Skocz do zawartości

Dobór grzejników do mieszkania


Recommended Posts

Napisano

Witam Panowie.

Poszukuje porady odnośnie doboru grzejników do mieszkania. Na początku dodam że mieszkanie jest ocieplone zewnątrz i wewnątrz. Potrzebuje dobrać grzejnik elektryczny do łazienki która znajduję się w  po miedzy dwoma ogrzewanymi pomieszczeniami a łazienka ma 8,56 m2. Byłem dzisiaj w dużej sieciówce i Pan powiedział mi żeby liczyć 120 W na każde pomieszczenie.  Jeden z pokoi ma 20 m oraz drugi pokój ma 21. Szukam po różnych forach jaką moc dobrać Watt do pomieszczenia wszędzie jest podawana różna wartość. Niestety sam nie znam się na doborze mocy do pomieszczenia mogę liczyć na waszą pomoc ?

Pozdrawiam

 

 

Napisano

Opisz dokładniej jak

4 godziny temu, Norbert Żugaj napisał:

mieszkanie jest ocieplone zewnątrz i wewnątrz

Mieszkanie jest w domku, czy bloku - ewentualnie na którym piętrze.

Napisano

Czy w tej łazience jest inne źródło ciepła? Innymi słowy, czy ma ją orzewać tylko ten grzejnik, czy np. ma ogrzewanie podłogowe?

Czy łazienka ma ścianę zewnętrzną i okno?

Jakie jest, przynajmniej w przybliżeniu ocieplenie budynku?

Co jest nad i pod łazienką, na sąsiednich kondygnacjach?

Tak czy inaczej, grzejnik o mocy do 1000 W powinien w zupełności wystarczyć. A jako urządzenie elektryczne można go błyskawicznie wyłączyć lub włączyć zależnie od potrzeb. Zwykle robi to automatycznie termostat.

Napisano

Witam

 

Zakres mocy zawiera się w przedziale 45-50 W/m2 (w nowoczesnych, dobrze izolowanych budynkach) do nawet 150 W/m2 w przypadku budynków źle izolowanych, z niską jakością stolarki okiennej.  

Na podstawie samego opisu , nie możemy potwierdzić Panu konkretnej wielkości grzejnika, natomiast zachęcamy do skorzystania z naszego programu Purmo SDG 2.0.  

Jest to narzędzie , które w intuicyjny sposób pomoże Panu ustalić właściwą moc grzejnika do pomieszczenia. W przypadku płytowych grzejników elektrycznych - nie są one rekomendowane do montażu w łazience lub innych pomieszczeniach o podwyższonej wilgotności.

Znajdujące się w naszej ofercie urządzenia elektryczne do zastosowania w łazience to suszarki o mocy nieprzekraczającej 100 WAT. Proszę również rozważyć zastosowanie grzejnika łazienkowego przeznaczonego do zastosowania w instalacjach centralnego ogrzewania i doposażyć w grzałkę elektryczną o odpowiedniej mocy.

 

Pozostaję do dyspozycji

Robert Skomorowski, Manager Produktu, Grzejniki specjalne

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...