Skocz do zawartości

Grzyb/pleśń na ścianie


Recommended Posts

Napisano

Witam 

Mieszkam na 1 pietrze w bloku, blok wybudowany około lat 80, ma 4 piętra. Moje mieszkanie ma 25m2. Na ścianie dylatacyjnej pojawia się grzyb/pleśń od grudnia zeszłego roku w lato tez jest. Ściana ma długość 5m 

Teraz zakończył się remont bloku czyli ocieplenie wymiana rynien itp ale to co było nadal się pojawia. Piętro niżej jest mieszkanie w którym nikt nie mieszka. Raz byłem w tym mieszkaniu ale grzyba w nim nie ma tak samo jak sąsiad wyżej tez grzyba niema chociaż on ma Meblościankę na cała ta ścianę 

W moim mieszkaniu był pan inskeptor z spółdzielni i uznał ze to moja wina bo sofa powinna być minimum 50cm od ściany gdzie był grzyb,grzyba kazał wyczyścić Ludwikiem poczekać aż wyschnie i nie powinien się już pojawiać a nadal się pojawia. Sofa była najpierw 15cm teraz jest 30cm od ściany. Mieszkanie jest codziennie wietrzone a grzyb jak był tak jest. Stosowałem już preparaty na grzyb jak i osuszacze powietrzna te z granulkami w pojemniku. Na mieszkaniu mam 22-23oC 

Pozdrawiam

 

 

45CA8BE7-A5BE-476A-AA9D-8D5F44FFF696.jpeg

A402D977-CEB1-447A-BA03-A90B8B683E8F.jpeg

816F218A-E8FF-4C29-9AF8-98768AA1C529.jpeg

Napisano
43 minuty temu, Blusik napisał:

W moim mieszkaniu był pan inskeptor z spółdzielni i uznał ze to moja wina bo sofa powinna być minimum 50cm od ściany gdzie był grzyb,grzyba kazał wyczyścić Ludwikiem poczekać aż wyschnie i nie powinien się już pojawiać a nadal się pojawia. Sofa była najpierw 15cm teraz jest 30cm od ściany. Mieszkanie jest codziennie wietrzone a grzyb jak był tak jest. Stosowałem już preparaty na grzyb jak i osuszacze powietrzna te z granulkami w pojemniku. Na mieszkaniu mam 22-23oC 

Ten pan inspektor nie zna sie na rzeczy. Ludwikiem czyścić?? Do tego są specjalne środki. Jednym z lepszych jest środek firmy SAVO Przeciw Pleśni. Powodem tego jest słaba wentylacja pomieszczenia i wietrzenie nic nie da, musisz zadbać o lepszą wentylację. 

Może być też że w tym miejscu masz mostek i dlatego wchodzi wilgoć. Co to jest za ściana? zewnętrzna czy wewnętrzna działowa bo o ścianie dylatacyjnej nie słyszałem.

Napisano
1 godzinę temu, Blusik napisał:

Witam 

Mieszkam na 1 pietrze w bloku, blok wybudowany około lat 80, ma 4 piętra. Moje mieszkanie ma 25m2. Na ścianie dylatacyjnej pojawia się grzyb/pleśń od grudnia zeszłego roku w lato tez jest. Ściana ma długość 5m 

Teraz zakończył się remont bloku czyli ocieplenie wymiana rynien itp ale to co było nadal się pojawia. Piętro niżej jest mieszkanie w którym nikt nie mieszka. Raz byłem w tym mieszkaniu ale grzyba w nim nie ma tak samo jak sąsiad wyżej tez grzyba niema chociaż on ma Meblościankę na cała ta ścianę 

