Skocz do zawartości

Dziury w bloczkach


Recommended Posts

21 minut temu, Pawel15 napisał:

Co z takimi dziurami się robi? Czy normalne jest to przy murowaniu ?

Nie powinno ich być, to jest niechlujne murowanie ale jak widzę masz ścianę 2W więc ocieplenie załatwi sprawę tych prześwitów.

Możesz w te dziury psiknąć piankę montażową aby je zlikwidować.

Link do komentarza
7 minut temu, uroboros napisał:

Tylko nie dopuść do zaklejania tych dziur zwykłą zaprawą cementową!

A czemu tak nie wolno?

Pytam bo ja u siebie mam kilka/kilkanaście dziur po wiertle jak szalunki mocowali... Od wewnątrz tynk dziury przykrył ale z zewnątrz też myślę czy może piankę dać

Link do komentarza
24 minuty temu, usiek napisał:

Aaaa... no tak :)

Czyli u siebie też lepiej zapiankowac niż zostawić pustą dziurę?

Pianka nie zaszkodzi ale Ty masz ścianę 2W tak samo jak autor tematu i wszelakie niedociągnięcia zniweluje ocieplenie. Gorzej jest gdy przy ścianie 1W są takie szpary, wtedy jest to niedopuszczalne.

Link do komentarza

Ściana 2W została zaprojektowana jako ściana 2W. A dziury powodowałyby, że ze ściany robiłoby się w tych miejscach 2W-1. 

 

PS. Widziałem taką "budowę" na filmie z Rosji. Wykonawcy układali kilka warstw pustaków i natychmiast "zachlapywali" powierzchnię ściany jakby tynkowali. Po obydwu stronach. Dzięki czemu "postępy" robili bardzo szybkie, ściany postawili, kasę wzięli, a inwestor nie miał pojęcia, że cały budynek trzyma się tylko na "tynku", pustaki między sobą nie były niczym spajane.

Link do komentarza
5 minut temu, retrofood napisał:

PS. Widziałem taką "budowę" na filmie z Rosji. Wykonawcy układali kilka warstw pustaków i natychmiast "zachlapywali" powierzchnię ściany jakby tynkowali. Po obydwu stronach. Dzięki czemu "postępy" robili bardzo szybkie, ściany postawili, kasę wzięli, a inwestor nie miał pojęcia, że cały budynek trzyma się tylko na "tynku", pustaki między sobą nie były niczym spajane.

Ten filmik to już chyba każdy widział i był to filmik zrobiony bardziej dla jaj i dla na zdobycie jak największej oglądalności aniżeli  budowa na serio.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...