknięcie na niej jest spowodowane naciskiem krokwi przy ścianie szczytowej i tu pewnie nie ma - jak pisałem wcześniej - wieńca, tylko bloczek wiążący ze szczytową ścianą i pęknięty jest tylko tynk (kawałek pofalowany pęknięcia)...Ciekawe, czy masz fotki z budowy przed zatynkowaniem tego miejsca?

Tak to te same pęknięcia, drugie zdjęcie pokazuje problem z bliska. Zdjęć z budowy przed zatynkowaniem nie mam kupiłem gotowy od dewelopera nie budowała to moja ekipa. Zawszę mogę skuć ten tynk betonowy i sprawdzić aby mieć pewność, czy się mylę?

 

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Raczej tak... dachówka ceramiczna jest najcięższym pokryciem i trudno pomyśleć, że na więźbę projektowaną na dachówkę bitumiczną  można położyć dachówkę ceramiczną...

W projekcie konstrukcyjnym znalazłem następujące informacje:

Słupy i słupki ścianki kolankowej: żelbetowe monolityczne o przekrojach i zbrojeniu jak na rysunkach. Beton C16/20, stal A-III i A-0 (strzemiona).

Wieńce: żelbetowe monolityczne o przekrojach i zbrojeniu jak na rysunkach. Beton C20/25, stal A-III i A-O (strzemiona).

Nadproża: żelbetowe monolityczne o przekrojach i zbrojeniach jak na rysunkach. Beton C20/25, stal A-III i A-O (strzemiona).

Dach: drewniany dwuspadowy, nachylony pod kątem 40 stopni, konstrukcji płatwiowo-kleszczowej z płatwiami pośrednimi. Drewno sosnowe klasy C-27 zabezpieczone preparatami grzybobójczymi i ogniochronnymi np. "FireSmart Bio/Ppoż", "Drewnochron" lub "Fobos M4".

 

44 minuty temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Znaczy, najpierw trzeba ustalić czy dach wykonano zgodnie z projektem.

Informacje w projekcie konstrukcyjnym jak powyżej.

49 minut temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Znaczy, najpierw trzeba ustalić czy dach wykonano zgodnie z projektem.

Załączam projekt konstrukcji dachu, fundamentów i stropów.

projekt-1.jpg

projekt-2.jpg

projekt-3.jpg

projekt-4.jpg

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...