W moim mieszkaniu był pan inskeptor z spółdzielni i uznał ze to moja wina bo sofa powinna być minimum 50cm od ściany gdzie był grzyb,grzyba kazał wyczyścić Ludwikiem poczekać aż wyschnie i nie powinien się już pojawiać a nadal się pojawia. Sofa była najpierw 15cm teraz jest 30cm od ściany. Mieszkanie jest codziennie wietrzone a grzyb jak był tak jest. Stosowałem już preparaty na grzyb jak i osuszacze powietrzna te z granulkami w pojemniku. Na mieszkaniu mam 22-23oC 

Pozdrawiam

 

 

45CA8BE7-A5BE-476A-AA9D-8D5F44FFF696.jpeg

A402D977-CEB1-447A-BA03-A90B8B683E8F.jpeg

816F218A-E8FF-4C29-9AF8-98768AA1C529.jpeg

Moim zdaniem mogą być dwie przyczyny. Pierwsza, jeśli jest to ściana dylatacyjna, do pozostaje pytanie o uszczelnienie dylatacji przed napływem zimnego powietrza. Wewnętrzna temperatura ściany powinna być niższa nie więcej niż 3 - 4 oC od temperatury powietrza w  pomieszczeniu. Druga przyczyna, to wysoka wilgotność powietrza w pomieszczeniu, powyżej 60%. Wietrzenie, szczególnie zimą osusza powietrze w pomieszczeniu ale jednocześnie wyziębia ściany, czyli "na dwoje babka wróżyła". Użycie osuszacza jak najbardziej wskazane, przy czym warto by zakupić prosty higrometr, aby ocenić skuteczność działania tego typu osuszacza. Osuszacze z granulkami mają małą wydajność, czyli skuteczność zbierania wilgoci z powietrza. W tym przypadku stosowanie Ludwika ?????????

Napisano
33 minuty temu, mhtyl napisał:

Ten pan inspektor nie zna sie na rzeczy. Ludwikiem czyścić?? Do tego są specjalne środki. Jednym z lepszych jest środek firmy SAVO Przeciw Pleśni. Powodem tego jest słaba wentylacja pomieszczenia i wietrzenie nic nie da, musisz zadbać o lepszą wentylację. 

Może być też że w tym miejscu masz mostek i dlatego wchodzi wilgoć. Co to jest za ściana? zewnętrzna czy wewnętrzna działowa bo o ścianie dylatacyjnej nie słyszałem.

Ściana między jedna częścią bloku a druga częścią między nią jest szpara 

Napisano
5 minut temu, Blusik napisał:

Ściana między jedna częścią bloku a druga częścią między nią jest szpara 

Ta szpara może być właśnie przyczyną ze wychodzi pleśń.

Napisano (edytowany)
2 minuty temu, mhtyl napisał:

Ta szpara może być właśnie przyczyną ze wychodzi pleśń.

Tylko właśnie tylko ja mam tego grzyba i pleśń sąsiad z dołu nie ma a sąsiada z góry ma tam meblościankę.

 

Sasiad na dole nie mieszka wiec tam nie grzeje ani nic. Szpara została tylko zakryli chyba styropianem 15cm

 

wentylacja to dwie kratki jedna w kuchni i łazience. Obie ciąga

Edytowano przez Blusik (zobacz historię edycji)
Napisano
2 minuty temu, Blusik napisał:

Tylko właśnie tylko ja mam tego grzyba i pleśń sąsiad z dołu nie ma a sąsiada z góry ma tam meblościankę.

 

Za meblościanką nie ma dostępu powietrza i to powoduje że robi się grzyb. Założę się że u sąsiada za meblościanką tez pojawił się grzyb.

Napisano
6 minut temu, Blusik napisał:

A taki osuszacz za 100zl elektryczny niby do 30m2 będzie dobry?

 

a jak polepszyć wentylacje zamontować nawiewy w oknie ?

Z osuszaczem  nie mam pojęcia jaki będzie dobry i czy w ogóle on coś pomoże.

Wentylacja natomiast powinna mieć nawiew ale przede wszystkim dobry wywiew.

Napisano
1 godzinę temu, Blusik napisał:

 . Mieszkanie jest codziennie wietrzone a grzyb jak był tak jest.    

Mieszkanie ma mieć wentylację, a nie być wietrzone. W mieszkaniach pod Tobą nikt nie mieszka, nie ma pary i wilgoci, więc nie ma grzyba.

No i nie ma mebli, które blokują opływ powietrza.

Napisano
3 godziny temu, Blusik napisał:

Szpara została tylko zakryli chyba styropianem 15cm

Ale co zakryli?

Jak ocieplili ścianę od zewnątrz, to dobrze.

Teraz pozbądź się grzyba odpowiednim preparatem i popraw wentylację.

 

Jakie masz okna?

Napisano

Chociaż, jak ten grzyb jest już dłuższy czas, zrobiłbym inaczej.

Weź zdrap farbę aż do tynku, i trochę tynku. Pożniej rozrób wodę z octem spirytusowym w stosunku 1 jedn. octu-3jedn. wody i porzadnie wyszoruj.

Potem zostaw do wywietrzenia, zagruntuj, napraw tynk, pomaluj.

 

Wietrzenie uskutecznij

Napisano
25 minut temu, MrTomo napisał:

Ale co zakryli?

Jak ocieplili ścianę od zewnątrz, to dobrze.

Teraz pozbądź się grzyba odpowiednim preparatem i popraw wentylację.

 

Jakie masz okna?

Okna plastik 

W sensie zakryli ta dziurę między budynkami tak ze została wolna przestrzeń w środku a bo bokach jest okryta styropianem.

 

czy wywietrzniki wrebowe się nadadzą do okna jako wspomaganie wentylacji?

Napisano
1 godzinę temu, Blusik napisał:

Okna plastik 

W sensie zakryli ta dziurę między budynkami tak ze została wolna przestrzeń w środku a bo bokach jest okryta styropianem. 

A od góry?

Napisano
13 godzin temu, Blusik napisał:

Tylko właśnie tylko ja mam tego grzyba i pleśń sąsiad z dołu nie ma a sąsiada z góry ma tam meblościankę.

 

Sasiad na dole nie mieszka wiec tam nie grzeje ani nic. Szpara została tylko zakryli chyba styropianem 15cm

 

wentylacja to dwie kratki jedna w kuchni i łazience. Obie ciąga

Sądzę, że obecny problem, po części wynika z zaszłości, kiedy przestrzeń dylatacyjna była otwarta, przez co ściana była zimniejsza, bardziej zawilgocona. Teraz zainstalowano ocieplenie ale wilgoć w ścianie pozostała, co niekorzystnie wpływa na jej izolacyjność. Spróbuj na dwa, może trzy tygodnie odstawić od ściany meble, ogrzewać ją przy pomocy "farelki" czyli grzejnika z wentylatorem lub jakiś promiennik podczerwieni. Kiedy ściana wyschnie, będzie suchsza a tym samym "cieplejsza", w tym znaczeniu, że będzie lepiej izolowała. Suchej ściany grzyb się nie ima, a dla zniszczenia jego zarodników zastosuj jeden z preparatów grzybobójczych. Zachowa kolejność działań.

Napisano
2 godziny temu, Parkiet Komplex napisał:

Sądzę, że obecny problem, po części wynika z zaszłości, kiedy przestrzeń dylatacyjna była otwarta, przez co ściana była zimniejsza, bardziej zawilgocona. 

Ja jednak podejrzewam, iż ściana w tej szparze, ze względu na kiepski dostęp, nie została właściwie zabezpieczona. Tylko nie bardzo wiadomo jak to sprawdzić. Może kamerą termowizyjną?

Napisano
44 minuty temu, retrofood napisał:

Ja jednak podejrzewam, iż ściana w tej szparze, ze względu na kiepski dostęp, nie została właściwie zabezpieczona. Tylko nie bardzo wiadomo jak to sprawdzić. Może kamerą termowizyjną?

Oczywiście, bez sprawdzenia możemy tylko przypuszczać.

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...